סגור
מימין ניר חפץ ו הדס קליין עדים במשפט נתניהו
ניר חפץ והדס קליין. הופנו נגדם קללות ונאצות (צילום: יואב דודקביץ, עמית שאבי)

"לסמוך עליו זה כמו על הנאצים": כתבי אישום נגד הנאשמים בהטרדת ניר חפץ והדס קליין

מחלקת הסייבר בפרקליטות הגישה ארבעה כתבי אישום לבימ"ש השלום בת"א, בהם מתוארות הטרדות כגון גידופים ונאצות, שביצעו הנאשמים נגד העדים במשפט בתיקי האלפים, המתנהל נגד ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו; לפני חצי שנה כבר הורשע אדם בהטרדתו של חפץ ונשלח לחודשיים עבודות שירות

הפרקליטות מסירה את הכפפות בכל הנוגע להטרדות העדים בתיקי נתניהו: מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (ב') לבית משפט השלום בתל אביב ארבעה כתבי אישום נגד ארבעה נאשמים בהטרדות של עד המדינה ניר חפץ ועדת התביעה הדס קליין, בתיקי האלפים.
בכתבי האישום, שהוגשו על ידי עו"ד אלכסנדרה קרא, מתוארים אירועים שונים של הטרדות כלפי חפץ וקליין בנוגע לעדותם בבית המשפט המחוזי בירושלים במשפט המתנהל נגד ראש הממשלה לשעבר, שיחזור בקרוב ללשכתו, בנימין נתניהו.
שני כתבי אישום הוגשו על הטרדתו של חפץ, הראשון נגד הרצל גולן (69) מת"א, שמהיום בו החל חפץ למסור את עדותו בבית המשפט, פרסם, כך לפי האישום, מספר ציוצים בחשבון הטוויטר שלו, ובהם תמונתו של חפץ ליד כיתובים כמו: "לסמוך עליו זה כמו לסמוך על הנאצים שהשמידו מיליוני יהודים ויצאו לשתות אלכוהול", "ביום מותך נחגוג", "קאפות כמו בגרמניה", הסרטן שבגד", "שתמות נקבור אותך קבורת חמור" ועוד.
כתב האישום השני הוגש נגד שמואל טל (21), הנאשם ששלח הודעה אישית במסנג'ר של פייסבוק לחפץ יום אחרי שהחל בעדותו בבית המשפט וכתב לו בין השאר: "פוצי מוצי שמן וקטן, מה יהיה איתך, מתי תבין שאתה עד מדינה מלשן מגעיל שכמעט כל העם שונא אותך... אתה פח אשפה ובפח אשפה צריך לזרוק את הזבל... לך תדע יכול להיות יש איזה משפחת פשע שתנסה לפגוע בך בסופו של יום".
שני כתבי האישום הנוספים הוגשו בגין הטרדתה של הדס קליין, העוזרת של ארנון מילצ'ן. כתב אישום אחד הוגש נגד שלום אזרד (73) מראש העין, שבמהלך עדותה של קליין פרסם בחשבון הטוויטר שלו ציוצים כדוגמת: "יא שטינקרית מושחתת מכשפה מרשעת שקרנית רמאית גזענית, לשקר יש רגליים נבלה סרוחה הדס קליין יומך קרב סוכנת מרשעת של המשטרה את גמורה". עוד נטען באישום שלדברים אלו נוספו גם גידופים ונאצות כלפיה.
כתב אישום נוסף הוגש נגד שמעון אטיאס (58) מכרמיאל, אשר טרם עדותה של קליין, פרסם בחשבון הטוויטר שלו אמירות נגדה, ובין היתר שהוא מייחל למותה, טען שהיא מודה כביכול בכך שהיא משקרת בעדותה, וכן הפיץ לגביה שהיא כביכול חולה במחלה סופנית. בין השאר כתב בתגובה לציוץ אודות פטירת עוזרת אישית אחרת של מילצ'ן: "בקרוב הדס קליין בעזרת השם" וציוץ אחר: "מקווה שהדס קליין תקבל זעזוע בלב השחור שלה עדה שקרנית קיבלה שלמונים מהפרקליטות כדי למסור עדות שקר נגד נתניהו".
בכל כתבי האישום נטען כי הפרסומים עולים לכדי הטרדה של עדי התביעה בנוגע להודעות שמסרו בחקירותיהם במשטרה, ובנוגע לעדויות שמסרו או שעמדו למסור בבית המשפט.
בחודש מרץ השנה כבר הורשע בבית משפט השלום בתל אביב אדם, דורון בלומנפלד (67) מרמת השרון, בכך שהטריד את עד המדינה חפץ וזאת לאחר שהודה בכך במסגרת הסדר טיעון. בית המשפט הטיל עליו עונש של חודשיים מאסר שירוצו בעבודות שירות, מאסר על תנאי לשלוש שנים וקבע שיפצה את חפץ ב-7,000 שקלים. כתב האישום נגד האיש, הוגש באפריל 2021 וייחס לו שליחת מכתב נאצה לביתו של חפץ בדצמבר 2018, עם חתימתו על הסכם עד מדינה, בו כתב בין השאר: "במדינת ישראל אוהבים את ההלשנות, אבל שונאים מלשינים.. שטינקר עלוב".