סגור
מימין עו"ד אפי נוה ועו"ד עמית בכר מתמודדים לרשות לשכת עורכי הדין
מימין: עו"ד אפי נוה ועו"ד עמית בכר, המתמודדים לרשות לשכת עורכי הדין (צילומים: עידן מילמן, דנה קופל)

שאטלים, מיילים ועבודה מהבית: כך עודדו משרדי עורכי הדין את עובדיהם להצביע בבחירות ללשכה

באופן חריג פעלו המשרדים לסייע לעובדיהם להצביע בבחירות, בצל ההפיכה המשטרית. במשרד ש. הורוביץ, בו שותף עו"ד עמית בכר, דאגו לתחבורה לפי מחוזות; ממשרד מ. פירון יצאו הסעות בכל שעה; במשרד פישר אפשרו עבודה מהבית; ומשרד הרצוג פוקס נאמן כתב לעובדיו: "מדובר בבחירות החשובות אי פעם ללשכה, לאחר פגיעה קשה במעמדה"

רבים ממשרדי עורכי הדין הגדולים בישראל עודדו את עובדיהם להצביע היום בבחירות ללשכת עורכי הדין, המתקיימות בצל המאבק על הדמוקרטיה בישראל וניסיונות ההפיכה המשטרית - באופן אקטיבי, חריג ויוצא דופן ובשונה מבחירות קודמות.
המשרדים עודדו את עורכי הדין והשותפים לצאת ולהצביע בבחירות, והעניקו לעובדיהם סיוע במגוון דרכים כדי שייצאו ויצביעו בקלפיות. חלק מהמשרדים עשו זאת באופן אקטיבי במיוחד על ידי שליחת הודעות ומיילים לעובדים לעידוד הצבעה, ארגון ומימון של מערכי הסעות ושאטלים. אחרים אפשרו לעובדים לעבוד מהבית באזור מגוריהם כדי להקל עליהם להצביע.
בנוסף לכך יש משרדים שדאגו מראש להודיע לעובדים שלא תהיה כל בעיה להיעדר שעות מהמשרד במטרה להצביע, והמשרד יספוג את שעות העבודה שבהן הם נעדרו, דבר שהתברר היום כהכרחי בשל שעות ההמתנה הארוכות בתורים לקלפיות.
מרבית ראשי הפירמות הגדולות, בין שבמוצהר ובין שלא, תומכים במ"מ ראש הלשכה עו"ד עמית בכר, שהוא בעצמו שותף במשרד גדול – פירמת ש. הורוביץ. גם עו"ד נדב ויסמן, מרשימת בכר, הוא שותף במשרד השני בגודלו בישראל, משרד מיתר. כמובן שאין זה אומר שכלל עורכי הדין במשרדים אלה תומכים או מצביעים לבכר, ובפירמות של מאות עורכי דין ישנם גם מצביעים למתחרה המרכזי שלו, עו"ד אפי נוה.
לדברי עורכי דין ששוחחנו איתם ממשרדים גדולים, ישנו שיתוף פעולה בין השאר בהעברת מידע ועדכונים על עומסים בקלפיות. "קבוצת הווטס-אפ הייעודית שהוקמה לצורך כך, בה נמצאים השותפים הבכירים במשרדים הגדולים מאוד, פעילה משעות הבוקר בעדכונים והודעות ובקשות לגבי הסעות ושאטלים וזמינות קלפיות", אומר לנו גורם בכיר באחד המשרדים המובילים בישראל. "התארגנות כזו ושיתוף פעולה בין כל המשרדים לא זכורה מעולם. זו בהחלט מערכת בחירות מטורפת ללשכה שלא הייתה כמוה".
כך למשל במשרד ש. הורוביץ של בכר מינו שותפה שמרכזת את יום הבחירות. כמו כן הייתה היערכות מקדימה שבדקה לאיזה מחוז כל עורך דין שייך ודאגו לתחבורה עבורו. בנוסף, עורכי דין ועובדים במשרד שימשו מעין "מודיעין" גם לעורכי דין מחוץ למשרד, והכווינו וענו לשאלות שהתעוררו לגבי מיקומי קלפיות, שעות הצבעה ועוד. בנוסף, עמד היום אדם מהמשרד בתל אביב בקלפי קרובה למשרד ודיווח על העומסים.
בהרצוג פוקס נאמן ארגנו שאטלים לקלפיות, מסרו מידע על מיקומי קלפיות הממוקמות באזור המשרד בתל אביב, ובנוסף מימנו הסעות מטעם המשרד לעורכי דין הרשומים במחוז מרכז לקלפי בראשון לציון. בנוסף הפיצו לעורכי הדין במשרד חוזר עם הסבר כללי על חשיבות ההצבעה דווקא בתקופה זאת: "מדובר במערכת בחירות חשובה מאי פעם, לאחר טלטלות רבות שעברה הלשכה ופגיעה קשה במעמדה - לכן חשוב מאוד לעשות מאמץ ולהצביע".
במשרד מ. פירון דאגו למערך הסעות מהמשרד אל הקלפי באמצעות שאטל הפועל לאורך היום ויוצא בכל שעה עגולה, כדי לאפשר הגעה נוחה ככל הניתן לעורכי הדין. גם במשרד עמית פולק מטלון הוציאו שאטלים לקלפיות, וכך גם במשרד גורניצקי GNY עודדו הצבעה והוציאו הסעות לקלפיות.
במשרד פישר (FBC) מתל אביב הנהלת הפירמה גם כן עודדה באופן אקטיבי את עורכי הדין לצאת ולהצביע. בין השאר בפירמה אפשרו לעורכי הדין שאינם ממחוז תל אביב לעבוד מהבית ביום הבחירות כדי להקל עליהם את ההגעה והגישה לקלפי שבה הם רשומים. בנוסף, הנהלת הפירמה הקימה צוות שעומד לרשות עורכי הדין במשרד שנותן מענה לכל סוגיה ובעיה הקשורה בבחירות. בנוסף נמסר לעובדים שהמשרד יספוג את שעות העבודה שההמתנה בקלפי וההצבעה ידרשו.
במשרד ארנון, תדמור-לוי בשיתוף משרד גרוס, מספרים כי הצליחו לדאוג מראש להצבת שתי קלפיות במגדלי עזריאלי בשל ריכוז גבוה של עורכי דין במתחם עזריאלי. במשרד ארנון גם סייעו לכל עורכי הדין שאינם ממחוז תל אביב לאתר את הקלפי שבה הם יכולים להצביע, ובמהלך היום המריצו את עורכי הדין לצאת ולממש את זכותם הדמוקרטית להצביע. גם במשרד ליפא מאיר הוציאו היום מייל לעורכי הדין עם מיקומי הקלפיות ושעות הפעילות, ועודדו אותם לצאת ולממש את זכותם להצביע.