סגור
תלמידים ב עכו בחינת בגרות ב מתמטיקה תלמידי תיכון
תלמידים. משרד החינוך לא מסכים לפרסם את ציוני בחינות הבגרות של התלמידים בלי שיינתנו קודם ציוני המגן (צילום: אלעד גרשגורן)

משרד החינוך: יינתנו ציוני המגן של כ-10% מהנבחנים שלא קיבלו אותם בשל הוראת ארגון המורים

ההנחיה ניתנה עקב חשיפת כלכליסט כי קרוב ל-90% מציוני הבגרות ניתנו בשבוע שעבר לתלמידים, למרות הוראת ארגון המורים העל יסודיים שלא להעביר ציונים. המשמעות היא שהציון הסופי בבחינות הבגרות יכלול את ציון המגן של הנבחנים הללו

משרד החינוך הודיע בצהריים לבתי הספר התיכוניים כי יוכלו להזין את ציוני המגן לתלמידים שציונם לא הוזן עד כה. המשמעות היא שהציון הסופי בבחינות הבגרות יכלול את ציון המגן של הנבחנים הללו, כך מסרו לכלכליסט גורמים בכירים במשרד החינוך.
ההנחייה החדשה באה לאחר שבשבוע שעבר נחשף בכלכליסט כי קרוב ל-90% מציוני הבגרות ניתנו בשבוע שעבר לתלמידים. זאת למרות הוראת ארגון המורים העל יסודיים שלא להעביר ציונים.
המצב של היעדר ציוני בגרות היה פוגע בכ-10% מהתלמידים הנותרים, משום שהדבר מקשה עליהם להחליט אם לגשת למועד ב', להירשם לאוניברסיטה (תלמידים שאינם משרתים בצבא ותלמידי עתודה), ופוגע ביכולתם להתקבל לתפקידים מסוימים בצבא.
ארגון המורים העל יסודיים מקיים מתחילת מרץ עיצומים בשל חילוקי דעות עם האוצר בשאלה מה סוכם במשא ומתן לקראת שנת הלימודים ב-31 באוגוסט. באוצר טוענים שהוסכם על כמות מוגבלת של חוזים אישיים, אך יו"ר ארגון המורים רן ארז הכחיש. אחד מהיבטי העיצומים הוא אי מתן ציונים, כולל ציוני מגן. המאבק נערך על גבם של תלמידים שעברו שנתיים של סגרי קורונה, שנה של מאבק סביב ההפיכה המשטרית והשנה מלחמה.
לפני שבוע שינה ארגון המורים את הכללים והתיר לדווח בעל פה את הציונים לתלמידים אך הדבר לא משנה מבחינת היכולת שלהם לקבל ציוני בגרות. משרד החינוך לא מסכים לפרסם את ציוני בחינות הבגרות של התלמידים בלי שיינתנו קודם ציוני המגן. זאת מחשש שהמנהלים ישפרו את ציוני המגן בהתאם לציוני הבגרות.
השבוע פרסם משרד החינוך את ציוני הבגרות של התלמידים והתבררו שקרוב ל-90% מהמורים הפרו את העיצומים והזינו ציוני מגן כדי לא לפגוע בתלמידים. בכיר באוצר אמר ש"הנתון הוא חוסר אמון משמעותי ברן ארז ממורים שהוא מתיימר להציג. הציבור לא הולך איתו. ולא מאמין בדרך המאבק שלו". בפועל יתכן שהשפיע גם האיום של האוצר לנכות שכר למורים שלא יזינו את הציונים.
ממשרד החינוך נמסר: "בשום שלב לא נאמר על ידי המשרד שללא ציון המגן רק ציון הבחינה ייחשב. כל שנאמר הוא שלא ניתן לפרסם ציוני בחינה של מי שלא הוזנו עבורם ציונים שנתיים".