סגור
Dun's 100

לא רק שדה דב: שכונת בבלי הוותיקה מתעוררת לחיים עם מגדלי מגה יוקרה חדשים

בשכונה מקודמות ומבוצעות מספר תוכניות לבניית מגדלים מפוארים בהיקף כולל של למעלה מ-1000 יחידות דיור. הבנייה החדשה צפויה לשנות את פני השכונה הוותיקה והמנומנמת משהו ולהפוך אותה לפנינה תל אביבית מגה יוקרתית

מחירי הקרקעות הגבוהים בשכונת שדה דב בתל אביב כבשו בחודשים האחרונים כל כלי מדיה כלכלי בארץ תוך שהם מסיטים את הזרקור משכונה תל אביב אחרת הרושמת בנייה והתחדשות מואצת בהיקפים חסרי תקדים: שכונת בבלי הוותיקה. השכונה נוסדה בשנות ה-60 של המאה הקודמת והיא קרויה על שם התלמוד הבבלי ועד היום שמות חלק מהרחובות בשכונה לקוחים מתקופת התלמוד. השכונה הצמודה לפארק הירקון משתרעת על שטח של 1,294 דונם והיא מתאפיינת ב"שיכוני רכבת" ובתי מגורים של ארבע קומות וכן מבנים של 8 ו-15 קומות בבנייה רוויה.

תוכנית רובע 4

בשכונה מתגוררים כיום קצת פחות מ-10,000 תושבים - משפחות עם ילדים בשנות ה-30 לחייהם, לצד תושבים מבוגרים ותיקים בגילאי 70 ומעלה. הבנייה בשכונה מבוצעת בהתאם לתוכנית רובע 4 שאושרה במאי 2018 במסגרת תוכנית הרובעים של העירייה. תוכנית רובע 4 מגדירה בנייה של עד כ-327 אלף מ"ר למגורים בשכונת בבלי, כ-2,400 מ"ר לשימושי מסחר, וכ-17,000 מ"ר לשירותים ציבוריים ובמסגרתה יבנו מגדלים וכן יוקם פארק ירוק המשתרע על 70 דונם אשר יחבר את השכונה לפארק הירקון.

2 צפייה בגלריה
הדמיה מגדל בראשית בבלי תל אביב
הדמיה מגדל בראשית בבלי תל אביב
הדמיה מגדל בראשית, בבלי תל אביב
שיכוני הרכבת יהפכו למגדלי מגה-יוקרה
כחלק מתנופת הבנייה המחודשת בשכונה נבנים בה כיום מספר פרויקטים רחבי היקף, ביניהם פרויקט פארק בבלי - מתחם מגורים בן 6 מגדלים וכ1,100 יח"ד, פרויקט בבלי- התוספתא - פרויקט תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה) אשר יכלול ארבעה בניינים ו- 300 יחידות דיור חדשות על שטח של 10 דונמים בלב השכונה, שני מגדלי מגורים בני 44 קומות ו- 190 דירות כל אחד אשר ייבנו בדרום השכונה, פרויקט אורבן בבלי אשר יכלול 300 יחידות דיור חדשות, ועוד. אחד הפרויקטים הבולטים הנבנים כעת בשכונה המתחדשת הוא ללא ספק "בראשית בבלי" של משפחת כוזהינוף – מגדל מגה יוקרה הנבנה ברחוב פעמוני בשכונה. המגדל יתנשא לגובה של 43 קומות ויכיל 174 יחידות דיור למגורים במיקום פסטורלי, ירוק ושקט בשכונה, בעל נגישות תחבורתית מושלמת ומרחק הליכה מכל מה שיש לתל אביב להציע. המגדל יוקם מעל 4 קומות חניון תת קרקעי בשטח של כ-14,000 מ"ר והוא יכלול בין היתר ספרייה, מרתף יינות, חמאם טורקי, ספרייה, חדר סקווש ובריכת שחייה ברמה מלונאית.
2 צפייה בגלריה
מוטי כוזהינוף מבעלי מגדל בראשית
מוטי כוזהינוף מבעלי מגדל בראשית
מוטי כוזהינוף מבעלי מגדל בראשית
(צילום: יח"צ)
יוקרה לצד קהילתיות
בשורה התחתונה, שכונת בבלי שנחשבה עד לפני כעשור לשכונה "מנומנמת" ומתיישנת צפויה לעבור מתיחת פנים דרמטית עם השלמת ההתחדשות והפיתוח המואץ, תוך שהיא הופכת לפנינה תל-אביבית מגה-יוקרתית. פרויקטי היוקרה החדשים ההולכים ונבנים בה ישביחו את השכונה, יפתחו את התשתיות הקיימות ויכניסו אליה אוכלוסייה חזקה ובעלת אמצעים – כל זאת תוך שמירה על הקהילתיות והשלווה שאפיינו אותה לאורך עשרות בשנים.
מאת מוטי כוזהינוף מבעלי מגדל בראשית