סגור
תחנות אורות רבין חברת חשמל ב חדרה
תחנות אורות רבין בחדרה (צילום: אלעד גרשגורן)

עזיבה נוספת בחברת החשמל: היועמ"שית יעל נבו מתפטרת מתפקידה

נבו כיהנה בתפקיד היועצת המשפטית של חברת החשמל בשבע השנים האחרונות, ובסופ"ש האחרון הודיעה על כוונתה לסיים את תפקידה בספטמבר. הודעתה של נבו באה כשברקע כאוס מתמשך בצמרת חברת החשמל, שאין לה יו"ר דירקטוריון זה למעלה משנה

הסמנכ"לית והיועצת המשפטית של חברת החשמל בשנים האחרונות, עו"ד יעל נבו, הודיעה בסוף השבוע האחרון לדירקטוריון החברה ולממלא מקום המנכ"ל שלה, רם ארליכמן, על כוונתה לסיים את תפקידה בחודש ספטמבר הקרוב.
1 צפייה בגלריה
יועמ"ש חברת חשמל יעל נבו
יועמ"ש חברת חשמל יעל נבו
יעל נבו
(צילום: ליאור גוטמן)
נבו כיהנה בתפקיד היועצת המשפטית של חברת החשמל בשבע השנים האחרונות. לפני כן היא היתה היועמ"שית ומזכירת החברה של נייר חדרה, כיום אינפיניטי שבשליטת קרן פימי.
הודעתה של נבו באה כשברקע כאוס מתמשך בצמרת חברת החשמל, שאין לה יו"ר דירקטוריון זה למעלה משנה, מאז פרישת היו"ר הקודם יפתח רון טל, אין לה מנכ"ל וגם סמנכ"ל הכספים שלה, אברהם דויטשמן עתיד לסיים בקרוב את תפקידו, וזאת לאחר שהודיע באחרונה על התפטרותו.
לפני כשבועיים אישרה הוועדה למינויים בכירים, בראשות השופטת בדימוס בלהה גילאור, את מינויו של מנכ"ל הביטוח הלאומי לשעבר, מאיר שפיגלר, לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל. אישור מינויו של שפיגלר ניתן לאחר שמנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, קיבלה דו"ח של בודק חיצוני שבדק את טענותיו של דב בהרב על כשלים כביכול בהליכים למינויו של שפיגלר.
בהרב מונה לתפקיד יו"ר חברת החשמל, אך התפטר ממנו כעבור שלושה שבועות בלבד. דו"ח הבודק החיצוני ייחס פגמים דווקא להתנהלותו של בהרב, ובעקבותיו הודיעה לו רוזנבוים כי היא לא תמנה אותו לדירקטוריון של חברה ממשלתית.
בסביבתה של שרת האנרגיה קארין אלהרר הבהירו באחרונה כי היא תתנה את חתימתה על מינויו של שפיגלר למנכ"ל חברת החשמל בקבלת הדו"ח המלא של הבודק החיצוני – מה שעלול לעכב עוד את כניסתו של שפיגלר לתפקיד. זאת בזמן שחברת החשמל נמצאת בעיצומה של רפורמה שבמסגרתה היא אמורה להאיץ בחודשים הקרובים את מכירת תחנת הכוח אשכול שבבעלותה בכמה מיליארדי שקלים.