סגור
בנימין נתניהו ב מליאת הכנסת
בנימין נתניהו במליאת הכנסת (צילום: אלכס קולומויסקי)

מסתמן: נתניהו יודיע מחר ש״עלה בידו״ גם בלי ההסכמים הקואליציונים

הליכוד חתם על הסכמי חלוקת תפקידים בממשלה ובכנסת עם החברות בקואליציה המתגבשת, ונותר לו לחתום עימן על הסכמים המעגנים את קווי היסוד בממשלה והדרישות הכלכליות שלהן. התכנון שלו לעשות כך עד מחר

רה"מ המיועד בנימין נתניהו מבקש להשלים את חתימתם של כל ההסכמים הקואליציוניים עם ש"ס, יהדות התורה, הציונות הדתית ועוצמה יהודית- בטרם ימסור מחר (ד') את ההודעה לנשיא המדינה יצחק הרצוג כי עלה בידיו להרכיב את הממשלה החדשה.
עד כה, חתם הליכוד על הסכמים לחלוקת התפקידים בממשלה ובכנסת עם ש"ס, הציונות הדתית ועוצמה יהודית. יהדות התורה שיגרה אליו מכתב שבו צויינה חלוקת התפקידים. כעת, על נתניהו לחתום הסכם על קווי היסוד עם השותפים הקואליציוניים וכן הסכם המעגן את הדרישות הכלכליות של המפלגות. המשמעות היא שעד מחר כל המפלגות ייתבקשו לסיים את המו"מ ולחתום על ההסכמים. נציגי המו"מ הקואליציוני במפלגות הבקשו להאיץ את קצב הדיונים ולהגיע לקראת ההסכמות.
לאחר שנתניהו יודיע להרצוג כי עלה בידו להרכיב ממשלה, יתבקש יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין (ליכוד) למסור על כך הודעה בישיבתה של מליאת הכנסת. בתוך שבוע מהודעתו של לוין, יצטרך נתניהו להשביע את ממשלתו במליאה.
מליאת הכנסת תינעל מחר בשעה 15:00 בגלל חג החנוכה. אם נתניהו יודיע לנשיא שעלה בידו להקים ממשלה עד לשעה זו הוא יצטרך להציג את הממשלה עד ליום רביעי הבא, אך אם הודעתו תימסר אחרי 15:00, לוין יודיע על כך רק ביום שני הקרוב. במקרה כזה הממשלה החדשה תוצג רק ביום שני ה-2 בינואר 2023.
בינתיים, הכנסת מצביעה בקריאה הראשונה על "חוק בן גביר" להגברת הסמכויות של השר לביטחון לאומי. מחר תחל הועדה המיוחדת להכין את החוק להצבעה בקריאה השנייה והשלישית הצפויה להיערך רק באמצע השבוע הבא.