סגור

צה"ל חילץ מעזה את גופתו של החטוף רון בנימין; צה"ל מרחיב את הפעולה ברפיח

דובר צה"ל עדכן כי גופתו של בנימין חולצה גם היא במבצע שבו חולצו גופותיהם של יצחק גלרנטר, שני לוק ועמית בוסקילה. אזעקות בלתי פוסקות לאורך כל שעות אחר הצהרים בשורת ישובים בגליל המערבי ובגליל העליון; 9 חטיבות פועלות כעת ברצועה, 3 מהן משתתפות בפשיטה על ג'באליה

20:55 - צה"ל מרחיב את הפעולה ברפיח. 9 חטיבות פועלות ברצועה. צה"ל מרחיב את הפעולה בדרום רצועת עזה, מזרחית לרפיח, לשכונות נוספות בפאתי העיר, וכעת בפעולה של אוגדה 162 פועלים כבר ארבעה צוותי קרב חטיבתיים: חטיבת המילואים 12 הצטרפה לשלוש חטיבות סדירות שנלחמות במבצע - הקומנדו, גבעתי ו-401. כך, ברצועה נמצאות בעת זו 9 חטיבות, 3 מהן משתתפות בפשיטה על ג'באליה - הצנחנים, 7 ו-460, ושתי חטיבות מילואים בפרוזדור הביתור נצרים: 2 (כרמלי) ו-679, שמאבטחת את הנמל האמריקני החדש. (יואב זיתון)
4 צפייה בגלריה
הפצצה ישראלית ב רפיח רצועת עזה מלחמה בעזה 10.5.24
הפצצה ישראלית ב רפיח רצועת עזה מלחמה בעזה 10.5.24
הפצצה ישראלית ברפיח
(צילום: AFP)
20:05 - אזעקות בקריית שמונה והסביבה. התרעות על חדירת כלי טיס עוין נשמעו במשגב עם, קריית שמונה, בית הלל, כפר יובל, מרגליות, מנרה, מעיין ברוך, כפר גלעדי, מטולה ותל חי. (ynet)
20:00 - דובר צה"ל עדכן: "רון בנימין נרצח באכזריות בטיול אופניים וגופתו נחטפה". דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, עדכן כי גופתו של החטוף רון בנימין חולצה גם היא במבצע המשותף לצה"ל ושב"כ, שבו חולצו גופותיהם יצחק גלרנטר, שני לוק ועמית בוסקילה. הגרי אמר כי "רון בן 53 יצא בבוקר יום שבת 7 באוקטובר לטיול אופניים, ונרצח באכזריות על ידי מחבלי חמאס בעיקול מפלסים, כמוהו גם יצחק, עמית ושני. אנחנו מחבקים ומחזקים את המשפחות בשעות קשות אלה". (רועי רובינשטיין)
4 צפייה בגלריה
רון בנימין ז"ל
רון בנימין ז"ל
רון בנימין ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
19:50 - מטה המשפחות: גופתו של החטוף רון בנימין הושבה לישראל. מטה המשפחות להחזרת החטופים הודיע כי גופתו של החטוף רון בנימין הושבה לישראל מרצועת עזה. "מטה המשפחות מרכין ראשו ומבכה עם קבלת הידיעה הקשה על רציחתו של רון בנימין על-ידי מחבלי חמאס, וחטיפת גופתו לעזה", נמסר. "השבת גופתו לישראל היא משימה קדושה, שמאפשרת למשפחתו להעניק לו מנוחת עולמים באדמת ישראל. רון (53) היה נשוי לאיילת ואב לשי וגיל. הוא היה אדם משפחתי, אהב רכיבת אופניים והיה נוהג לצאת בכל שבת לרכיבה, כמו בשבת השחורה שבה נחטף מאזור קיבוץ בארי בזמן שהיה בטיול רכיבה". (יעל צ'כנובר)
19:15 - חיל האוויר תקף תשתיות טרור ומבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון. דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר תשתיות טרור ומבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב, אל עדייסא, עיתרון ורמיה שבדרום לבנון. עוד נמסר כי בהמשך להתרעות הרבות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, האירועים הסתיימו, ולא דווח על נפגעים או נזק. בנוסף נמסר כי כטב"ם נפץ נפל במרחב יפתח מוקדם יותר היום, והאירוע נגמר ללא נפגעים. בצל האזעקות בצפון, דובר צה"ל ציין כי כמה שיגורים נפלו בשטחים פתוחים. (יואב זיתון)
18:55 - אזעקות בגליל העליון. התרעות על חדירת כלי טיס עוין נשמעו באביבים, יראון וברעם. (ynet)
18:10 - אזעקות נוספות בגליל המערבי. אזעקות נשמעו באזור תעשייה אכזיב מילואות, לימן, גורנות הגליל, שלומי, גורן, חניתה, אילון, ראש הנקרה, יערה, מצובה, אדמית, בצת וערב אל עראמשה. (ynet)
18:00 - אזעקות בגליל המערבי. אזעקות נשמעו בשתולה. (ynet)
4 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה בבית ב שתולה גליל מערבי גבול לבנון מלחמה חיזבאללה יירוט חרבות ברזל
פגיעה ישירה בבית ב שתולה גליל מערבי גבול לבנון מלחמה חיזבאללה יירוט חרבות ברזל
פגיעה ישירה בבית בשתולה לפני 10 ימים
17:50 - אזעקות נוספות בגליל העליון. התרעות נוספות על חדירת כלי טיס עוין נשמעו באביבים, יראון וברעם. (ynet)
17:30 - אזעקות בקריית שמונה והסביבה. התרעות על חשש לחדירת כלי טיס עוין נשמעו בקריית שמונה, משגב עם, בית הלל, כפר יובל, מרגליות, מנרה, מעיין ברוך, כפר גלעדי, מטולה ותל חי. (ynet)
17:15 - אזעקות בגליל העליון. התרעות עקב חשש לחדירת כלי טיס עוין נשמעו בדוב"ב, מתת וסאסא. (ynet)
17:05 - צה"ל מעמיק את הפשיטה בפאתי רפיח: כ-50 מחבלים חוסלו, עשרות פירי מנהרות אותרו. דובר צה"ל עדכן כי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 בפיקוד אוגדה 162 "מעמיקים את הפשיטה" בפאתיה המזרחיים של רפיח. לפי צה"ל, הלוחמים החלו בפשיטות ממוקדות על תשתיות טרור ומבנים מהם ירו מחבלי חמאס לעבר הכוחות. במהלך הפעילות, כך לפי הצבא, הלוחמים חיסלו כ-50 מחבלים ואיתרו עשרות פירי מנהרות שנמצאות כעת ב"תהליך חקר והשמדה". עד כה הושמדו מאות תשתיות טרור, בהן אתרי ייצור אמצעי לחימה ואתרי שיגור מוכנים לירי. (יואב זיתון)
16:40 - המטח לאזור אשקלון נורה מצפון הרצועה: 10 רקטות שוגרו, 5 יורטו. המטח לאזור אשקלון שוגר מצפון הרצועה. 10 רקטות שוגרו, 5 יורטו והיתר נפלו בשטחים פתוחים. (יואב זיתון)
16:20 - יירוטים באזור אשקלון ובעוטף. רקטות יורטו באזור התעשייה הדרומי אשקלון ובזיקים, לאחר האזעקות שנשמעו באזור. (מתן צורי)
15:35 - דיווח סורי: ברכב שהותקף בגבול סוריה-לבנון שהה מפקד בחיזבאללה. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, דיווח כי ברכב שהותקף בגבול סוריה-לבנון שהו מפקד בחיזבאללה והמלווה שלו, וגורלם לא ידוע. לפי דיווח של ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'", התקיפה התבצעה ליד מחסום של הדיביזיה הרביעית של צבא אסד בגבול לבנון. אמש דווח בלבנון כי פעיל חיזבאללה שרחביל א-סיד חוסל בתקיפת רכב בצד הלבנוני של הגבול, שנמצא בעומק המדינה. (ליאור בן ארי)
15:21 - דיווח בלבנון: בית הותקף בדרום המדינה. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על תקיפת בית בעיירה עייתא א-שעב שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
15:01- צה"ל: לוחמי גבעתי חיסלו יותר מ-80 מחבלים בשבועות האחרונים במזרח רפיח. לוחמי חטיבת גבעתי פועלים במזרח העיר רפיח שבדרום רצועת עזה, חיסלו יותר מ-80 מחבלים בשבועות האחרונים, ואיתרו תשתיות תת-קרקעיות משמעותיות באזור. כך עדכן דובר צה"ל, שהוסיף כי לוחמי גדוד צבר איתרו אמצעי לחימה, בהם עשרות רובים, רימונים ומחסניות. כמו כן, לוחמי גדוד 9 איתרו מספר רב של מקלעי נ"מ (נגד מטוסים). (יואב זיתון)

14:30 - אזעקות המתריעות מפני חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו ביישובים בצת, לימן, מצובה, ראש הנקרה, שלומי ואזור תעשייה אכזיב מילואות שבגליל המערבי.
14:25 - דיווח: רכב הותקף בסוריה, סמוך לגבול עם לבנון. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח כי רכב הותקף באזור אל-מסנע שבסוריה, בסמוך למעבר הגבול עם לבנון. לפי הדיווח, התקיפה התבצעה ליד מחסום של הדיביזיה הרביעית של צבא אסד בגבול לבנון, והאדם שהותקף ניצל. אמש דווח בלבנון כי פעיל חיזבאללה שרחביל א-סיד חוסל בתקיפת רכב בצד הלבנוני של הגבול, שנמצא בעומק המדינה. (ליאור בן ארי)
14:07 - פיקוד העורף על החשש לחדירת כלי טיס בגליל העליון: "האירוע הסתיים".
14:05 - חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון. אזעקה המתריעה מפני חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלה ביישובים מלכיה, רמות נפתלי, יפתח, דישון ומרכז אזורי מבואות חרמון שבגליל העליון.
13:10 - צה"ל תקף בדרום לבנון; 2 שיגורים זוהו הבוקר לבירנית, ללא נפגעים. דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה משגר ומבנים צבאיים של חיזבאללה באזורים כונין ואל-חיאם, וכוחות ארטילריה תקפו היום להסרת איום באזור חנין שבדרום לבנון. כמו כן, מסר כי זוהו הבוקר שני שיגורים לאזור בירנית, וכי אין נפגעים ולא נגרם נזק. (יואב זיתון)



13:07 - משרד הבריאות בעזה: 83 נהרגו בתקיפות צה"ל ברצועה ביממה האחרונה. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, הודיע כי 83 פלסטינים נהרגו ו-105 נפצעו בתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה. לדברי המשרד, 35,386 נהרגו ו-79,366 נפצעו מפרוץ המלחמה. (עינב חלבי)
12:49 - אוסטריה: נשוב לממן את אונר"א. משרד החוץ של אוסטריה הודיע כי המדינה תחדש את המימון לסוכנות הסיוע של האו"ם לפליטים הפלסטינים (אונר"א), שהושהה בינואר על רקע ההאשמות כי עובדי הארגון השתתפו בטבח 7 באוקטובר. לדברי המשרד, "אחרי שניתחנו את התוכנית לשיפור תפקוד הארגון, החלטנו להחזיר את המימון. נעקוב באדיקות אחרי מימוש התוכנית". בנוסף, נמסר כי המדינה צפויה להעביר לארגון כ-3.4 מיליון יורו ב-2024. (איתמר אייכנר)
12:00 - צה"ל: הושמדה מחרטה לייצור אמצעי לחימה בג'באליה. לוחמי חטיבה 460 פשטו על תשתיות טרור ומתחמי לחימה של חמאס בפאתי העיר ג'בלאיה שבצפון הרצועה, והשמידו מחרטה לייצור אמצעי לחימה, רקטות ארוכות טווח, רימונים, פצצות נפץ, טלפונים ומחשבים. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי הלוחמים איתרו מתחם לחימה עם פיר שהושמד מהאוויר, וחיסלו מחבלים באמצעות ירי טנקים, ירי מטווח קרוב ותקיפות אוויריות. (יואב זיתון)


11:40 - הפלסטינים: 15 הרוגים בתקיפות אווירות בצפון הרצועה. הפלסטינים מדווחים כי 15 בני אדם נהרגו ו-30 נפצעו בתקיפות אוויריות במחנה הפליטים ג'באליה שבצפון רצועת עזה. (עינב חלבי)
11:30 - דיווחים בלבנון על ירי ארטילרי בדרום המדינה. בלבנון מדווחים כי ישראל תוקפת באמצעות ירי ארטילרי בעיירה יארון שבדרום המדינה.
11:05 - דיווח על סיכול ממוקד: הרוג בתקיפת רכב במערב רפיח. סוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב" דיווחה כי פלסטיני נהרג בתקיפה אווירית ישראלית על רכב במערב רפיח. (עינב חלבי)
10:28 - חיזבאללה לקח אחריות על "ירי לגליל המערבי". חיזבאללה לקח אחריות על ירי לישראל, שלטענתו התבצע בשעה 9:45 לעבר אזור בירנית שבגליל המערבי. (ליאור בן ארי)
09:59 - דיווח לבנוני: "כטב"ם ישראלי תקף אופנוע בדרום המדינה, נער נפצע". הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, טען כי "כטב"ם ישראלי תקף אופנוע באזור העיירה א-נאקורה שבדרום לבנון, ופגע בנער שעובד בדיג". לפי הדיווח, "הנער נפצע ומצבו יציב". (ליאור בן ארי)
09:49 - צה"ל: 70 מטרות הותקפו ברצועה ביממה האחרונה, פעיל ג'יהאד מרכזי חוסל. 70 מטרות הותקפו ביממה האחרונה ברחבי רצועת עזה. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי חיל האוויר חיסל פעיל מרכזי בג'יהאד האיסלאמי, ששימש כאחראי הלוגיטיסטיקה בחטיבת רפיח. כמו כן, במזרח רפיח, לוחמי חטיבת גבעתי חיסלו מחבל חמוש ב-RPG, ואיתרו מטענים, כלי נשק, טילים ומשגרים. בנוסף, נמסר כי במחנה הפליטים ג'באליה שבצפון הרצועה חיסלו לוחמי חטיבת הצנחנים כמה מחבלים ואיתרו נשקים מסוג קלצ'ניקוב, ולוחמי חטיבה 7 השמידו משגר רקטות טעון. הכוחות חיסלו מחבלים נוספים חוסלו באזור ובמרכז הרצועה, ותקפו גם מחסני אמל"ח, תשתיות ומבנים צבאיים.


09:26 - דיווח: מיכלית נפט הותקפה בים האדום. חברת האבטחה הימית הבריטית "אמבריי" דיווחה כי מיכלית נפט ששטה תחת דגל פנמה נפגעה מטיל בים האדום, כ-16 קילומטרים דרום-מערבית לעיר מוקה שבתימן. לפי הדיווח, שריפה פרצה באזור מתקן ההיגוי.
09:25 - דיווח: 1,400 מבנים נהרסו ברפיח. ניתוחי תמונות לוויין מגלים כי קרוב ל-1,400 מבנים נפגעו או הושמדו החודש ברפיח, מאז שצה"ל החל את הפעולה במזרח העיר הדרומית ברצועה. התמונות, שפורסמו ברשת "ABC" האמריקנית, נלקחו מהלוויין Copernicus Sentinel-1, שמופעל על ידי סוכנות החלל האירופית, והן נותחו על ידי שני חוקרים.
09:05 - גורמים המעורים במו"מ: כדי לקדם עסקה - יש להעצים את הלחץ על סינוואר. גורמים המעורים במשא ומתן סבורים שצריך להדק את החבל ולהעצים את הלחץ על מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, כיוון שרק כך ניתן יהיה לקדם עסקה. כרגע יש למעשה מבוי סתום, אך יש ניסיונות של המדינות המתווכות לחדשו. היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן, שיגיע לארץ ביום ראשון, ידון במהלך הפגישות בישראל גם על המגעים לעסקה. (איתמר אייכנר)

4 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
(צילום: EPA)

07:50 - פיקוד העורף עדכן שוב: הוסר החשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל. בהמשך לההתרעות על חשש לחדירת כלי טיס עוין, שהופעלו שוב בשורת יישובים באצבע הגליל, פיקוד העורף מסר כי "האירוע הסתיים".
07:40 - בפעם הרביעית הבוקר: חשש לחדירת כלי טיס עוין באצבע הגליל. אזעקות המתריעות מפני חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו בפעם הרביעית הבוקר באצבע הגליל, בעיר קריית שמונה וביישובים רג'ר, דפנה, מנרה, משגב עם, מרגליות, תל חי, מטולה, כפר גלעדי, כפר יובל, הגושרים, מעיין ברוך, שניר, קיבוץ דן, בית הלל ושאר ישוב.
07:21 - דיווח: "קהיר שוקלת - הסרת השגריר מת"א אם לא יחודש המו"מ וימשך המבצע ברפיח". העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח מפי מקורות כי גורמים רשמיים במצרים הזהירו את האמריקנים ממתיחות "חסרת תקדים" ביחסים עם ישראל, וכי קהיר "שוקלת להסיר את שגרירה מתל אביב במידה והמשא ומתן לא יחודש והפעולה ברפיח תימשך". כמו כן, נמסר כי הסיבות לסירובה של מצרים לניהול משותף עם ישראל של מעבר רפיח, נובעות מסירוב להתערב באחריות הפלסטינים לניהול צידם במעבר, וסירוב להכיר בריבונות ישראל על המעבר, מה שעשוי להביא לעימות עם חמאס. (ליאור בן ארי)
במהלך הלילה:
מטוס ומסוק קרב תקפו חמ"ל מבצעים בג'נין: מחבלים שהו במבנה. התקיפה החריגה במחנה הפליטים ג'נין, שבה חוסל המבוקש אסלאם חמאייסה, בוצעה באמצעות מטוס קרב ומסוק קרב. כך נמסר מדובר צה"ל ודוברות שב"כ, שציינו כי יעד התקיפה היה מבנה ששימש כחמ"ל מבצעים של תשתית הטרור בג'נין.


עוד נכתב בהודעת צה"ל ושב"כ כי "במבנה הסתתרו כמה מחבלים מרכזיים, בהם כאלו שהיו מעורבים בפיגוע ירי בג'נין וכן תכננו לממש פיגועים נוספים בתקופה הקרובה". (יואב זיתון)
בתוך כך, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה הלילה על תקיפה אווירית באזור אל-חיאם שבדרום המדינה.