סגור
סניף פלאפון
סניף פלאפון (באדיבות פלאפון)

פלאפון משיקה רשת דור 5 עצמאית וחבילות חדשות ויקרות יותר

חברת התקשורת מתחילה להפעיל רשת שמבוססת על ליבת דור 5, מה שיאפשר לה להציע גלישה מהירה יותר, ומבטיחה לתת עדיפות בעת עומס למנויים שירכשו חבילות ייעודיות. פריסת הרשת צפויה להתבצע בשבועות הקרובים

פלאפון מוציאה לדרך רשת דור 5 עצמאית (Standalone) שהקימה עם חברת אריקסון העולמית ומכריזה על רשת MAX G5. כיום מציעה פלאפון, כמו המתחרות שלה, רשת שמבוססת על ליבת דור 4, ולכן אין לה אפשרות להציע את היכולות המלאות של דור 5, כמו מהירות גלישה גבוהה יותר וזמן תגובה (שיהוי או Latency) נמוך יותר.
הרשת החדשה, שבהקמתה השקיעה החברה כ-50 מיליון שקל, מבוססת על ליבת דור 5 ולפי פלאפון הלקוחות שיתחברו אליה ייהנו מקצבי תעבורה גבוהים יותר - בהדגמה שערכה החברה היא הציגה גלישה במהירות של 5 גיגה בייט, קצב גבוה גם ביחס לגלישה באמצעות חיבור ביתי עם סיבים אופטיים.
החברה מציעה 4 חבילות חדשות, שמתחילות ב-65 שקל לחודש ומגיעות עד לתשלום חודשי של 129 שקל, שכולל גם חבילת גלישה בחו"ל. לקוחות שירכשו את החבילות החדשות יזכו לתעדוף בגלישה בעת עומס על הרשת. בחברה מסבירים כי התעדוף הזה לא יוביל לפגיעה בשירות שיקבלו המנויים בשאר התוכניות.
פלאפון אמנם הכריזה על השקת הרשת, אבל היא עדיין לא זמינה: פריסתה צפויה להתבצע בשבועות הקרובים, ובחברה מסבירים כי אין צורך בשדרוג פיזי של מאות האנטנות והאתרים שפזורים ברחבי הארץ, אלא בעדכון תוכנה בלבד.
בנוסף, לא כל הלקוחות בעלי מכשירי 5G יוכלו ליהנות ממלוא היכולות של הרשת החדשה - בתקן שבו היא עובדת תומכים מכשירים חדשים יחסית, ובחברה אומרים כי הם יעדכנו מראש אילו מכשירים יכולים להתחבר לחבילות החדשות.
סלקום השיקה בתחילת השנה חבילות דור 5 פרימיום, שכוללות גם כן הבטחה לתעדוף של המנויים, אבל הרשת שלה עדיין מבוססת על ליבת דור 4.