סגור
חובל צדוק רדקר מנהל רשות הספינות והנמלים רספ"ן
רב חובל צדוק רדקר מנהל רשות הספינות והנמלים רספ"ן

רגע לפני שהיא עוזבת את משרד התחבורה - מיכאלי ממנה מנהל חדש לרשות הספנות והנמלים

בעיתוי חריג, מונה רב חובל צדוק דקר למנהל רשות הספינות והנמלים, במקומו של רב-חובל יגאל מאור, המסיים כהונה של יותר מ-13 שנים בתפקיד. במשרד התחבורה טוענים כי המינוי אושר ע"י ועדת החריגים של נציבות שירות המדינה בה חברים נציגים של משרד המשפטים

משרד התחבורה הודיע הערב (שני) כי רב חובל צדוק רדקר ימונה למנהל רשות הספינות והנמלים (רספ"ן) במשרד התחבורה. מדובר במינוי בעיתוי חריג, וזאת מפני שמיכאלי צפויה לסיים את תפקידה בימים הקרובים לאחר ההפסד של הקואליציה הנוכחית בבחירות לכנסת, אך במשרד התחבורה טוענים כי "המינוי אושר על ידי ועדת החריגים של נציבות שירות המדינה, בה חברים נציגים של משרד המשפטים". רדקר יחליף את רב-חובל יגאל מאור, המסיים כהונה של יותר מ-13 שנים בתפקיד.
לפי הודעת המשרד, השרה מיכאלי קיבלה את המלצת ועדת האיתור לתפקיד ולכן החליטה למנות את רדקר למנהל רשות הספנות. בראש ועדת האיתור עמדה מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק, וחבריה היו סגן נציב שירות המדינה, אילן רם ומנכ"ל משרד התחבורה לשעבר, יעקב גנות. נוכח העיתים, ועדת האיתור פעלה באישור ובליווי צמוד של ועדת החריגים שליד נציב שרות המדינה, אשר אישרה את התהליך על שלביו השונים.
רדקר (52), בעל יותר מעשרים שנות ניסיון מקצועי בתחומי הספנות והנמלים. כיום הוא משמש מנכ"ל חברת תעבורה ימית – חיפה הממשלתית, חברה בת של חברת נמלי ישראל (חנ"י). קודם לכן, כיהן בתפקידי ניהול בחברת הספנות צים. הוא בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים.
רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה משמשת רגולטור ממשלתי האמון על תחום התעבורה הימית: מעגנות ונמלים, כלי שיט ומפעיליהם. הרשות פועלת על מנת להבטיח קיומה של תשתית ספנות ישראלית בעלת יכולת לשמש כמוביל משמעותי בזמן שלום ובזמן חירום, ושירות רציף לתועלת המשק הישראלי.
מיכאלי מסרה: "אני שמחה למנות עוד איש מקצוע מוביל בתחומו, הפעם לתפקיד החשוב ביותר בתחום הספנות בישראל. רב-חובל רדקר מגיע לתפקיד לאחר שנים רבות בים, בתפקידי ניהול בכירים ב'צים', ועם ניסיון בחברה ממשלתית לתעבורה ימית. צדוק הוא האיש הנכון להוביל את עידן הנמלים החדש, בתקופה מאתגרת, ולהוביל שיפור בשירות ודאגה להון האנושי העתידי בתחום הספנות".