סגור

בארנקו של החשוד שניסה לצותת למנכ"ל שטראוס נמצא פתק: "משפחת בר דעה"

הוארך מעצרו של אלכסנדר קורלוב, שנעצר ביום חמישי לאחר שנצפה פורץ לרכבו של גיורא בר דעה כשבכיסו מכשיר האזנה ובארנקו פתק ברוסית עם כתובת הבית. השופטת: "החשד הקושר אותו לעבירות המיוחסות לו התחזק". סניגורו: "אין ראיות לקשירת קשר לביצוע פשע"

פתק מקופל בתוך הארנק ועליו הכיתוב ברוסית בכתב יד "משפחת בר דעה" ולצידו כתובת ביתו הפרטי בישוב קטן בשרון של גיורא בר דעה, מנכ"ל קבוצת שטראוס - זו אחת הראיות שנמצאו בכיסו של החשוד בפריצה לרכבו של מנכ"ל שטראוס במטרה להתקין בו מכשיר האזנה, אשר נמצא גם כן בכיסו של החשוד בעת מעצרו.


כך התברר היום (ג') במהלך דיון הארכת מעצר שני של החשוד, אלכסנדר קורלוב, בבית משפט השלום בפתח תקווה. קורלוב, בן 50, ללא עבר פלילי, שכתובת ביתו הרשומה היא באילת אף שהוא מתגורר לדברי סנגורו בערד, נעצר בסוף השבוע לחמישה ימים והיום הוארך מעצרו עד ליום חמישי.
המשטרה מייחסת לו עבירות של הסגת גבול, פריצה לרכב, החזקת כלי פריצה לרכב, ניסיון התקנת מכשיר להאזנת סתר וקשירת קשר לביצוע פשע. שופטת המעצרים דורית סבן נוי קיבלה באופן חלקי את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בשבעה ימים, והאריכה אותו בשלושה ימים בלבד.

"החשד הסביר נותר בעינו"

השופטת כתבה בהחלטתה כי לאחר שעיינה בחומר החקירה שהתווסף מאז הארכת המעצר הקודמת "עולה כי החשד הסביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו התחזק". השופטת קבעה כי "החשד הסביר בכל הנוגע לעבירת קשירת הקשר נותר בעינו. לא ניתן לומר כי אין בפתק המצוי בחזקת החשוד ובו כתובת מגורי המתלונן ושם משפחתו, כדי להוות חיזוק לעבירת קשירת הקשר".
שאלת החשד לקשירת קשר לביצוע פשע הוא המסעיר את הדמיון בסיפור הזה, וחוקרי תחנת שדות במרחב שרון מנסים כעת בחקירתם לפצח את התעלומה: האם באמת נעשה כאן ניסיון להתקין מכשיר האזנת סתר במכוניתו של בר דעה ואם כן - למי היה אינטרס לשלוח את החשוד לבצע את המעשים.
2 צפייה בגלריה
גיורא בר דעה מנכ"ל חברת שטראוס
גיורא בר דעה מנכ"ל חברת שטראוס
גיורא בר דעה, מנכ"ל חברת שטראוס
(צילום: תומי הרפז)
קורלוב מצידו מספק מהרגע הראשון שבו נעצר ביום חמישי בסמוך לשעה 22:00 בערב גרסה לפיה הוא הגיע למקום על דעת עצמו, בכלל במטרה אחרת: להתעמת עם קבלן שיפוצים שהוא עבד אצלו ולטענתו חייב לו 10,000 שקל, כאשר לטענת קורלוב הוא תכנן להקליט אותו במכשיר הקלטה.
לגרסתו, הוא חשב שהכתובת אליה הגיע היא כתובת בית הקבלן שהעסיק אותו, מאחר ובעבר הובא על ידי הקבלן למקום והוא הביא לו משם אוכל. בנוסף הוא סיפק הסבר להימצאותו בחצר ביתו של בר דעה, סמוך למכוניות לאחר שנצפה פותח את דלת המכונית: לדבריו, הוא רצה כך להפעיל את האזעקה של הרכב כדי לגרום לאותו קבלן לצאת מביתו על מנת שיוכל לשוחח עמו ולהקליטו. בדיון הארכת המעצר הראשון ביום שישי כתב שופט המעצרים עמית פרייז כי גרסת החשוד "מעוררת קשיים".

החשוד ענה ש"כתב את הפתק מזמן"

במהלך הדיון היום אמר סנגורו של קורלוב, עו"ד רן אלון מטעם הסניגוריה הציבורית, כי "מה שהופך את התיק הזה מתיק סתמי לתיק לכאורה מיוחד, זו לא העובדה שהוא נתפס במקרה או שלא בחצר של מנכ"ל שטראוס, זה יכול להיות טעות בזיהוי. מה שהופך את זה למשהו 'פיקנטי' זה אם יש פה קשירת קשר, אם מישהו שלח את מרשי להשתיל מכשיר האזנה".
לפיכך בעת שחקר היום בדיון את נציג המשטרה, רס"ב סטס מולדבנוב, ניסה עו"ד אלון להתמקד בנקודה זו ולהבין אילו ראיות יש בידי המשטרה לחשד לקשירת קשר. אז התגלה עניין הפתק שנתפס. "מצאנו בהמשך מאז הארכת המעצר הקודמת פתק ובו כתובת מדויקת של הקורבן וכתוב שם המשפחה", אמר רס"ב מולדבנוב, שתרגם את הכתוב מרוסית לעברית. "נרשם בשורה ראשונה שם הרחוב ומספר הבית, שורה שנייה שם הישוב, ושורה אחרונה כתוב 'משפחת בר דעה'... הוא נחקר אתמול, נשאל על הפתק, ולא נתן הסברים... החשוד ענה שכתב את הפתק מזמן".
כאשר עו"ד אלון שאל את נציג המשטרה עם מי, לפי החשד, קשר מרשו קשר לביצוע פשע, היתה התשובה: "הוא העצור היחיד כרגע". כאשר הקשה ושאל "אין לכם אפילו קצה של אדם שלכאורה פנה אליו, נכון?", ענה רס"ב מולדבנוב: "בשלב זה לא, יש פעולות חקירה".
בין הפעולות שנעשו עד כה, כפי שאמרה המשטרה בבית המשפט, היו איסוף הצילומים ממצלמת האבטחה של הבית – שבהם נראה קורלוב מסתובב בחצר, ניגש לרכבים, פותח וסוגר את הדלת, כמו גם חדירה לטלפון הנייד של קורלוב. "ובטלפון הזה לא מצאתם תכתובות או מישהו ששולח אותו, מתכתב איתו בעניין הזה נכון?", שאל הסנגור. "נכון", הודה נציג המשטרה. אגב, בהקשר זה ציינה השופטת לפרוטוקול כי "על החשוד לא נתפס טלפון נייד, נעשתה חדירה לרכיב האלקטרוני ולא נמצאו ממצאים".

2 צפייה בגלריה
עו"ד רן אלון
עו"ד רן אלון
עו"ד רן אלון

במהלך הדיון התברר עוד כי המשטרה ניסתה לבדוק את גרסתו של החשוד לפיה מטרתו היתה בכלל להגיע אל הקבלן שאצלו הועסק. נציג המשטרה אמר כי בדקו מול אותו קבלן, המעסיק לשעבר. "יצרנו איתו קשר, הוא אמר שמעסיק עשרות, ולא מזהה את השם, הפנה אותנו לאחראית כוח אדם. דיברנו איתה והיא אישרה שעבד כשלושה חודשים, שעות לא קבועות". רס"ב מולדבנוב אמר כי בשיחה עמה היא לא אישרה חוב כלפי החשוד.
לדברי המשטרה, הארכת המעצר נדרשת היות ויש לה 15 פעולות חקירה שונות לבצע, והיא חוששת משיבוש החקירה. "אלה פעולות טכניות שיכולות להביא אותנו לחקירות וגביית עדויות", אמר נציג המשטרה.
מנגד, עו"ד אלון אמר בדיון כי "למרות המאמצים של היחידה החוקרת, הם כרגע רואים צל הרים כהרים. משום שבשביל קשירת קשר אתה צריך מן דהוא עמו אתה קושר קשר. שאלתי מפורשות וענה שאין אדם כזה. אין חשוד נוסף ואין אדם נוסף שרוצים לעצור, אין כיוון לאדם נוסף. כיוון שהטלפון לא נתפס עליו, חדרו למכשיר ולא מצאו שום ראיה פוזיטיבית של התכתבות שלו עם מן דהוא ממנה עולה שקושרים קשר להגיע ולהתקין האזנת סתר".
כאמור, השופטת נעתרה חלקית לבקשת המשטרה והאריכה את מעצרו של קורלוב עד ליום חמישי הקרוב. עד אז במשטרה ימשיכו לנסות לפצח את התעלומה האם מישהו שלח את קורלוב לבצע את המעשים, כפי שהם חושדים, ובמי מדובר.