סגור
שר התקשורת שלמה קרעי והיועמ"שית גלי בהרב מיארה
שר התקשורת שלמה קרעי והיועמ"שית גלי בהרב מיארה (צילום: אבי מועלם נתן ווייל לע"מ)

פרשנות
כולם מסכימים על סגירת אלג׳זירה, הבעיה היא בדרך

סגירת רשת השידור מקטאר שפועלת בישראל, הפכה לזירת עימות בין שר התקשורת שלמה קרעי ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. העימות אינו בעד או נגד הסגירה אלא על המסלול הראוי לעשות זאת

סגירת שידורי אלג'זירה בישראל הפכה זירת עימות בין שר התקשורת שלמה קרעי ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. העימות אינו בעד או נגד סגירת רשת השידור מקטאר שפועלת בישראל, אלא על המסלול הראוי לעשות זאת.
בהרב-מיארה מתנגדת לתקנות הסגירה שהציג קרעי - הן בגלל שהסמכות צריכה להיות של שר הביטחון ולא של שר התקשורת, והן בגלל שהסמכות הזו צריכה להיות תחת ביקורת שיפוטית. אחרת, מי יודע, מחר יחליט קרעי לסגור את ערוצי 11, 12, ו-13, שכבר מכונים בפי הבייס שתומך בקרעי כ"ערוצי אלג'זירה".
קרעי מזהה שהיועמ"שית מנסה להפקיע ממנו את תהילת הסגירה ולהעבירה לשר הביטחון, ולכן הוא מטיח בה שהיא מתנגדת לסגירה. לא, היא לא מתנגדת, אבל כן, היא חייבת לוודא שהסגירה תעבור את מבחן בג"ץ והיא תוכל להגן עליה. וכדי להגן עליה היא זקוקה לתשתית עובדתית-ביטחונית מוצקה. כדי להגן עליה, היא צריכה להרחיקה מידיים פוליטיות, ובמיוחד מידי מי שבטוח שערוץ 14 הוא פסגת ומופת השידור ויש לטפחו ולממנו במיוחד בעת משבר כמו היום.
"כבר שבוע שלם שאני מביא לידי היועמ״שית את חוות הדעת התומכות של כל גורמי הבטחון בישראל בעד סגירת התחנה תומכת הטרור הזו", כתב קרעי, והיועמ"שית השיבה "רק אתמול (ראשון) בצהריים הועברו לייעוץ המשפטי חוות דעת של גורמי הביטחון בעניין". כלומר המחלוקות הן לא רק עקרוניות אלא גם עובדתיות – מתי קיבלה היועמ"שית את חוות הדעת. אתם מוזמנים להחליט למי להאמין.
בסופו של דבר אולי ישוחזר כאן תקדים "קול העם", הבג"ץ המפורסם מ-1953 שחוגג היום 70 שנה לכתיבתו, פסק הדין שכונן את חופש הביטוי בישראל ואת הגנתו מפני השלטון. בסיפור ההוא החליט שר הפנים לסגור את העיתונים "קול העם" ו"אל-איתיחאד" בגלל פרסומים שנתפסו כפוגעניים בעיני הממשלה. בית המשפט העליון, מפי הנשיא שמעון אגרנט, קבע שרק ודאות קרובה לפגיעה ממשית בביטחון תאפשר פגיעה בכלי התקשורת.
היום, מנסה קרעי לשלוח את הסנונית של אלג'זירה כדי להשיק את התקדים שממנו ימריא לערוצים נוספים. בסופו של דבר, לאחר השהייתה של ההפיכה המשפטית של לוין-רוטמן, אולי הגיע העת להפיכה התקשורתית שלו. הוא המתין בסבלנות ואין כמו מלחמה כדי לקדם את האג'נדה שלו.