סגור
מלחמת עזה חיילים צה"ל ב סמטאות ב רצועת עזה 12.11.2023
חיילי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל: "יש לנו סימנים שחטופים שהו בבי"ח בעזה"

מדובר בביה"ח רנתיסי; מטח רקטות נורה מהרצועה למרכז; במקביל נגרם נזק לרכוש בנפילה בזיקים; גלנט: "חמאס איבד שליטה בעזה"; שר החוץ מעריך: "יש לנו שבועיים-שלושה לפני שיתחיל הלחץ הבינלאומי הכבד"

היום ה-38 למלחמה: צה"ל ממשיך להתקדם ברצועה ברקע דיווחים על התקדמות לעסקת שבויים. כלכליסט מעדכן
22:30 - הפלסטינים: הרוג מאש צה"ל בטול כרם
משרד הבריאות הפלסטיני אמר כי מחמוד עלי חדאידה בן ה-25 נהרג מירי צה"ל בטול כרם שבמערב השומרון. לפי המשרד, הצעיר נפצע מירי בחזה במהלך עימותים שפרצו בין פלסטינים לכוחות צה"ל.
22:40 - התרעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון
ההתרעה הופעלה ביראון, דוב"ב, מתת, סאסא, ברעם ואביבים.
22:05 - ביידן: מגעים לשחרור חטופים והפוגה; בתי החולים חייבים להישאר מוגנים
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי מתקיימות שיחות על הפוגה ברצועת עזה בעסקה שתכלול שחרור חטופים, בתיווכה של קטאר. ביידן הוסיף: "מקווה שיהיו פחות פעילויות פולשניות סביב בתי החולים. הם חייבים להיות מוגנים".
21:45 - דובר צה"ל: יש לנו סימנים שחטופים שהו בבית חולים בעזה
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי חשף תיעוד מפשיטה על בית חולים בעזה שבו אותרו מנהרות חמאס, ואמר כי "חמאס הפך את בתי החולים לבסיס הטרור שלו. נראה כי הוא מחזיק שם נשק". הגרי הוסיף כי "יש לנו סימנים שחטופים שהו בבית החולים רנתיסי בתקופה מסוימת".


"חזרתי מעזה, מבית החולים לילדים רנתיסי, לשם התלוו אלינו כתבים", אמר הגרי. "זו הוכחה לכך שחמאס משתמש בבתי החולים כחלק מהלחימה שלו". הגרי הציג את מנהרות הטרור בבית החולים: "חמאס יצר מקום מנותק משאר בית החולים. באחד החדרים אותרו נשקים, ומרתף שאמור לשמש מקלט לילדים - הוא בעצם מחסן נשק של חמאס. יש שם חומרי נפץ שעלולים לגרום נזק לכל הסובבים". הגרי ציין כי אותרו על אופנוע שנמצא בבית החולים ראיות שמעידות כי שימש לנשיאת חטופה לשטח הרצועה. "בין הראיות נמצאה שיערה של חטופה, חבלי קשירה, בקבוקים של תינוקות וטיטולים. לא אמור להיות ציוד לתינוק במקלט".


9 צפייה בגלריה
אופנוע שנמצא ב בית החולים רנתיסי
אופנוע שנמצא ב בית החולים רנתיסי
אופנוע שנמצא בבית החולים רנתיסי
(צילום: דובר צה"ל)


9 צפייה בגלריה
נשק ב בית החולים רנתיסי ב עזה
נשק ב בית החולים רנתיסי ב עזה
נשק בבית החולים
(צילום: דובר צה"ל)

21:35 - עיריית נהריה הודיעה כי מקור הדי הפיצוצים שנשמעים באזור העיר הוא בפעילות כוחות צה"ל
21:10 - תיעוד: לוחמי גולני עם דגלי ישראל בבניין מועצת חמאס בעזה

9 צפייה בגלריה
לוחמי גולני ב פרלמנט החמאס
לוחמי גולני ב פרלמנט החמאס
לוחמי גולני בבניין מועצת החמאס

20:00 - אזעקות בגוש דן ובשפלה; נזק לבית ולרכבים בזיקים
אזעקות הופעלו בין היתר בתל אביב, רמת גן, ראשון לציון, רמלה, ולוד. לא היו נפגעים.
במקביל, אזעקות הופעלו באשקלון, בלכיש ובעוטף עזה. אותרה נפילה בזיקים. נזק נגרם לבית ולרכבים במקום.
19:55 - גלנט: חמאס איבד שליטה בעזה - אזרחים בוזזים את בסיסיו, מחבלים בורחים דרומה
שר הביטחון יואב גלנט אמר בסיום הערכת מצב כי "צה"ל מתקדם לכל נקודה. חמאס איבד שליטה בעזה - מחבלים בורחים דרומה, אזרחים בוזזים את בסיסי הארגון. אין להם אמון בשלטון". גלנט הוסיף: "כל יום אנחנו מחסלים מפקדים נוספים של חמאס, עשרות ולפעמים מאות מחבלים. בימים האחרונים העצמנו את הפעילות שלנו נגד המנהרות וזה יוציא את המחבלים מתוכן. שם, או שהם יחוסלו או שהם ייכנעו ללא תנאי. אין אפשרות שלישית".
19:45 - התרעות צבע אדום הופעלו בנתיב העשרה ובזיקים שבעוטף עזה
19:40 - משרד הבריאות בעזה: עלה ל-11,240 מניין ההרוגים בתקיפות צה"ל ברצועה
משרד הבריאות בעזה, שפועל מטעם חמאס, הודיע כי מניין ההרוגים בתקיפות צה"ל ברצועה עלה ל-11,240. במשרד הוסיפו כי ישנם כ-29 אלף פצועים, וציינו ש-41,120 יחידות דיור נהרסו כליל.
19:15 - משרד התרבות גיבש מתווה סיוע לגופים שנפגעו
המתווה שגיבש שר התרבות והספורט מיקי זוהר לגופי התרבות שנפגעו במלחמה כולל "שיעור התמיכה של עד 70% מההכנסות העצמיות של גוף התרבות לפי ממוצע שנתי, 75% מכספי הסיוע יועברו לתשלום לעובדים ולספקים שהועסקו קודם המלחמה. הגופים הזכאים לסיוע הם אלו שיש להם לפחות 25% הכנסות עצמיות ואיבדו לפחות 25% מהכנסותיהם בהשוואה לממוצע החודשי של השנה הקודמת תוך התייעלות וחיסכון מירבי בהוצאות. שכרם של עובדי מוסדות נתמכים שמשתכרים למעלה מפי שניים וחצי מהשכר הממוצע במשק - יופחת ב10% לפחות במהלך". (מאיה נחום שחל)
19:05 - צה"ל תקף עמדות שיגור ומחבלים בלבנון
צה"ל תקף בלבנון עמדות שיגור ומחבל שלקח חלק בביצוע ירי לעבר ישראל. כמו כן, טנק של צה"ל תקף חוליה שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר מרחב שתולה. לפי צה"ל, במהלך היום ירו מחבלים לכמה כמה מוקדים בגבול הצפון, ובתגובה השיב הצבא בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי. בסך הכל חוסלו היום שש חוליות מחבלים בשטח לבנון.
18:10 - ראש מערך הנ"ט בחאן יונס וראש המודיעין הצבאי לשעבר של חמאס חוסלו
צה"ל ושב"כ חיסלו את אחראי יעקוב עאשור, מערך הנ"ט בחטיבת חאן יונס, וכן את מוחמד חמיס דבאבש, ראש המודיעין הצבאי לשעבר של חמאס. עאשור לקח חלק בהובלת והכוונת מתווים התקפיים נגד כוחות צה"ל במסגרת תפקידו, ודבאבש היה מעורב בהכוונת הפיגוע ביישוב עצמונה ב-2002 שבו נרצחו חמישה ישראלים. כמו כן, חוסלו ביממה החולפת תחסין מסלם, מפקד פלוגת הסיוע הקרבי של חמאס; ג'יהאד עזאם, קצין חקירות של המודיעין הצבאי של חמאס בזיתון ומניר חרב, ראש מערך ההסברה בחטיבת רפיח.



17:20 - שר החוץ מעריך: "יש לנו שבועיים-שלושה לפני שיתחיל הלחץ הבינלאומי הכבד"
שר החוץ אלי כהן אמר בתדרוך לכתבים כי "יש לנו שבועיים-שלושה לפני שיתחיל הלחץ הבינלאומי הכבד". כהן אמר כי מתחילת הלחימה "אנחנו רואים תמיכה בינלאומית חסרת תקדים שבאה לידי ביטוי בין היתר ברכבת אווירית של ביקורי הזדהות ותמיכה. עד כה הגיעו 45 ביקורים כאלה, בהם 30 שרי חוץ וראשי מדינות".
לדבריו, "מבחינה מדינית אנחנו מזהים שהתחיל לחץ על ישראל. הלחץ לא מאוד גבוה, אבל הוא במגמת התגברות. בשיחות שאני מקיים שמים דגש על הנושא ההומניטרי. החלק של ההזדהות והזעזוע מהטבח של ה-7 באוקטובר מצטמצם. יש גם כאלה שמבקשים לא באופן פומבי חתירה להפסקת אש".
17:05 - חיזבאללה הודיע על ההרוג ה-74 בשורותיו
חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורות הארגון - עלי מהדי סיף א-דין. עד כה הודיע חיזבאללה על 74 פעילים בארגון שנהרגו מתחילת המלחמה.
16:40 - נתניהו ביקר בגדס"ר הבדואי: "נחזיר את הביטחון לצפון ולדרום, אך קודם ננצח כאן"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר ביחידת הסיור המדברית (הגדס"ר הבדואי), ונפגש עם הלוחמים. "מפקדים, יהודים ובדואים, עומדים שכם אל שכם. נלחמו בגבורה ונלחמים עכשיו בגבורה. השותפות שלנו זה העתיד של כולנו מול הפראים האלה", אמר ללוחמים.
נתניהו התייחס גם לחילופי האש בצפון, ואמר כי "אש תיענה באש הרבה יותר חזקה. שלא ינסו אותנו כי הראנו רק מקצת מהכוח שלנו", אך ציין כי "אנחנו נחזיר את הביטחון לצפון ואנחנו נחזיר את הביטחון לדרום. אנחנו נחזיר את הביטחון למדינת ישראל, אבל קודם כל בניצחון כאן - החמאס יחוסל".
16:10 - צה"ל תקף חוליית חמאס שירתה RPG מפתח בית חולים בעזה, 21 מחבלים חוסלו
כוחות צה"ל חיסלו כ-21 מחבלי חמאס שירו טילי RPG ונשק קל לעברם מהכניסה לבית החולים "אל-קודס" שבעיר עזה. חוליית המחבלים נטמעה בקבוצת אזרחים בכניסה לבית החולים, שם הכוחות הצליחו לזהות אותם מחזיקים בשני משגרי RPG.



הלוחמים ירו לעבר המחבלים, ובמהלך חילופי האש נצפו אזרחים נוטשים את מבנה בית החולים, בעוד שמחבלים נוספים שיצאו ממבנים באזור נטמעו בהם והצטרפו לניסיון ההתקפה. לאחר ירי ה-RPG, המחבלים חזרו להסתתר במרחב בית החולים, אך כוחות צוות הקרב החטיבתי, אשר כללו כוחות שריון, הנדסה, חי"ר ובסיוע חיל האוויר, השיבו באש חיה וירי פגזים אל עבר מקורות הירי. האירוע נגמר ללא נפגעים לכוחותינו.
15:22 - בנק ישראל: הדיווח על מפגרים בתשלום הלוואות יועבר רק לאחר חודשיים
בעקבות המלחמה, בנק ישראל מורה לנותני האשראי (בנקים וחברות הלוואות) לדווח על לקוחות שנמצאים בפיגורים רק לאחר 60 יום - ולא לאחר 30 יום כפי שקורה בשגרה. בבנק מסבירים שבעקבות המלחמה נוטלי הלוואות עלולים להיתקל בקשיים טכניים ולהיגרר לפיגורים של יותר מ-30 יום - טווח הפיגורים שעליו מחויבים גופי האשראי לדווח למאגר של בנק ישראל בשגרה. הדחייה נועדה לאפשר לציבור שהות מספקת להסדרת התחייבויותיו מול נותני האשראי ולמנוע דיווח על פיגורים בתשלומי הלוואות שנבעו מסיבות טכניות שונות. ההוראה תחול על הדיווח החודשי בגין אוקטובר ונובמבר 2023, עם אפשרות לדחייה נוספת. מאגר נתוני האשראי הוא מערכת שכוללת נתונים שמגיעים מנותני האשראי ורשויות המדינה, כדי שהגופים יוכלו לבחון את היסטוריית מוסר התשלומים של מבקש ההלוואה. באמצעות שכלול הנתונים במערכת, מונפק "דוח אשראי" שמשקף את יכולת העמידה של לקוחות האשראי בהתחייבויות כספיות. (אלמוג עזר)
14:46 - מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור ואתרים צבאיים של חיזבאללה בלבנון
מטוסי קרב של צה"ל תקפו כמה תשתיות טרור ואתרים צבאיים של חיזבאללה בלבנון, זאת בתגובה לירי לעבר ישראל ביממה האחרונה. בין היתר הותקפו תשתיות טרור, מתחמים שבהם אוחסנו אמצעי לחימה ומפקדה מבצעית בשימוש הארגון. (אלישע בן קימון)
14:35 - נציג משרד המשפטים: ניצולים ממסיבת הטבע אושפזו בכפייה בגלל מצוקה נפשית
עו"ד דניאל רז, ממונה על האשפוז הכפוי במשרד המשפטים, אמר בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת כי "לא מעט מאנשי המסיבה ברעים אושפזו בכפייה" בגלל מצוקה נפשית. בדיון בנושא התוכנית הלאומית לחוסן ובריאות נפשית בישראל, הודה עו"ד רז: "לא האמנתי בעצמי שנגיע למצב הקצה. 1,400 שקל ליום אשפוז כשיכולנו למנוע את זה כבר בהתחלה". לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי, "המלחמה יצרה אירוע שלא ידענו כמותו בבריאות הנפש, ואנו שבים וקוראים למשרד הבריאות לתאם ולרכז את כל הגופים בארץ העוסקים בכך". (אדיר ינקו)
9 צפייה בגלריה
מלחמת עזה טנק של צה"ל סמוך ל קיבוץ רעים כוח שיריון בסריקות ב עוטף עזה
מלחמת עזה טנק של צה"ל סמוך ל קיבוץ רעים כוח שיריון בסריקות ב עוטף עזה
טנק של צה"ל סמוף לקיבוץ רעים
(צילום: גיל נחושתן)

14:31 - הותר לפרסום: עובד חברת החשמל נהרג אתמול מפגיעת נ"ט בגליל העליון
שלום עבודי (56), עובד חברת החשמל תושב טבריה, נהרג אתמול מפגיעת טיל נ"ט ברכב במהלך עבודתו באזור דוב"ב שבגליל העליון. כך הותר לפרסום. חמישה עובדים נוספים של חברת החשמל, שפעלו במקום לתיקון קווי חשמל שנפגעו מירי, נפצעו באורח קשה. גבר נוסף שככל הנראה היה ברכב סמוך נפצע גם כן באורח בינוני-קשה.
13:42 - מנכ"ל וואלי נשיונל בנק האמריקאי ביקר בבארי: "חייבים לתמוך בישראל"
מנכ"ל הבנק האמריקאי, Valley National Bank, איירה רובינס, הגיע לארץ בסוף השבוע לביקור, במהלכו נפגש עם בכירי המשק, נשיא המדינה, אנשי ביטחון, האלוף במיל׳ נועם תיבון, סגן ראש המוסד היוצא, ומשפחות חטופים ומפונים. רובינס גם ביקר בחורבות קיבוץ בארי ובסיס חיל האוויר בפלמחים.
9 צפייה בגלריה
איירה רובינס מנכ"ל וואלי נשיונל בנק עם הנשיא יצחק הרצוג
איירה רובינס מנכ"ל וואלי נשיונל בנק עם הנשיא יצחק הרצוג
איירה רובינס מנכ"ל וואלי נשיונל בנק עם הנשיא יצחק הרצוג
"לא שיערתי כמה יהיה קשה לעמוד בתוך הבתים השרופים, להבין שלמשפחה שגרה שם פעם, שהיו לה חיים מלאים, לא היה סיכוי לשרוד את הטרגדיה הזו. אי אפשר לעמוד שם ולא לחשוב על המשפחה והילדים שלך. הזוועה לא תאמן". אמר רובינס בביקורו בחורבות קיבוץ בארי יחד עם מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן.
Valley National Bank ורובינס אישית גייסו כסף למספר עמותות ישראליות (מד״א, ארגון הצלה ועוד). בנוסף, הבנק תמך בחמ״ל ההייטק, השתתף במימון קמפיין החטופים בטיים סקוואר, ניו יורק והמאמץ הגדול ביותר הוא השתתפות בפרוייקט של בנק לאומי בתמיכה בקיבוץ בארי.
רובינס נפגש גם עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. ״שוחחנו על חשיבות התמיכה בכלכלה הישראלית בכלל ובחברות הטק בפרט. הבנתי בפגישה שאני המנכ״ל האמריקאי הראשון שהגיע לארץ מאז תחילת המלחמה ואני מקווה שהקולגות שלי יצטרפו להפגנת התמיכה ויגיעו לתמוך באנשי ישראל ובכלכלת ישראל". (גולן חזני)
13:30 - צה"ל: האזעקות בצפון - התרעות שווא
דובר צה"ל עדכן בהמשך להתרעות בצפון על ירי רקטות וחדירת כלי טיס עוין, כי מדובר בזיהוי שווא. עוד נמסר כי צה"ל תוקף בלבנון בתגובה לירי לעבר אזור נטועה ולעבר מוצב צה"ל באזור שתולה
12:57 - אזעקות בעכו, קריית ביאליק נהריה וצפת
אזעקות הופעלו בצפת, עכו, נהריה, קריית ביאליק וביישובים נוספים באזור.
12:50 - התרעה על חשש לחדירת כלי טיס בגליל העליון
אזעקות הופעלו בכמה יישובים בגליל העליון בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין, בהם אביבים, ברעם,ֿ ג'ש-גוש חלב, דלתון, יראון, כרם בן זמרה, עלמה וריחאנייה.
12:18 - בעזה טוענים: "טנק עומד באחד משערי שיפא"
דובר משרד הבריאות של עזה, אשרף אל-קידרה, טוען כי טנק ישראלי מוצב כעת בשער בית החולים שיפא. "הטנק נמצא מחוץ לשער מחלקת מרפאות החוץ", הוא אמר לסוכנות הידיעות רויטרס. רופאים אחרים בבית החולים אמרו: "טנקים ישראליים בתוך המתחם בחצרות של שיפא. יש צלפים בכל הבניינים שבסביבה, אי אפשר לצאת או להיכנס".



9 צפייה בגלריה
בית חולים שיפא ב עזה מלחמת עזה 13.11.2023
בית חולים שיפא ב עזה מלחמת עזה 13.11.2023
בית חולים שיפא
(צילום: רויטרס /Doaa Rouqa)

12:00 - טיל נ"ט שוגר לנטועה בגבול לבנון, צה"ל תוקף בתגובה את מקור הירי
טיל נ"ט שוגר לעבר מושב נטועה שבגבול לבנון. בתגובה, צה"ל תוקף בארטילריה את מקור הירי.
11:35 - בפעם השנייה היום: פצמ"רים מלבנון נפלו בשטחים פתוחים, צה"ל השיב בירי
בהמשך להתרעה ביישוב ערב אל עראמשה, פצצות מרגמה ששוגרו מלבנון נפלו בשטחים פתוחים בגליל. אין נפגעים. צה"ל בתגובה תקף בלבנון את מקור הירי.
בתוך כך, מועצה אזורית הגליל העליון מסרה כי עקב הערכת מצב של הצבא, מתבקשים תושבים השוהים ביישובים מלכיה, יפתח, יראון, ברעם, סאסא, דובב, אביבים ונטועה להיכנס למרחבים מוגנים עד הודעה חדשה. כמו כן, הכבישים ברכס רמים ואליו נסגרו לתנועה.

9 צפייה בגלריה
מלחמת עזה חיילים חייל צה"ל 13.11.2023
מלחמת עזה חיילים חייל צה"ל 13.11.2023
חייל צה"ל משיב בירי
(צילום: דובר צה"ל)

10:36 - אזעקות במקביל בשדרות ובגבול הצפון
התרעת צבע אדום נשמעה בשדרות וביישובים איבים וניר עם במועצה האזורית שער הנגב. באותן דקות נשמעה גם אזעקה בערב אל-עראמשה שבגליל המערבי.
9:44 - שתי פצצות מרגמה נפלו בשטח פתוח בצפון, צה"ל תוקף בתגובה בלבנון
בהמשך לאזעקה בגרנות הגליל, שתי פצצות מרגמה ששוגרו מלבנון נפלו בשטח פתוח. לא היו נפגעים. צה"ל תוקף בתגובה בארטילריה את מקורות הירי. במהלך הלילה, כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים חמושה שזוהתה בשטח לבנון באזור בירנית, וזוהתה פגיעה.

9 צפייה בגלריה
מלחמת עזה משוריינים של צה"ל בפאתי עזה 13.11.2023
מלחמת עזה משוריינים של צה"ל בפאתי עזה 13.11.2023
משוריינים של צה"ל בפאתי עזה
(צילום: דובר צה"ל)
8:51 - אזעקה בגליל
אזעקה נשמעה ביישוב גורנות הגליל במועצה האזורית מעלה יוסף שבגליל המערבי.
8:27 - צה"ל פשט על בית בכיר בג'יהאד בעזה, אמצעי לחימה אותרו בחדר הילדים
לוחמי צה"ל פשטו על ביתו של בכיר בג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, ואיתרו בתוך חדר הילדים אמצעי לחימה רבים. בפעילות נוספת, איתרו הלוחמים פיר מנהרה, חומרי מודיעין של ארגוני הטרור ואמצעי לחימה באזור בית חאנון. בנוסף, הכוחות החרימו עשרות כלי נשק, ציוד לחימה ותוכניות אופרטיביות של חמאס במבנים אזרחיים ברצועה, בהם אוניברסיטת אל קודס ומסגד מרכזי בעזה.


7:33 - דיווח: לאחר ההפצצות של ארה"ב - בסיסים אמריקניים הותקפו בסוריה
רשת אל-מיאדין הלבנונית, המקורבת לחיזבאללה, דיווחה כי בתגובה על ההפצצות שאירעו מוקדם יותר בסוריה, 15 פגזי ארטילריה נפלו הלילה בבסיס אל-עמר האמריקני, מזרחית לדיר א-זור. לפי הדיווח, ארבעה אמריקנים נהרגו מהתקיפה. גורמים נוספים דיווחו כי הבסיס האמריקני א-שדאדי באל-חסכה הותקף גם הוא. לפי דיווחים ערביים, בהפצצות האמריקניות בסוריה נהרג אדם אחד לפחות, וברשת "פוקס ניוז" נטען כי המספר עומד על שישה עד שבעה.
6:30 - הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמים מחטיבת הקומנדו שנפלו בקרבות בצפון הרצועה
צה"ל התיר לפרסום כי רס"ן יששכר נתן (28) מקריית מלאכי וסמ"ר איתי שהם (21) מראש העין, שניהם לוחמים מחטיבת הקומנדו, נפלו אתמול בקרבות בצפון רצועת עזה.

9 צפייה בגלריה
מלחמת עזה חיילים צה"ל ב עזה 13.11.2023
מלחמת עזה חיילים צה"ל ב עזה 13.11.2023
חיילי צה"ל בעזה
(צילום: דובר צה"ל)
6:00 - הבית הלבן: בין האמריקנים המוחזקים בשבי חמאס - בת 3 שהוריה נרצחו ב-7 באוקטובר
הבית הלבן הודיע כי בין האזרחים האמריקנים המוחזקים בשבי חמאס ישנה ילדה בת שלוש שהוריה נרצחו במתקפת הפתע ב-7 באוקטובר. ההצהרה פורסמה בהודעת הבית הלבן על שיחת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואמיר קטאר תמים בן חמד אל-ת'אני.
ביידן, כך לפי ההצהרה, "הביע את הערכתו לקטאר ולאמיר באופן אישי על מאמציו הקודמים להבטיח את שחרור החטופים האמריקנים, כולל יהודית רענן ובתה נטלי, ועל המאמצים המתמשכים והבהולים להבטיח שחרור של חטופים נוספים. הוא גינה באופן חד משמעי את החזקת החטופים על ידי חמאס, בהם ילדים רבים. שני המנהיגים הסכימו כי יש לשחרר את כל החטופים ללא דיחוי נוסף".
עוד נמסר כי "שני המנהיגים דנו בצורך להגן על אזרחים חפים מפשע ובמאמצים להגברת זרימת הסיוע ההומניטרי הנחוץ סדחיפות לרצועת עזה. הנשיא חזר על חזונו להקמת מדינה פלסטינית שבה יוכלו ישראלים ופלסטינים לחיות זה לצד זה ביציבות ובכבוד - וציין כי חמאס מהווה כבר מזמן מכשול לפתרון. שני המנהיגים הסכימו להמשיך במאמצים לקידום חזון משותף לאזור שליו, בטוח, משגשג ויציב יותר במזרח התיכון".
5:00 - ארה"ב: צלבי קרס רוססו על מצבות בבית קברות יהודי בקליבלנד
צלבי קרס רוססו על מצבות בבית הקברות היהודי "חסד של אמת" בקליבנד, ארה"ב, שהוקם ב-1902 עבור קבורת יהודים מעוטי יכולת. הפדרציה היהודית של קליבלנד הביעה זעזוע מההשחתה וגינתה את המעשה. "זה מחליא שלמישהו יכולה להיות כל כך הרבה שנאה כלפי העם היהודי, עד כדי כך שהוא יחלל בית קברות. המעשה הפחדני הזה רק מאשר את מה שאנחנו כבר יודעים: שנאת הקהילה היהודית כאן וברחבי העולם נמצאת כרגע ברמה שלא נראתה כבר דורות", נמסר.