סגור

"אצל נתניהו הסכום היה פי 3": מבקר המדינה יבדוק את הוצאות רה"מ בנט על מגורים

מתניהו אנגלמן הודיע לח"כ אקוניס, שהעביר פנייה בעניין הוצאות המדינה על הבית הפרטי של רה"מ ברעננה והוצאות המעון הרשמי בבלפור, כי הנושא ייבדק במשרדו. אתמול ניטש קרב מלוכלך בין בנט ונתניהו: "בבלפור אין מבשלת, בבית ברעננה לא נקנו פרחים"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע לח״כ אופיר אקוניס (ליכוד), שהעביר את פנייתו בעניין הוצאות המדינה על הבית הפרטי של רה"מ נפתלי בנט ברעננה והוצאות המעון הרשמי ברחוב בלפור לבדיקה במשרדו.
ח״כ אקוניס אמר כי: ״תשובת המבקר היא הוכחה ברורה ונחרצת, שהפעולות שנקט בנט ונקטה לשכתו בעניין העברת המעון הרשמי מירושלים לרעננה נעשתה בניגוד מוחלט לכל התקנות וללא כל פיקוח".

2 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 25.7.19 זרועות השלטון מבקר המדינה מתניהו אנגלמן
מוסף שבועי 25.7.19 זרועות השלטון מבקר המדינה מתניהו אנגלמן
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן
(צילום: עמית שאבי)

עוד הוסיף אקוניס כי :"הפרשייה הזאת היא אחת מפרשיות השחיתות הציבורית הגדולה ביותר בתולדות ישראל, וטוב עשה מבקר המדינה שהחליט לבחון אותה ביסודיות וללא משוא פנים״.
אתמול התנהל קרב בין רה"מ בנט לבין יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו.
דוברות משרד רה"מ הודיעה אתמול כי הוצאות חודשיות לרכישת אוכל טייק אוואי הן 24.7 אלף שקל וזאת בהיעדרה של מבשלת שהיתה בבלפור. הוצאות על עובדים - 48 אלף שקל, תחזוקה וניקיון - 15 אלף שקל ובסך הכל עומדות ההוצאות על 87 אלף שקל בחודש.

הוצאות גינון בתקופת נתניהו - 106 אלף שקל

עוד הודיעה כי אצל נתניהו (סך ההוצאות במעון הרשמי ובווילה הפרטית בקיסריה) הסכום החודשי הכולל היה פי 3 והגיע ל-280 אלף שקל, כדלקמן: תחזוקה וניקיון - 141.8 אלף שקל, עובדים, כולל העסקת מבשלת - 101 אלף שקל ועל אוכל עמדו ההוצאות על 37 אלף שקל.
דוברות רה"מ מסרה אתמול שהוצאות שנתיות נוספות במעונות נתניהו בבלפור ובקיסריה, היו על ניקיון ומיקור חוץ - 865 אלף שקל, פרחים - 38 אלף שקל, חשמל - 171 אלף שקל, גינון - 106 אלף שקל, ומים -81 אלף שקל). סך הכל הסתכמו ההוצאות ב-1.261 מיליון שקל בשנה, לעומת 272 אלף שקל אצל בנט. אגב, בבית של בנט ברעננה – לא נקנו פרחים".

2 צפייה בגלריה
 מליאת הכנסת כנסת ישראל נפתלי בנט  ביבי בנימין נתניהו
 מליאת הכנסת כנסת ישראל נפתלי בנט  ביבי בנימין נתניהו
רה"מ נפתלי בנט ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו
(צילום: אלכס קולמויסקי )

בתגובה להודעת משרד רה"מ פירסם הליכוד הודעה שבה טען "כשהממשלה שלו קורסת – בנט יורד מהפסים ותוקף בשקרים ובהשמצות את רעייתו וילדיו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו. כראש ממשלה, גם כשהיה נתון למסע רדיפה והשמצות אכזרי נגדו ונגד משפחתו במשך למעלה מ-20 שנה, נתניהו לא הוציא תגובה כזו שמסיתה נגד ילדיו או רעייתו של יריב פוליטי.
"בנט ירד לשפל המדרגה. הוא איבד את העשתונות בגלל תחקיר אחד של עיתונאית שעשתה את עבודתה נאמנה וביקרה את הממשלה. כנראה שהוא התרגל רק לתקשורת מלטפת. שום פוסט שקרי ובכייני לא יסביר מדוע בנט החליט לבזבז 50 מיליון שקלים מכיסם של אזרחי ישראל על שיפוץ ביתו הפרטי ברעננה – ללא אישור ובניגוד לחוק.
יואיל בנט לפתוח את ביתו לציבור כדי שכולם יוכלו לראות את היקף השיפוצים, עבודת הנגרות, המרתף החדש, הפרקטים, המסכים ועוד – דבר שמשפחת נתניהו מעולם לא עשתה בביתה הפרטי".