סגור
מפקד חיל הים לשעבר, האלוף (במיל') אלי שרביט
אלי שרביט (צילום: טל שחר)

מפקד חיל הים לשעבר אלי שרביט מונה למנכ"ל חטיבת האנרגיות המתחדשות של תדיראן

החטיבה חדשה תנהל את פעילותן של שלוש חברות העוסקות בתחום האנרגיות המתחדשות, שאותן תדיראן רכשה בשנה וחצי האחרונות

מפקד חיל הים לשעבר, האלוף (במיל') אלי שרביט מונה למנכ"ל חטיבת האנרגיות המתחדשות של קבוצת תדיראן שבשליטת משה ממרוד. מדובר בחטיבה חדשה שתדיראן מקימה במסגרת החלטתה להתרחב לתחום זה, והיא תנהל את פעילותן של שלוש חברות שעוסקות בתחום האנרגיות המתחדשות ואותן תדיראן רכשה במהלך השנה וחצי האחרונות.
שרביט השתחרר משירות של 36 שנה בחיל הים בחודש ספטמבר 2021, וזה תפקידו האזרחי הראשון. בתפקידו האחרון בצה"ל כיהן כמפקד חיל הים ולפני כן, היה סגן מפקד החיל והיה אמון בין השאר על תהליכי הפיתוח והקליטה של 4 ספינות הקרב סער 6 שיוצרו במספנות קיל שבגרמניה ומיועדות למשימות הגנה על המים הכלכליים של ישראל ועל אסדות הגז. שרביט הוא צפוי להיכנס לתפקידו החדש בתחילת אוגוסט.
בשנה וחצי האחרונות תדיראן רכשה את אלירן סולאר, שנקראת כיום תדיראן סולאר, שעוסקת בתחום המערכות הפוטו – וולטאיות בכ-137 מיליון שקל. בנוסף, תדיראן רכשה בכ-30 מיליון את אביאם טנסור, חברה שפועלת בתחום מערכות אל-פסק, ספקי כוח ומטענים, מצברים, ממירי תדר ומערכות לניהול טעינה של כלי רכב חשמליים בבנייני מגורים. באחרונה תדיראן דיווחה כי חברת סולגרין תרכוש מאביאם מערכות לאגירת אנרגיה ירוקה בעלות כוללת של כ-130 מיליון דולר. בחודש מאי האחרון תדיראן השלימה את רכישת השליטה בחברה האיטלקית VP Solar, שנחשבת לאחת המובילות בתחום האנרגיות המתחדשות באיטליה.
בתדיראן רואים בתחום האנרגיות המתחדשות מנוע צמיחה מרכזי לשנים הקרובות, ובכוונתה להוסיף ולפתח את פעילותה בתחום, שסיפקה לה ברבעון הראשון של השנה יותר מ-52% מכלל ההכנסות, גידול של יותר מ 22% לעומת הכנסותיה ברבעון הראשון של 2021. מכירותיה של תדיראן ברבעון הראשון של השנה הסתכמו בכ-505 מיליון שקל וההכנסות שלה ב-2021 הסתכמו ביותר מ- 1.44 מיליארד שקל.
בעל השליטה בתדיראן ומנכ"ל הקבוצה, משה ממרוד אמר כי "מטרתה של תדיראן היא להעניק פתרון מלא בתחום האנרגיה המתחדשות ושרביט הוא שחקן חיזוק משמעותי לצוות המקצועי שלנו".
בשיחה עם כלכליסט אמר שרביט כי רכישותיה של תדיראן בשנה וחצי האחרונות "מהוות נגיעה במקומות המשמעותיים ביותר בתחום האנרגיות המתחדשות – שצפוי להוסיף להתרחב ולהתעצם בשנים הקרובות, וכולנו נמצאים בעיצומה של מהפכה בנושא ייצור ואספקת אנרגיה נקייה תוך אגירתה, וזאת כדי להעמיד מענה לביקושים הגוברים, בין השאר בשל הצורך לעמוד ביעדי הפחתת פליטות הפחמן. אנחנו עוד נרחיב את פעילותנו בתחום זה".
שרביט התייחס גם לפרובוקציה של חיזבאללה בלבנון, ששיגר בסוף השבוע האחרון 3 כלי טייס בלתי מאוישים לעבר אסדת כריש של אנרג'יאן. צה"ל הצליח לגלות את כלי הטייס מבעוד מעוד וליירטם באמצעות מטוס קרב וטילי ברק. לדבריו "נקודת המוצא שלנו חייבת להיות כזאת שעוד נראה בעתיד אירועים דומים, שבהם ינסו לאתגר אותנו. הצד השני ערוך ומבין היטב את גודל ההישג של פגיעה בתשתיות שלנו, מבחינה תודעתית ופיזית ואנחנו בפירוש לא מתכוונים לאפשר לו את זה".
כמי שהיה ממובילי גיבוש תפיסת ההגנה של צה"ל במהלך העשור האחרון בתחום המים הכלכליים של ישראל, הוא שבע רצון מהאופן שבו הגיבו כוחות צה"ל לשיגור כלי הטייס: "הייתה כאן עבודה טובה ויפה של אינטגרציה מרשימה בפעילות של חילות האוויר והים שאינה דבר שהוא מובן מאליו, ועל פיתוח היכולות האלה שקדנו במשך שנים ארוכות. היתה כאן מוכנות מבצעית ומודיעינית טובה. זה מה שזרוע מבצעית צריכה לספק – הגנה מלאה על האינטרסים של מדינת ישראל", אמר.