סגור

מנכ"ל מכון התקנים: תומך ברפורמת היבוא של האוצר

במכתב למנכ"ל משרד הכלכלה, תקף גלעד גולוב את הוועד - וטען כי בעקבות הרפורמה יהיה צורך בגיבוש הסכם עבודה חדש למכון, שיאפשר בין השאר לתגמל עובדים לפי ביצועים

מכון התקנים תומך ברפורמת היבוא המתוכננת על ידי האוצר, ובוחן כיצד להתנהל מולה, הן מבחינת הסכמי פרישה עם עובדים והן מבחינת בניית כיווני צמיחה חדשים למכון. כך כתב מנכ"ל המכון, גלעד גולוב, למנכ"ל משרד הכלכלה, רון מלכא.




המכתב מגיע בעקבות מריבות פנימיות בין ועד העובדים של המכון לבין הנהלת המכון בכלל וגולוב בפרט. המחלוקת סבבה סביב מינוי נציג בוועד הפועל של המכון - ההסתדרות דרשה למנות את עידן אור, שהוא נציגה, ואילו גולוב סבור שאין להסתדרות זכות למנות נציג בוועד הפועל של המכון.
גולוב מדגיש כי כדי להתמודד עם הרפורמה יש צורך בבניית הסכם חדש, אשר יאפשר להנהלה גמישות, כך שהיא תוכל להיות אטרקטיבית. הדרישות של גולוב הן לשנות את מבנה השכר למבנה שכר המתגמל ביצועים. ולהגדיל את הגמישות הניהולית.
מנגד טוען גולוב כי ההסתדרות דורשת פנסיות גישור ומענקים לכל עובד שנשאר אחרי הרפורמה, דרישות שמגיעות לסך של יותר ממיליארד שקל. לדבריו, הוועד מאיים כי יחסום את הרפורמה בייבוא אם הדירושת שלו לא ייענו.
1 צפייה בגלריה
מכון התקנים
מכון התקנים
מכון התקנים
(צילום: יריב כץ)
גולוב במכתבו תוקף בחריפות את ועד העובדים של המכון: "הוועד וההסתדרות בחרו כאסטרטגיה להכפיש ולתקוף אישית את מנכ"לי המכון. בחמש השנים שקדמו לכניסתי לתפקיד, לא כיהן מנכ"ל עם מינוי קבע יותר מכמה חודשים".
גולוב רומז כי למעשה עד לתקופתו ועד העובדים ניהל את המכון: "הוועד היה מעורב באופן פעיל ומשמעותי בהחלטות לגבי מינויים של מנהלים, חלוקת דרגות והטבות כלכליות לעובדים, הגנה על עובדים בעלי פריון נמוך, מתן ושדרוג רכבים צמודים, יציאה לפנסיה מוקדמת נדיבה מאוד, אישור שעות נוספות גלובליות, יציאה ללימודים אקדמיים ועוד ועוד".
גולוב מצר על כך שאין תקנון משמעות במכון התקנים, ומציין כי היה מקרה של עובד שהטריד מינית וקיבל הגנה מהוועד, והמכון נאלץ להיכנס להליך ארוך ויקר מאוד כדי להשלים את הטיפול במקרה.