סגור
בנימין נתניהו ב מליאת הכנסת
רה"מ המיועד בנימין נתניהו במליאת הכנסת. יוכל "לשחק" עם תאריך השבעת הממשלה ולקבוע אותו בעוד כמעט שבועיים (צילום: אלכס קולומויסקי)

נתניהו הודיע לנשיא: עלה בידי להרכיב ממשלה

ברגע האחרון, חצי שעה לפני תום המנדט, הודיע יו"ר הליכוד לנשיא הרצוג כי עלה בידו להרכיב את ממשלתו השישית; נכון לעכשיו טרם חתמו על ההסכמים הקואליציונים עוצמה יהודית, ש״ס ודגל התורה. במסגרת ההסכמים הקואליציוניים התחייב הליכוד לפעול למען חינוך חינם מגיל אפס ולמכירת נמל אשדוד. יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר עשה שרירים וקיבל את מבוקשו - תפקיד ממלא מקום יו"ר ועדת השרים לחקיקה

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הודיע הלילה (רביעי) לנשיא המדינה יצחק הרצוג כי "עלה בידו" להקים את ממשלתו השישית. הוא עשה זאת כחצי שעה לפני תום המנדט שנתן לו הנשיא לפני 38 ימים. נכון לעכשיו טרם חתמו על ההסכמים הקואליציונים עוצמה יהודית, ש״ס ודגל התורה.
לאחר שהערים קשיים הערב, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, שצפוי להתמנות לתפקיד השר לביטחון לאומי, קיבל את התפקיד שדרש - ממלא מקום יו"ר ועדת השרים לענייני חקיקה, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet. יריב לוין יהיה יו"ר הוועדה מתוקף היותו שר המשפטים המיועד, ובן גביר יהיה ממלא מקומו ובעל זכות וטו מוגבלת. הוא לא יוכל להטיל וטו על כל חוק, אלא במקרים ספורים ולפי מכסה שעליה יוחלט.
למרות ההודעה הלילה, שהגיעה ברגע האחרון, הרכבת הממשלה עדיין עשויה להתעכב: אף שהיעד המסתמן היה תחילה השבעת הממשלה ביום רביעי בשבוע הבא, נתניהו יוכל "לשחק" מעט עם המועד ולדחות אותו עד ליום שני בשבוע שלאחר מכן, כלומר כמעט שבועיים.
הלילה נודע ל"כלכליסט" כי במסגרת נוסח ההסכם הקואליציוני ששלח הליכוד לשותפיו הוא התחייב כי הממשלה תפעל להבטיח חינוך חינם מגיל 0 עד גיל 3. בנוסף נקבע בהסכם כי הממשלה תמכור את כל אחזקות המדינה בנמל אשדוד. המדובר בקווי פעולה כלכליים הכלולים בהסכמים הקואליציוניים שבין הליכוד לבין כל אחת מהמפלגות: ש"ס, יהדות התורה, הציונות דתית, עוצמה יהודית ונועם.
הערב פורסם, בין היתר, נוסח ההסכם הקואליציוני של הליכוד עם הציונות הדתית. בין היתר, הסכימו הצדדים על "קידום רפורמה משמעותית לתיקון מערכת המשפט", מינוי רב ראשי דתי לאומי, תיקון סעיף הנכד בחוק השבות, חוק כשרות חדש, חוק יסוד לימוד תורה הקובע שלימוד תורה הוא ערך יסוד במורשת העם היהודי וקבלת החלטת ממשלה תוך 60 יום על הסדרת ההתיישבות הצעירה.