סגור

מטח של 30 רקטות לצפת; וול סטריט ג'ורנל: ישראל נערכת לכניסה לרפיח

במטח שנורה מלבנון לא היו נפגעים; לפי הוול סטריט ג'ורנל, ישראל נערכת להעביר אזרחים מרפיח לחאן יונס ולאזורים נוספים; כ-500 מחברי קיבוץ בארי ערכו את ליל הסדר בכיכר החטופים: "לא נשקוט עד לשובם"; האיחוד האירופי סיכם על הרחבת הסנקציות נגד איראן; בלינקן על הסנקציות הצפויות על נצח יהודה: "יהיה לנו מה להגיד בימים הקרובים"

22:00 - בלינקן על הסנקציות הצפויות על נצח יהודה: "יהיה לנו מה להגיד בימים הקרובים". מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התייחס להטלת הסנקציות הצפויה על הגדוד החרדי נצח יהודה, ואמר כי "זאת דוגמה טובה לתהליך מכוון המנסה להשיג את כל העובדות והמידע - וזה צריך להיעשות בזהירות, כמו שאנחנו עושים עם כל מדינה". הוא הוסיף: "אין לי מה להגיד על זה כרגע, אבל יהיה לנו בימים הבאים. חשוב להראות למדינות שאנחנו צופים על הנעשה מקרוב מאוד". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
21:00 - כ-500 מחברי בארי עורכים את ליל הסדר בכיכר החטופים: "לא נשקוט עד לשובם". כ-500 מחברי קהילת קיבוץ בארי עורכים את ליל הסדר בכיכר החטופים בתל אביב. דורית אור, אימו של דרור אור, שחטוף בעזה כבר 199 ימים, ציינה: "כוס ראשונה מוקדשת בעת הזו לחירות הבסיסית ביותר, שנלקחה מחברינו וחברותינו שנחטפו בשבת ההיא. לכל אחד ואחת חירות לחיות חיים מלאים, בטוחים וחופשיים, עם משפחותיהם, עם קהילותיהם. לכל אחד ואחת הזכות להיקבר באדמת ביתם. נרים כוס יחד, מתוך כוונה עמוקה - קהילת בארי לא תשקוט עד לשובם של החטופים והחטופות כולם". (יעל צ'כנובר)
19:35 - צה"ל תקף תשתית טרור של חיזבאללה בדרום לבנון - ואת מקור הירי לעין זיתים. דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור של חיזבאללה בדרום לבנון. כמו כן, נמסר, מוקדם יותר הותקפו שני מבנים צבאיים בארזון ובאל-עדייסא, שבהם פעלו מחבלי הארגון. דובר צה"ל התייחס להתרעות שהופעלו בצפון הארץ, ומסר כי זוהו כ-35 שיגורים שחצו משטח לבנון ליישוב עין זיתים, ללא נפגעים. כוחות צה"ל תקפו את מקור הירי. (יואב זיתון)
6 צפייה בגלריה
תקיפה ישראלית ב לבנון 21.04.24
תקיפה ישראלית ב לבנון 21.04.24
תקיפה ישראלית בלבנון
(צילום: KAWNAT HAJU / AFP)
19:20 - בליל הסדר: מטח של 30 רקטות מלבנון לצפת, נפילות בשטחים פתוחים. 30 רקטות נורו מלבנון במסגרת המטח לצפת. נפילות אירעו בשטחים פתוחים, ללא נפגעים. (יואב זיתון)
19:00- אזעקה בצפת. אזעקה המתריעה על ירי טילים ורקטות הופעלה בצפת וביישוב כדיתה בגליל העליון. (ynet)
18:55 - ארה"ב: 45 סטודנטים פרו-פלסטינים נעצרו באוניברסיטת ייל. המשטרה עצרה 45 סטודנטים פרו-פלסטינים שהקימו אוהלים ברחבה מרכזית בקמפוס אוניברסיטת ייל בארה"ב, וסירבו להתפנות משם עד שהנהלת האוניברסיטה "תפסיק לממן את טבח העם בעזה באמצעות השקעותיה בישראל". האוניברסיטה הודיעה למפגינים כי אם לא יפנו את הרחבה, הם עלולים לעמוד בפני הרחקה מהלימודים. מהאוניברסיטה נמסר כי היא קיבלה את ההחלטה לעצור את המפגינים "מתוך מחשבה על הבטיחות והביטחון של כל קהילת ייל". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
18:15 - האיחוד האירופי סיכם על הרחבת הסנקציות נגד איראן. שרי החוץ של האיחוד האירופי סיכמו על הרחבת הסנקציות הקיימות על איראן, בעקבות מתקפתה נגד ישראל. כך אמר לכתבים בלוקסמבורג שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל, שהוסיף כי מטרת הסנקציות היא לצמצם את אספקת הכטב"מים של איראן לרוסיה, כך שיכללו גם את אספקת הטילים - כולל לשלוחיה של טהרן במזרח התיכון. (איתמר אייכנר)
17:50 - גלנט נפגש עם לוחמי נצח יהודה: "אף אחד בעולם לא ילמד אותנו על ערכים ומוסר". שר הביטחון יואב גלנט סייר במוצבים בגבול רצועת עזה, ושוחח עם מפקדים וחיילים מגדוד 101 של חטיבת הצנחנים ומגדוד נצח יהודה של חטיבת כפיר. "אנחנו עומדים בפרץ במלחמה נגד שבעה צבאות וארגוני טרור. מערכת הביטחון ניצבת מאחוריכם - אף אחד בעולם לא ילמד אותנו על ערכים ומוסר", אמר גלנט ללוחמים. דבריו נאמרו בצל הפרסומים על כך שארצות הברית צפויה להטיל סנקציות על הגדוד החרדי, בעקבות טענות לפגיעה בפלסטינים. (יואב זיתון)
17:45 - סקר של הרווארד: 17% מהצעירים האמריקנים מגלים "סימפתיה כלפי חמאס". סקר של בית הספר לממשל של אוניברסיטת הרווארד בארה"ב מצא ש-17% מהצעירים האמריקנים בגילי 29-18 מגלים "סימפתיה כלפי חמאס". לפי הסקר, 56% גילו סימפתיה כלפי הפלסטינים, 52% כלפי ישראלים - ורק 29% כלפי ממשלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. 32% חושבים שהתגובה הישראלית ל-7 באוקטובר לא מוצדקת, לעומת 21% שצידדו בה. (דניאל אדלסון, ניו יורק)
6 צפייה בגלריה
הפגנה פרו פלסטינית אנטי ישראלית ב אוניברסיטת הרווארד על רקע המלחמה בעזה
הפגנה פרו פלסטינית אנטי ישראלית ב אוניברסיטת הרווארד על רקע המלחמה בעזה
הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת הרווארד על רקע המלחמה בעזה
(צילום: Joseph Prezioso/AFP)
16:45 - דיווח: ישראל נערכת לכניסה לרפיח, הלחימה תימשך לפחות 6 שבועות. גורמיים מצריים אמרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל נערכת להעביר אזרחים מרפיח לחאן יונס ולאזורים נוספים, שם היא מתכננת להקים מקלטי אוהלים, מרכזי חלוקת מזון ומתקנים רפואיים כמו בתי חולים שדה. לפי הגורמים, מבצע פינוי האזרחים יימשך כשבועיים עד שלושה, וייעשה בתיאום עם ארה"ב, מצרים ומדינות ערביות אחרות כמו איחוד האמירויות. עוד דווח כי ישראל מתכננת להעביר כוחות לרפיח בהדרגה, ולהתמקד באזורים שבהם היא מאמינה שמנהיגי ומחבלי חמאס מסתתרים. הלחימה, כך ציינו הגורמים, צפויה להימשך לפחות שישה שבועות. (ynet)
6 צפייה בגלריה
אוהלים פליטים רפיח 11.3.24 מלחמת עזה
אוהלים פליטים רפיח 11.3.24 מלחמת עזה
אוהלי פליטים ברפיח
(צילום: REUTERS/ Bassam Masoud)
16:10 - גורם אמריקני: כטב"ם פגע בבסיס של כוחות ארה"ב בעיראק, אין נפגעים ולא נגרם נזק. כטב"ם פגע בבסיס עין אל-אסד של כוחות ארה"ב בעיראק. כך מסר גורם אמריקני, שציין כי התקיפה לא גרמה לנזק וכי אין נפגעים. מדובר במתקפה השנייה על הכוחות האמריקניים באזור תוך פחות מ-24 שעות. (רויטרס)
15:05 - תפיסת המחבלים בירושלים - עקב דיווח של אזרחית שראתה אותם מחלון ביתה. המחבלים שביצעו את פיגוע הדריסה בירושלים, שבו נפצעו שלושה בני אדם באורח קל, נתפסו לאחר שאישה דיווחה למשטרה כי הבחינה בשתי דמויות חשודות מחוץ לביתה. בעלה סיפר כי "היא ראתה מהחלון שני אנשים עם יד על הראש, שאחד מהם עם חולצה לבנה, מסתכלים אחורה ונכנסים לתוך הבניין. היא ירדה למטה ומיד אמרה למי שהיה בשטח שראתה אותם. הראיתי לשוטרים שלבניין יש שתי כניסות, הם קיבלו דיווח מיד לרוץ - ופה הסתיים הסיפור". (לירן תמרי)
14:41 - כטב"ם חיזבאללה יורט באצבע הגליל. כטב"ם של חיזבאללה יורט באצבע הגליל. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה לאחר מכן במספר יישובים מחשש לשברי יירוט. (יאיר קראוס ויואב זיתון)
14:29 - פיקוד העורף: "אירוע חדירת הכטב"ם הסתיים"; תושבים מדווחים על יירוטים. פיקוד העורף עדכן, בעקבות ההתרעות שהופעלו ביישובים באצבע הגליל על חשש לחדירת כלי טיס עוין, כי "האירוע הסתיים". כמו כן, תושבים מדווחים כי נצפו יירוטים באזור, שבו הופעלו גם אזעקות המתריעות מפני ירי רקטות וטילים. (יאיר קראוס)
14:16 - חשש לחדירת כלי טיס עוין באצבע הגליל. אזעקה המתריעה מפני חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלה בקריית שמונה, מטולה, מרגליות, משגב עם, מעיין ברוך, תל חי, כפר גלעדי, מנרה, כפר יובל ובית הלל שבאצבע הגליל. (ynet)
13:30 - דיווח: ישראל תכננה מתקפה נרחבת באיראן - ונבלמה על ידי לחץ דיפלומטי. התקיפה שתכננה ישראל כתגובה למתקפה האיראנית הייתה אמורה להיות רחבה יותר - אך צומצה בעקבות לחץ דיפלומטי. כך אמרו שלושה בכירים ישראלים ל"ניו יורק טיימס". לדבריהם, מנהיגים הישראלים דנו בהפצצה של יעדים צבאיים ברחבי איראן, כולל בסמוך לטהרן, באופן שהיה מגדיל את הסיכוי למתקפת נגד. לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, יחד עם שרי החוץ הבריטיים והגרמניים, דחקו בראש הממשלה בנימין נתניהו למנוע הסלמה רחבה יותר - נבחרה אפשרות מוגבלת יותר. (ynet)
6 צפייה בגלריה
צילום לוויין שנטען שנראה בו תיעוד נזק ל מכ"ם של סוללת S-300 בסיס צבאי של איראן ב אספהאן שנפגע ב תקיפה שיוחסה ל ישראל
צילום לוויין שנטען שנראה בו תיעוד נזק ל מכ"ם של סוללת S-300 בסיס צבאי של איראן ב אספהאן שנפגע ב תקיפה שיוחסה ל ישראל
צילום לוויין שנטען שנראה בו תיעוד הנזק למכ"ם של סוללת S-300 בבסיס צבאי של איראן באספהאן שנפגע בתקיפה שיוחסה לישראל
(צילום: umbra)
10:10 - נעצרו שני המחבלים שביצעו את פיגוע הדריסה בירושלים. שני המחבלים שביצעו את פיגוע הדריסה ליד בית כנסת ברחוב תכלת מרדכי בירושלים נעצרו בחנות רהיטים סמוכה. השניים הועברו לחקירת שב"כ, ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי מקיים הערכת מצב ראשונית בזירה. בפיגוע נפצעו שלושה בני אדם באורח קל. (לירן תמרי)
10:05 - ראש אמ"ן אהרון חליוה התפטר. ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה, הודיע הבוקר (שני) לרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, על התפטרותו מצה"ל בעקבות אחריותו לטבח של חמאס ב-7 באוקטובר. חליוה קיבל את ההחלטה העקרונית לפרוש בשלב מוקדם של המלחמה בשל כשלי ה-7 באוקטובר, אך כעת לאור המצב החליט לממש את כוונתו להתפטר, והוא הגורם הרשמי הראשון שעוזב את תפקידו בעקבות חלקו.
6 צפייה בגלריה
ראש אמ"ן אהרון חליוה פורש מצה"ל
ראש אמ"ן אהרון חליוה פורש מצה"ל
ראש אמ"ן אהרון חליוה
(צילום: דובר צה"ל)
08:10 - חשד לפיגוע בירושלים. פיגוע דריסה בערב החג בירושלים: שני בני אדם נפצעו הבוקר (יום שני) באורח קל מדריסה ברחוב תכלת מרדכי בבירה, סמוך לבית כנסת. לפי המשטרה, שני מחבלים נמלטו מהמקום, ובמסלול בריחתם אותר נשק מאולתר מסוג "קארלו" - שבו הם לא השתמשו.
הדיווח על הדריסה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים בשעה 07:52. בדיווח הראשוני צוין כי היו שתי זירות שונות - אך ככל הנראה התרחש הפיגוע במקום אחד, והפצועים נמלטו לכתובת אחרת.
עם תחילת המצוד אחר המחבלים הוזנק לאוויר מסוק שיסייע בחיפושים אחריהם. המשטרה מסרה כי "כוחות משטרה ומג"ב רבים, בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, הגיעו למקום וסורקים את האזור במטרה לאתר את החשודים".
6 צפייה בגלריה
פיגוע דריסה בירושלים 22.4.24
פיגוע דריסה בירושלים 22.4.24
זירת הפיגוע בירושלים
(צילום: לירן תמרי)
07:55 - לראשונה מזה חודשיים: בסיסים אמריקנים הותקפו בסוריה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי הבסיסים האמריקנים חראב אל-ג'יר ואל-עמר שבסוריה הותקפו הלילה, לראשונה מזה חודשיים. לפי הדיווח, ארגון "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק", המורכב ממיליציות פרו-איראניות ונהג לתקוף את הבסיסים באופן קבוע, לא חידש באופן רשמי את הפעולות נגד האמריקנים ולא פרסם הודעה בנושא. (ליאור בן ארי)
07:00 - אזעקה בגליל המערבי. אזעקה המתריעה מפני ירי טילים ורקטות הופעלה ביישוב ערב אל עראמשה שבגליל המערבי. (ynet)
סיכום חדשות הלילה
צה"ל: כטב"ם של חיל האוויר הופל בשטח לבנון, האירוע מתוחקר. כטב"ם של חיל האוויר שפעל בשמי לבנון יורט על ידי טיל קרקע-אוויר ונפל בשטח המדינה. כך נמסר מדובר צה"ל, שציין כי האירוע מתוחקר, וכי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את אתר השיגור שממנו שוגר הטיל. "חיל האוויר ימשיך לפעול בשמי לבנון למימוש משימות צה״ל", נמסר. (יואב זיתון)
בלי התייחסות לסנקציות: מזכיר המדינה של ארה"ב שוחח עם השרים גלנט וגנץ. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט ועם השר בני גנץ על "ביטחון ישראל, המאמצים למניעת התפשטות המלחמה ברצועת עזה ובצורך בהפסקת אש מידית ובהגברת זרימת הסיוע ההומניטרי". כך נמסר ממחלקת המדינה האמריקנית, שלא ציינה את הדיון בסנקציות שהוטלו על גדוד "נצח יהודה", למרות שהשר גנץ אמר כי שוחח עם בלינקן על הנושא באופן נרחב. (דניאל אדלסון, ניו יורק)
מנהיג הרוב בסנאט נגד ההפגנות באונ' קולומביה: "האדרה של 7.10? זה עובר את הגבול". מנהיג הרוב בסנאט, הסנאטור הדמוקרטי היהודי צ’אק שומר, גינה את ההפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה, ואמר כי "הקמפוסים חייבים להיות מקומות של למידה ודיון. לכל אמריקני יש זכות למחות, אבל כשהמחאות עוברות לאנטישמיות, התעללות מילולית, הפחדה או האדרה של האלימות ב-7 באוקטובר נגד יהודים - זה עובר את הגבול. הקמפוסים חייבים להיות בטוחים עבור כל התלמידים”. גם ראש העיר ניו יורק, אריק אדמס, גינה בחריפות את המפגינים, וכינה אותם ״תעמולנים מקצועיים שמבקשים לנצל את הסכסוך המתמשך במזרח התיכון כדי לזרוע כאוס ופילוג בעיר שלנו. אני נחרד מהאנטישמיות שנפלטת מהקמפוס ובסביבתו. תמיכה בארגון טרור שמטרתו להרוג יהודים היא מחליאה ובזויה". (דניאל אדלסון, ניו יורק)