סגור
תחנת כח ארובות חדרה אורות רבין
תחנת הכוח בחדרה (צילום: עמית שעל)

לאחר חודשים שפעל בהרכב חסר: שורת מינויים בדירקטוריון חברת החשמל

רו"ח ראובן שיף מונה ליו"ר ועדות דוחות כספיים, תגמול וביקורת, חודש לאחר שמונה לדירקטור חיצוני. במקביל מנכ"ל חברה קדישא אברהם מנלה, שנחשב מקורב לחסידות גור, מונה ליו"ר ועדת תקציב וניהול סיכונים


אחרי שפעל בהרכב חסר לאורך חודשים ארוכים, דירקטוריון חברת החשמל החליט על שורה של מינויים.
רו"ח ראובן שיף יכהן כיו"ר של שלוש ועדות: ועדת דוחות כספיים, ועדת הביקורת ו-ועדת התגמול. שיף, ממייסדי פירמת רואי החשבון שיף הזנפרץ, מונה לפני חודש לדירקטור חיצוני בחברה.
במקביל אברהם מנלה, שמכהן כבר כיו"ר ועדת משאבי אנוש, מונה גם ליו"ר ועדת התקציב וניהול הסיכונים בחברה. מנלה, המשמש כמנכ"ל חברה קדישא, נחשב מקורב לחסידות גור. הוא חזר לדירקטוריון לפני כשנה וחצי אחרי הפסקה.
השינויים הם חלק ממספר מינויים חדשים שהוביל השר אלי כהן בראשם של דורון ארבלי מנהל רשות המיסים לשעבר, שנבחר גם ליו"ר החברה. מינויים נוספים היו של מנכ"לית החברה הכלכלית של רמת השרון מיכל פרנקו-קדמי ושל מיכל כהנא לוי.
המינוי של ארבלי נעשה לאחר שנתיים שבהן החברה פעלה ללא יו"ר מאז עזיבת יפתח רון-טל ועל רקע מאבקים פוליטיים בין שרי הממשלה. רשות ני"ע הטילה עיצום כספי של 900 אלף שקל על החברה בשל כך. החברה ערערה, אבל הערעור נדחה בבית המשפט המחוזי בתל אביב בפברואר האחרון.