סגור
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים ממשרדו בירושלים, הערב
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים ממשרדו בירושלים, הערב (צילום: לע"מ)

נתניהו על הורדת הדירוג של מודי'ס: "אין פה כישלון כלכלי"

רה"מ התייחס במסיבת עיתונאים ממשרדו בי-ם להורדת הדירוג של ישראל על ידי מודי'ס. "ההורדה היא בגלל שאנחנו נתונים במלחמה, ולא מסיבות כלכליות. אני מוכן להתערב שהדירוג יעלה כשיראו שאנחנו מנצחים". ביחס לדרישה לקיום בחירות אמר נתניהו: "הבחירות יש להן תאריך עוד כמה שנים. אני לא מציע להתעסק בזה במלחמה. אנחנו צריכים כרגע אחדות"

"אני לא חושב שיש פה כישלון כלכלי", כך התייחס הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים ממשרדו בירושלים לשאלה שהופנתה אליו על ידי כתב ערוץ 13 מתן חודורב, באשר להורדת הדירוג על מודי'ס.
לאחר שנשאל רה"מ אם הוא מתכוון לקחת אחריות לכישלון או לפטר את שר האוצר שלו בעקבות המהלך, הוא השיב: "אני לא חושב שיש פה כישלון כלכלי. נתוני המאקרו של ישראל טובים מאוד, בטח ביחס למדינה שבמלחמה".
נתניהו טען כי "הורדת הדירוג היא בגלל שאנחנו נתונים במלחמה, ולא מסיבות כלכליות. אני מוכן להתערב שהדירוג יעלה. כשיראו שאנחנו מנצחים, אתם תראו את הדירוג חוזר בחזרה. אגב, 'הכסף החכם' כבר מבין את זה. יממה או שתיים אחרי הורדת הדירוג - אנחנו הנפקנו אגרות חוב והיה שיא בביקוש. זה אומר דרשני".
בתחילת דבריו, אמר נתניהו כי "תמצית המאבק שלנו לשחרור החטופים הוא מו"מ ולחץ צבאי תקיף. עד לרגע זה הדרישות של החמאס הן הזויות ומשמעותן אחת - תבוסה לישראל. ברור שלא נסכים להן. אבל כשהחמאס יירד מהתשובות ההזויות האלה נוכל להתקדם".
בהמשך ציין כי "שלשום שוחחתי עם הנשיא ביידן ואני משוחח כל יום עם מנהיגי העולם. אני אומר הם באופן מוחלט ישראל תילחם עד לניצחון המוחלט, זה כולל גם ברפיח.מי שרוצה למנוע מאיתנו לפעול ברפיח בעצם אומר לנו תפסידו במלחמה. אני לא אתן לזה יד. העברתי בקבינט ואני מדגיש גם הערב: הסדר יושג בזכות מו"מ ישיר בין הצדדים. כדי להשיג את הניצחון אנחנו צריכים אחדות. לא לרגע, אלא אחדות אמיתית. כשפגשתי את הגיבורים שלנו במחלקות שיקום ראיתי את האחדות הזאת במלוא תפארתה. נפעמתי עד עמקי נפשי".
לגבי אי שיתוף אייזנקוט וגנץ בהחלטה לגבי השיחות בקהיר ענה נתניהו: "הייתה החלטה שקיבלנו אחרי כברת דרך במו"מ ולא קיבלנו שום דבר, אלא דרישות הזויות בחמאס על הר הבית, דרישות להשאיר את המלחמה ולשחרר אלפי מרצחים. אני מנהל מו"מ לא מתן ומתן כי במתן ומתן לא מקבלים כלום".
בהמשך נשאל על דבריו של בן גביר על ביידן וטראמפ ואמר כי "כל אחד רשאי להגיד את דעתו. בקבינט הרחב אנחנו פועלים בשיתוף עם הנשיא ביידן והממשל האמריקאי. אנחנו מעריכים את התמיכה שקיבלנו ואני חושב שהגענו להסכמות אבל יש דברים שלא. המדיניות שלי זה לא להתערב בפוליטיקה האמריקאית".
בהמשך התייחס לדרישה לבחירות: "הבחירות יש להן תאריך עוד כמה שנים. אני לא מציע להתעסק בזה במלחמה. אנחנו צריכים כרגע אחדות. אנחנו צריכים להתאחד - יש לנו עוד רבע מהכוח הלוחם של החמאס לחסל אותו. אנחנו מפרקים להם את התשתית, אנחנו החזרנו למעלה ממחצית חטופינו ונחזיר את השאר. אנחנו צרכים להתאחד למאמץ המלחמתי".