סגור

ברקע המו"מ עם האוצר: אל על בוחנת מיזוג עם ארקיע

אל על הודיעה כי החלה במגעים ראשוניים לעסקת מניות שבמסגרתה תהפוך לבעלת השליטה בארקיע. בחברה מבהירים כי לא נחתם מזכר הבנות או הסכם מחייב

אל על הודיעה היום כי החלה במגעים ראשוניים לטובת ביצוע עסקה במסגרתה תהפוך לבעלת השליטה בחברת ארקיע, שבבעלות האחים נקש.
3 צפייה בגלריה
 מטוס ארקיע ו אל על
 מטוס ארקיע ו אל על
מטוסי ארקיע ואל על
(צילום: ארקיע, שאטרסטוק)
אם עסקה זו תתבצע, היא אמורה להתרחש בצורה של "החלפת מניות" – אל על תרכוש את מניות ארקיע בתמורה להקצאת ניירות ערך של אל על לבעלי מניות ארקיע. הסיבה לצורת עסקה זו היא שלאל על ההפסדית אין מזומנים לביצוע רכישה סטנדרטית של מניות ארקיע.
באל על מבהירים כי מדובר במגעים ראשוניים, ובשלב זה לא נחתם בין הצדדים מזכר הבנות או הסכם מחייב וכי המו"מ נמצא בתחילתו. כמו כן אל על מסרה כי גם אם החברות יגיעו להסכמות, אין כל ודאות שיתקבלו כל האישורים הנדרשים להשלמת העסקה.
3 צפייה בגלריה
קני רוזנברג מטוס אל על
קני רוזנברג מטוס אל על
מטוס אל על ובעל השליטה קני רוזנברג
(צילום: רויטרס, Centers Health Care)
לאל על יש שני תמריצים עיקריים לרכישת ארקיע. התמריץ הראשון הוא שלארקיע יש שירותי קרקע מפותחים, ומדובר בחברה שיודעת לתת יותר ערך ללקוח בכל הקשור לעולם התיירות (חבילות נופש, מלונות, השכרת רכב) – ושם הרווחיות הפוטנציאלית גבוהה יותר. כמו כן שילוב של שתי החברות יוכל לחסוך עלויות תפעול מפני שהן יוכלו לחלוק מטה משותף ושירותים נוספים.
בינואר האחרון הוערך שווייה של ארקיע ב-100 מיליון שקל. שווי השוק של אל על עומד כיום על כ-600 מיליון שקל.
בשנים האחרונות היו פרסומים שלפיהם אל על, ארקיע וישראייר נמצאות בדרך למיזוג בצורה כזו או אחרת. אולם עד עתה כל המגעים הללו הסתיימו ללא תוצאות. כמו כן ייתכן שהמגעים בין שתי החברות מתקיימים כדי לאותת לאוצר כי הן מוכנות "ללכת רחוק" לטובת חבילות הפיצויים מהמדינה - כלומר מדובר בחלק מהמו"מ.
3 צפייה בגלריה
ארקיע ישראייר שדה תעופה אילת  פברואר 2019
ארקיע ישראייר שדה תעופה אילת  פברואר 2019
מטוסי ארקיע
(צילום: שאטרסטוק)