סגור

בלעדי
שומרי משקל צברה חוב של כ-20 מיליון שקל ומבקשת הגנה מפני נושים

החברה מעסיקה יותר מ-100 עובדים ומקיימת מפגשים קבוצתיים לתמיכה ב-3,500 מנויים המצויים בתהליכי הרזיה בשלבים שונים; טוענת בבקשה כי על אף המוניטין שצברה "החלה להיכנס לסחרור כלכלי", כולל תביעות הדדיות עם חברת שומרי משקל העולמית, ולא תוכל לשלם משכורות לחודש מרץ

רעידת אדמה בעולם ההרזיה ואורח החיים הבריא בישראל: חברת שומרי משקל הגישה הלילה (ה') לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה דחופה להגנה מפני נושיה וקבלת צו לפתיחת הליכים. למעשה, הרשת מבקשת שימונה לה נאמן זמני בגין חובות של כ-20 מיליון שקל.


באמצעות עורכי הדין ליאור בן-יוסף לוי, יעל רותם ודרור בן שמואל מציינת שומרי משקל כי היא הרשת הוותיקה והמפורסמת ביותר בתחום ההרזיה, ועברה "בשנים האחרונות טלטלות אשר הביאו אותה בסופו של יום לכדי מצב של חדלות פירעון מובהק".
עוד נטען כי "החברה, אשר מעסיקה כיום מעל ל-100 עובדים ומפעילה מעל ל-100 סניפים בהם מתקיימים מפגשים קבוצתיים לתמיכה בכ-3,500 מנויים ומנויות המצויים בתהליכי הרזיה בשלבים שונים, וכן 42 קבוצות וירטואליות באמצעות הזום, עומדת לקראת סוף דרכה. עם זאת, החברה סבורה שפעולות מיידיות עשויות להותיר את האפשרות לשמור על פעילות זו בארץ, פתוחה", נטען במסגרת הבקשה שהגישה הרשת לצו פתיחת הליכים. בשיאהּ ניהלה החברה מעל 400 סניפים והעסיקה כ-200 עובדים.
הרשת מבקשת למנות נאמן זמני שיוקנו לו סמכויות ואשר יהיה בידיו לשמור את הפעילות העסקית של החברה או להעבירה או למוכרה לצד שלישי. מהבקשה עולה כי נושים "כבר מתדפקים על דלת החברה בגין חובות שוטפים, וכן מסתמן כבר עתה, כי לא יעלה בידיה לשאת בתשלומי משכורות העובדים לחודש מרץ 2022".

הבעלים הזרימו מיליונים

החברה, שהינה שם דבר בתחומה, היתה לפורצת דרך, כאשר כבר לפני כ-50 שנים הביאה לארץ את שיטת ההרזיה של חברת שומרי משקל העולמית וסייעה למאות אלפי נשים וגברים להשיל ממשקל גופם. כיום מנוהלת הרשת על ידי לילית רומם יחד עם בעלה, משה רומם.

2 צפייה בגלריה
מימין עורכות הדין יעל רותם וליאור בן-יוסף לוי
מימין עורכות הדין יעל רותם וליאור בן-יוסף לוי
עורכות הדין יעל רותם וליאור בן-יוסף לוי
(צילום: דורון לצטר, מאי גמליאלי)

במסגרת הבקשה שהגישה שומרי משקל נטען כי על אף המוניטין הרב שצברה החברה עם השנים והלקוחות הרבים שנהנו משירותיה, "החלה החברה להיכנס לסחרור כלכלי אשר כל ניסיונותיהם של בעלי מניותיה למנעו - עלו בתוהו".
עוד מציינים שם כי התגלע סכסוך בין החברה לבין שומרי משקל העולמית שהביא את השתיים לניהול הליכים משפטיים במסגרתם הגישה החברה העולמית כנגד החברה בישראל תביעה בסך של כ-3.7 מיליון שקל בגין הפרת הסכם הזיכיון בין השתיים, ואילו שומרי משקל הגישה תביעה שכנגד בסך של כ-15 מיליון שקל. "ייאמר כבר עתה בעניין זה, כי בעת האחרונה התנהלו מגעים קדחתניים לפשרה בין החברה לבין שומרי משקל העולמית, באמצעות המגשרת, השופטת (בדימוס) הילה גרסטל, ואולם, אלו לא הבשילו לכדי פשרה. יחד עם זאת, יתכן שנאמן זמני שימונה, יוכל להמשיך ולנהל משא ומתן בשם החברה בעניין זה", נטען.

2 צפייה בגלריה
סניף שומרי משקל בסן פרנסיסקו
סניף שומרי משקל בסן פרנסיסקו
סניף שומרי משקל בסן פרנסיסקו
(צילום: שאטרסטוק)

עוד נטען כי מזה כמה חודשים פועלת החברה בתזרים שלילי ובנסיבות אלו, אין בידיה להמשיך וליתן שירות למנוייה.
לטענת הרשת, שינויים בתוכניות ההרזיה שהכתיבה שומרי משקל העולמית לפני כעשור, הביאו לפגיעה באחוזי ההצלחה של החברה ובאמון קהל לקוחותיה, אך החברה עשתה כל שביכולתה להמשיך ולתת ללקוחותיה את המענה הטוב והמקצועי ביותר במסגרת תוכניות ההרזיה הקיימות.
היא טוענת כי "יחד עם זאת, עם התפתחות הטכנולוגיה והתגברות הצורך למתן מענה גם ללקוחות שאינם מעוניינים במפגשים פרונטאליים, סברה החברה, כי יש להפעיל תוכניות הרזיה גם באמצעות אפליקציית מעקב אונליין, דבר אשר נמנע ממנה. מצב דברים זה, אשר הוביל לקרע של ממש בין החברה לשומרי משקל העולמית, גרם להן להגיש תביעות הדדיות. הקרע בין השתיים, פרוץ מגפת הקורונה, והמניעה מהפעלת שירות באמצעות אפליקציית אונליין הפכו לגזר דין מוות של ממש לחברה".
כאמור, מהבקשה עולה כי חובותיה של החברה נאמדים בסך של למעלה מ- 20 מיליון שקל, כאשר מתוך סכום זה חבה הרשת לעובדים כ-1.6 מיליון שקל, לרשויות כ-1.6 מיליון שקל, לבנק הבינלאומי כ-1.8 מיליון שקל, לספקים לרבות משכירי נכסים כ-3.8 מיליון שקל ועוד. הרשת מדגישה כי "לאורך השנים הזרימו בעלי המניות לחברה כספים רבים, אשר על פי כרטסת הנהלת החשבונות של בעלי המניות בחברה, חוב החברה כלפיהם הינו בסך כולל של כ-4.2 מיליון שקל. כמו כן, בשנים האחרונות החברה לא שילמה את דמי השכירות בגין השימוש במשרדי המטה שבבעלות בעלי המניות. אגב כך, נצבר חוב בסך נוסף של 3 מיליון שקל".
הרשת מציינת עוד כי בקשה זו מוגשת על מנת לאפשר מצב בו ימונה נאמן זמני וייכנס בנעלי החברה במשא ומתן המתנהל בינה לבין שומרי משקל העולמית, "זאת במטרה לבחון היתכנות (גם אם סיכוייה נמוכים) למתן חלופה או מענה לאלפי לקוחותיה אשר טרם השלימו את תוכנית ההרזיה, חלף הותרתם מול שוקת שבורה".