סגור

מספר החטופים בעסקה שנידונה כעת - 33; החות'ים טוענים: תקפנו "ספינה ישראלית"

ביידן ועוד 17 מנהיגים בקריאה לחמאס: "שחררו את החטופים מיד. יש עסקה על השולחן". בין המנהיגים - ר"מ בריטניה סונאק, נשיא צרפת מקרון, קנצלר גרמניה שולץ ועוד; לטענת החות'ים, הם תקפו את "הספינה הישראלית MSC DARWIN במפרץ עדן" וביצעו ירי של טילים בליסטיים וטילי שיוט לעבר מטרות באילת; לשכת רה"מ שוב בלמה ניסיון להציג לשרים את סרטון חטיפת החיילות

23:40 - החות'ים טוענים: תקפנו "ספינה ישראלית" במפרץ עדן. יחיא סריע, דובר המורדים החות'ים, שלוחי איראן בתימן, טען כי הם תקפו את "הספינה הישראלית MSC DARWIN במפרץ עדן באמצעות כמה טילים ימיים וכטב"מים", והוסיף כי "הפעולה השיגה את מטרתה". עוד טען סריע כי החות'ים ביצעו ירי של "מספר טילים בליסטיים וטילי שיוט לעבר מטרות ישראליות באילת". (ליאור בן ארי)
22:30 - מספר החטופים בעסקה שנידונה כעת - 33. גורם בכיר שבקיא במשא ומתן לעסקת חטופים אמר כי העסקה שעליה דנים כעת היא על שחרור של 33 חטופים לפי קטגוריות של נשים, חיילות, מבוגרים, חולים, פצועים ופגועי נפש. משך הפסקת האש במהלך העסקה ייקבע בהתאם למספר החטופים. (איתמר אייכנר)
21:00 - מלך ירדן הזהיר את מקרון מ"סכנת תקיפה ישראלית ברפיח". מלך ירדן עבדאללה שוחח עם נשיא צרפת עמנואל מקרון על ההתפתחויות באזור. עבדאללה הדגיש בפני מקרון את הצורך בהגברת המאמצים לצמצום ההסלמה, כדי להימנע מהרחבת מעגל הסכסוך. בנוסף, הוא הזהיר מפני סכנת תקיפה ישראלית ברפיח. (ליאור בן ארי)

10 צפייה בגלריה
עבדאללה מלך ירדן
עבדאללה מלך ירדן
עבדאללה מלך ירדן
(צילום: REUTERS/Leah Millis)
20:30 - לשכת רה"מ שוב בלמה ניסיון להציג לשרים את סרטון חטיפת החיילות: "לא כולם רוצים לצפות". כשבועיים לאחר הניסיון של לשכת שר הביטחון יואב גלנט להקרין בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני את סרטון הקרב על מוצב נחל עוז, לבקשת משפחות החיילות החטופות, גם הערב בוצע ניסיון דומה - אך המסר שקיבלו אנשי גלנט היה: "לא כולם רוצים לצפות בו". לכן, כמו בפעם הקודמת, גם הפעם ניתנה האפשרות למי שרצה מקרב שרי הקבינט לצאת החוצה ולצפות במשך רבע שעה בסרטון על המחשב של נציג צה"ל. אלא שנציג צה"ל ישב מיותם במשך שעה שלמה - ואף אחד לא יצא לצפות בסרטון הקשה, למעט שר אחד – חילי טרופר מהמחנה הממלכתי. (איתמר אייכנר)
20:00 - בריטניה: יירטנו טיל ששיגרו החות'ים לעבר ספינה מסחרית במרחב. ספינת מלחמה בריטית יירטה טיל שנורה על-ידי החות'ים, שלוחי איראן בתימן, לעבר ספינה מסחרית באזור. כך אמר שר ההגנה של בריטניה גרנט שאפס, שהוסיף כי מדינתו "ממשיכה להיות בחזית התגובה הבינלאומית למתקפות המסוכנות של החות'ים על ספינות מסחריות".
19:00- בכיר ישראלי: "אין סתירה בין פעולה ברפיח לעסקת חטופים". בכיר ישראלי התייחס לניסיונות לקידום עסקת חטופים, בצל ההיערכות לתמרון קרקעי ברפיח, ואמר כי "אין סתירה בין פעולה ברפיח לעסקה להשבת חטופים. ככל שאנחנו מתקרבים לרפיח המעורבות המצרית גדולה מטבע הדברים, אבל הם היו תמיד גורם דומיננטי". הוא הוסיף: "יש להם חיבור ישיר לרצועת עזה - והם קריטיים לעתיד הרצועה. פנינו לרפיח ללא ספק, אבל נמצה כל סיכוי להביא חטופים הביתה". (איתמר אייכנר)
10 צפייה בגלריה
אוהלים פליטים רפיח 11.3.24 מלחמת עזה
אוהלים פליטים רפיח 11.3.24 מלחמת עזה
אוהלי פליטים ברפיח
(צילום: REUTERS/ Bassam Masoud)

18:10 - ארה"ב, בריטניה וקנדה בסנקציות על איראן: "המתקפה סיכנה אלפי ישראלים". ארה"ב, בריטניה וקנדה הטילו סנקציות על תעשיית הכטב"מים של איראן, בעקבות המתקפה על ישראל. בהודעת משרד האוצר האמריקני נמסר כי הסנקציות האמריקניות יוטלו על 11 ישויות ואישים שלהם "תפקיד מרכזי" בתחום המימון והמכירה של כטב"מים איראניים. בהודעה המקבילה של בריטניה נמסר כי קנדה שותפה למהלך, ונכתב: "המתקפה המסוכנת של המשטר האיראני על ישראל עלולה הייתה לפגוע באלפי אזרחים ולהביא להסלמה רחבה במזרח התיכון. היום בריטניה ובעלות בריתה שולחות מסר ברור - אלו שאחראים להתנהגות מערערת היציבות של איראן יישאו באחריות". (איתמר אייכנר)

10 צפייה בגלריה
טילי יירוט צולם מאשקלון איראן מתקפה איראנית 14.4.24
טילי יירוט צולם מאשקלון איראן מתקפה איראנית 14.4.24
יירוט מעל אשקלון במהלך מתקפת הטילים האיראנית
(צילום: REUTERS/Amir Cohen)
18:05 - במטרה להתניע עסקת חטופים: משלחת מצרית תגיע לישראל. משלחת של בכירים מצרים תגיע מחר לישראל במסגרת המאמצים להתניע עסקת חטופים. (איתמר אייכנר)
17:20 - דובר חמאס על הצהרת המנהיגים: "הלחץ לא ישפיע. דורשים את סיום המלחמה". דובר חמאס סמי אבו זוהרי התייחס להצהרת 18 המנהיגים בעולם, בהם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שקראו לשחרר מיידית את כל החטופים, ואמר כי "הלחץ האמריקני לא ישפיע עלינו. אנחנו דורשים מישראל לסיים את המלחמה כחלק מכל עסקה לשחרור החטופים". (רויטרס)
16:40 - ביידן ועוד 17 מנהיגים בקריאה לחמאס: "שחררו את החטופים מיד. יש עסקה על השולחן". מנהיגי 18 מדינות קראו היום, ביום ה-202 למלחמה, לחמאס לשחרר את 133 החטופים - ולסיים בכך את המשבר בעזה. בין המנהיגים שחתומים על ההצהרה המשותפת וחסרת התקדים - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, נשיא ארגנטינה חבייאר מיילי, קנצלר אוסטריה קארל נהאמר, נשיא ברזיל לולה דה-סילבה, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, נשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלר גרמניה אולף שולץ, ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן ועוד. "אנחנו קוראים לחמאס לשחרר מיידית את כל החטופים, בכלל זאת את אזרחינו. זאת דאגה בינלאומית. העסקה נמצאת כרגע על השולחן, תביא להפסקת אש מיידית וארוכת טווח שתאפשר העברת סיוע הומניטרי לעזה ואזרחים יוכלו לחזור לבתיהם. אנחנו קוראים לסיים את הסכסוך כדי להביא שלום ויציבות לאזור".
15:07 - נערכים לרפיח: לוחמי הנח"ל יוצאים מעזה, כוחות מילואים נכנסו לפרוזדור נצרים. לוחמי מילואים משתי חטיבות של אוגדה 99 מחליפים בימים אלה את לוחמי חטיבת הנח"ל, במשימת אחזקת פרוזדור נצרים במרכז הרצועה. חטיבת הנח"ל תצא מהרצועה, כמו גם אוגדה 162, לאחר חמישה חודשים - מאז תחילת התמרון הקרקעי. זאת כהכנה לפעולה קרקעית ברפיח, שאליה ממתין צה"ל לאישור הדרג המדיני. מרגע שזה יינתן יהיו לפחות שלושה שבועות של תהליך פינוי אוכלוסייה עזתית, בעיקר מרפיח, למרחבי מחסות שהצבא סימן. (יואב זיתון)

10 צפייה בגלריה
חיילים צה"ל מילואים ב גבול עזה 9.1.24 מלחמת עזה
חיילים צה"ל מילואים ב גבול עזה 9.1.24 מלחמת עזה
חיילי מילואים (ארכיון)
(צילום: Menahem Kahana / AFP)

14:13 - צה"ל: תוואי תת קרקעי באורך יותר מ-20 ק"מ הושמד באזור מסדרון מרכז הרצועה. לוחמי חטיבת הנח"ל ויהל"ם איתרו והשמידו יותר מ-20 קילומטרים של תוואי תת קרקעי באזור מסדרון מרכז רצועת עזה. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי המסדרון מפריד בין צפון ודרום הרצועה, וחלק מתוואי המנהרות מאפשר מעבר בין החלקים. הכוחות ביצעו מהמסדרון פשיטות ממוקדות רבות, התקפות ומארבים ייזומים, ואפשרו מעבר דרכו לסיוע הומניטרי באופן שוטף. לפי נתוני צה"ל בפעולות סביב המסדרון חוסלו כ-1000 מחבלים בחודשים האחרונים. (יואב זיתון)
13:28 - דיווח: מצרים הציעה "להקפיא את הפלישה לרפיח בתמורה להתנעת המשא ומתן". מקורות מצרים אמרו לערוץ הקטארי "אל-ערבי" כי "קהיר דנה עם ראשי המוסד והשב"כ על התגברות על המחלוקות במשא ומתן, בתמורה להקפאת הפעילות ברפיח. הנציגים הישראלים ידונו בהצעות המצריות עם קבינט המלחמה ויחזירו תשובה". לדבריהם, "קהיר הציגה הצעה חדשה לחידוש עסקת החטופים על בסיס השיחות פריז. מצרים מנהלת מגעים אינטנסיביים כדי למנוע מישראל לבצע פעולה צבאית ברפיח". בערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת' דווח כי "מצרים העבירה לישראל יוזמה להקפיא את הפלישה לרפיח בתמורה להתנעת המשא ומתן". (ליאור בן ארי)

10 צפייה בגלריה
אוהלים פליטים רפיח 11.3.24 מלחמת עזה
אוהלים פליטים רפיח 11.3.24 מלחמת עזה
אוהלי פליטים ברפיח
(צילום: REUTERS/ Bassam Masoud)

12:22 - דיווח על תקיפה נוספת בלבנון. הערוץ הלבנוני "אל-מנאר" של חיזבאללה דיווח על תקיפה בעלמא א-שעב בדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
12:05 - מפקד צבא איראן: "אם ישראל תבצע טעות נוספת, נגיב ונכה איפה שנרצה". מפקד צבא איראן עבד אל-רחים מוסאווי שלח איום נוסף לישראל, ואמר: "אם האויבים יבצעו טעות נוספת, נגיב ונכה איפה שנרצה".
לפני כשבוע מפקד כוחות היבשה של איראן קיומרס הידארי אמר כי "על הישות הציונית לדעת שאם היא תעשה טעות, היא תיענש הפעם בחומרה רבה יותר", על רקע התקיפה שיוחסה לישראל באספהאן. (ליאור בן ארי)
10 צפייה בגלריה
טיל בליסטי זולפיקאר טילים איראן
טיל בליסטי זולפיקאר טילים איראן
טיל בליסטי של איראן
(צילום: Morteza Nikoubazl/NurPhoto/Getty)
11:23 - משפחות חטופים מפגינות מול הקריה: "הגיע הזמן להצביע ברגליים". משפחות חטופים נאספות מול בסיס הקריה בתל אביב, שם מתכנס קבינט המלחמה, בקריאה לקדם עסקה לשחרורם של יקיריהן המוחזקים בשבי חמאס. במסכי ענק מוקרן הסרטון מהשבי שבו תועד החטוף הירש גולדברג-פולין. המפגינים חוסמים לסירוגין את דרך שאול המלך.
"היום מתכנס בקריה הקבינט המצומצם, ואחריו המורחב. האם הדיון יהיה בנושא החטופים? התשובה היא - לא. אתמול נחשפה הקלטה של גל הירש שבה הוא אמר שהמחיר עבור החטופים הוא הפסקת המלחמה, ושהממשלה לא מעוניינת לשלם את המחיר הזה. כמה אפשר להמשיך לספר לציבור שיש משהו יותר חשוב ודחוף מאשר להוציא את החטופים משם? הגיע הזמן להצביע עבורם ברגליים", מסרו המשפחות. (יעל צ'כנובר)
10 צפייה בגלריה
ה חטוף הירש גולדברג-פולין מסך מיצג משפחות החטופים חטופים שער שאול קריה תל אביב מול קבינט המלחמה חרבות ברזל מיצב מחאה הפגנה
ה חטוף הירש גולדברג-פולין מסך מיצג משפחות החטופים חטופים שער שאול קריה תל אביב מול קבינט המלחמה חרבות ברזל מיצב מחאה הפגנה
(צילום: מוטי קמחי)
10:34 - יוון: יירטנו 2 כטב"מים ששוגרו על ידי החות'ים לעבר ספינה בים האדום. משחתת של יוון, הפועלת במשימת האיחוד האירופי בים האדום, יירטה שני כטב"מים ששוגרו על ידי החות'ים, שליחי איראן בתימן, לעבר ספינה מסחרית. כך מסרו גורמים במשרד ההגנה היווני, שציינו כי אחד הכטב"מים הורחק - והשני הושמד.
09:24 - התקיפה בעומק לבנון: "נהג מכלית סולר נפגע". בלבנון מדווחים כי "נהג מכלית סולר נפגע" במסגרת התקיפה שיוחסה לישראל באזור העיר בעלבכ במזרח המדינה, השוכנת במרחק של כ-100 ק"מ צפונית למטולה. לפי הדיווח, הנהג פונה לבית החולים. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי התקיפה בוצעה באמצעות כטב"ם. (ליאור בן ארי)

09:14 - הפלסטינים: צעיר נהרג מאש צה"ל ברמאללה. סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" דיווחה כי צעיר פלסטיני נהרג מאש צה"ל בפעילות בעיר רמאללה. לפי הדיווח, "עימותים פרצו בין אזרחים לכוחות, שירו ירי חי ורימוני הלם. חאלד ראאד ערוק מת לאחר שנפגע מכדור בבטנו". (עינב חלבי)
09:05 - דיווחים בלבנון: תקיפה ישראלית בעומק המדינה, במרחק כ-100 ק"מ ממטולה. בלבנון מדווחים על תקיפה ישראלית באזור העיר בעלבכ במזרח המדינה, השוכנת במרחק של כ-100 ק"מ צפונית למטולה. לפי העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, התקיפה מתרחשת בכפר דוריס. (ליאור בן ארי)

09:00 - גורם מצרי מכחיש: "הרמטכ"ל וראש השב"כ לא ביקרו בקהיר". העיתון הסעודי "א-שרק" דיווח כי גורם מצרי הכחיש את ביקור הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר בקהיר. אתמול דווח כי השניים נועדו עם ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל ודנו בפעולה עתידית ברפיח. (ליאור בן ארי)
10 צפייה בגלריה
רונן בר ראש השב"כ
רונן בר ראש השב"כ
ראש השב"כ רונן בר
(צילום: יאיר שגיא)
08:27 - חוליית מחבלים חוסלה מהאוויר במרכז הרצועה, יותר מ-30 תשתיות טרור הותקפו. צוות הקרב של חטיבת הנח"ל זיהה במרכז רצועת עזה שני מחבלים שניסו לבצע שיגורים לעבר שטח ישראל. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המחבלים, השמידו את בור השיגור ואת מחסן אמצעי הלחימה שבו שהה אחד המחבלים. כך מסר דובר צה"ל.
עוד נמסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור במחנה הפליטים שאטי, שם שהו מחבלי חמאס שביצעו שיגורים לעבר כוחות צה"ל במרכז הרצועה.
כמו כן, כלי טיס של חיל האוויר בשיתוף חטיבת האש 215 חיסלו אתמול בתקיפה מדויקת חוליית מחבלי צליפה במחנה הפליטים נוסייראת.
לאורך היממה האחרונה תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר יותר מ-30 מטרות של ארגוני הטרור ברחבי הרצועה, בהן מחסני אמל"ח, חוליות מחבלים, מבנים צבאיים ותשתיות טרור נוספות. (יואב זיתון)
10 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל ב רצועת עזה 25.4.24 מלחמת עזה
פעילות צה"ל ב רצועת עזה 25.4.24 מלחמת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
08:08 - המחאות הפרו-פלסטיניות בארה"ב: עשרות עצורים באוניברסיטאות בקליפורניה ובטקסס. עשרות מפגינים נעצרו במחאות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות בדרום קליפורניה ובטקסס שבארה"ב. נשיא אוניברסיטת טקסס ג'יי הרטזל אמר כי "לחוקים יש חשיבות, והם יאכפו. לא נאפשר השתלטות על האוניברסיטה".
תלמיד במקום אמר כי תגובת המשטרה "מוגזמת", וטען כי "ההפגנה הייתה נשארת שלווה אם השוטרים לא היו משתמשים בכוח". אמש נעצרו יותר מ-100 מפגינים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, שהקימו מחנה אוהלים בקמפוס.
10 צפייה בגלריה
עצור ב הפגנה ב אוניברסיטת דרום קליפורניה 24.4.24
עצור ב הפגנה ב אוניברסיטת דרום קליפורניה 24.4.24
עצור בהפגנה באוניברסיטת דרום קליפורניה
(צילום: REUTERS/Zaydee Sanchez)
06:54 - צה"ל: חיל האוויר תקף אמש מטרות חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אמש תשתיות טרור של חיזבאללה באזור מארון א-ראס שבדרום לבנון, ועמדת תצפית של ארגון הטרור באזור מרכבא שבדרום לבנון. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי מוקדם יותר אתמול הותקף מבנה צבאי של חיזבאללה בעלמא א-שעב. כמו כן, נמסר כי כוחות צה"ל ביצעו אתמול "ירי ארטילרי להסרת איום" בכמה אזורים בדרום לבנון.
במקביל, סוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית דיווחה כי מטוסי קרב ישראליים תקפו הלילה את הכפר מארון א-ראס בדרום המדינה, וכי נגרם נזק לבתים ולרשתות המים והחשמל באזור. לא דווח על נפגעים. לפי הסוכנות, שריפות פרצו בשל תקיפות נוספות באזור א-לבונה. (יואב זיתון וליאור בן ארי)
05:56 - צילומי הלוויין מראים: "איראן ניסתה לטייח את הנזק שנגרם מהתקיפה הישראלית". "האקונומיסט" הבריטי דיווח כי איראן החליפה את מכ"ם מערכת ההגנה האווירית שנפגע בבסיס באספהאן - שעות לאחר המתקפה שיוחסה לישראל, במטרה להציג את הנזק כמינימלי. העיתון פרסם צילומי לוויין חדשים, והוסיף כי "טהרן הרחיקה את סוללות הטילים שלה מיד לאחר התקיפה - בציפייה שתהיה אחת נוספת".
01:58 - צבא ארה"ב: "יירטנו טיל בליסטי ו-4 כטב"מים ששיגרו החות'ים מתימן". פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) מסר כי כלי שיט של כוחות הקואליציה נגד המורדים החות'ים יירטה אתמול במפרץ עדן טיל בליסטי נגד ספינות ששוגר מאזור בתימן שבשליטת שלוחי איראן. עוד נמסר כי ככל הנראה הטיל שוגר לעבר הספינה האמריקנית MV Yorktown, שעליה היו 22 אנשי צוות - 18 אמריקנים וארבעה יוונים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק בתקרית. בנוסף, פיקוד המרכז מסר כי אתמול גם השמיד ארבעה כטב"מים מעל אזורים שבשליטת החות'ים בתימן.