סגור

הצלחה: יירוט ראשון לכיפת הברזל הימית מספינת סער 6

מערכת כיפת מגן צלחה את ניסוי יירוט הטילים לפני כניסת ספינת סער 6 לשימוש. ראש מינהלת "חומה", משה פתאל: "המערכת זיהתה בהצלחה את האיומים ושיגרה לעברם מיירטים שהשמידו אותם בדיוק מושלם"

משרד הביטחון וצה"ל דיווחו על הצלחה בניסוי היירוט של מערכת כיפת מגן, הגרסה הימית של כיפת ברזל, שנערך מהספינה אח"י מגן, בטרם נכנסות לשירות ספינות הסער 6.

ראש מינהלת "חומה" במנהלת המחקר והפיתוח של משרד הביטחון (מפא"ת), משה פתאל, אמר כי "המערכת זיהתה בהצלחה את האיומים ששיגרנו אליה: רקטות, כטב"מים וטילי שיוט, ושיגרה לעברם, מלב ים, את טילי טמיר, מיירטי כיפת מגן, שהשמידו אותם בדיוק מושלם".
ארבע הספינות החדשות הגיעו ממספנת טיסנקרופ בגרמניה ללא מערכות נשק. המערכות הותקנו בידי מספנת חיל הים והתעשיות הביטחוניות. הכיפה הימית, שמייצרת רפאל, נועדה לאפשר יירוט ימי של טילים ורקטות הנורים לעבר אסדות הגז, ולשמש מערכת הגנה אווירית נוספת לספינות, לצד מערכת הברק 8 מתוצרת התעשייה האווירית, שהיא בעלת טווח ארוך יותר ומיירטים יקרים משמעותית. הספינות ישגרו את מיירטי הטמיר נגד כל מטרה שלא חייבת שיגור של מיירטי הברק 8, כדי להוזיל את כלכלת הקרב.
1 צפייה בגלריה
יירוט מספינת סער 6 כיפת מגן
יירוט מספינת סער 6 כיפת מגן
יירוט מספינת סער 6 כיפת מגן
(צילום: משרד הביטחון)
מיירטי הטמיר של הכיפה הימית זהים לאלה של כיפת ברזל, ועל כן חילות האוויר והים ישתמשו במאגר טילים משותף.
שר הביטחון בני גנץ: "הטכנולוגיה שאנו מפתחים במערך ההגנה הרב-שכבתי של מדינת ישראל מאפשרת חופש פעולה חיוני מול שליחי איראן באזור והאמצעים ההולכים ומתפתחים שברשותם. אנחנו ממשיכים להיות שני צעדים לפניהם, ונמשיך לפעול ולשדרג את יכולותינו בהגנה ובהתקפה כדי לשמור על העליונות הביטחונית של ישראל במרחב, על אזרחי ישראל ועל הכלכלה הישראלית".
ראש מפא"ת, תא"ל (מיל') ד"ר דניאל גולד: "ההצלחה בניסוי מהווה פריצת דרך טכנולוגית נוספת בתחום מערכות ההגנה מפני טילים".
פרשת רכישת ספינות המגן תהיה אחד הנושאים שתבדוק ועדת החקירה הממלכתית, בראשותו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט בדימוס אשר גרוניס, אחרי שחיל הים תכנן לרכוש מלכתחילה ספינות קטנות וזולות יותר ואף פרסם מכרז בינלאומי לכך. המכרז בוטל בפתאומיות והעסקה נמסרה למספנת טיסנקרופ, אחרי שחיל הים פרסם דרישות מבצעיות חדשות שהלמו את הספינות הגרמניות, הכבדות והיקרות ביותר שרכשה ישראל מעולם.