סגור
מימין: יותם חיים, אלון שמריז, סאמר טללקה חטופים שנהרגו בטעות מאש צה"ל בעזה חרבות ברזל 15.12
מימין: יותם חיים, אלון שמריז, סאמר טללקה. נהרגו בטעות מאש צה"ל בעזה

5 ימים לפני האסון: החטופים תועדו במצלמת כלב עוקץ

מצלמת גו-פרו שהותקנה על כלב עוקץ, שנהרג בהיתקלות, חשפה עובדה מדהימה: לוחמי סיירת גולני ניהלו קרב עם מחבלים בתוך מבנה - מבלי לדעת שאותם פעילי טרור מחזיקים ביותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה. כעת נפתח התחקיר מחדש, הערכה: 3 החטופים שרדו 5 ימים וצעדו בשכונה בגפם

צה"ל בדק את תוכן מצלמת גו-פרו שעדכנה על כלב עוקץ שנהרג בהיתקלות בשג'אעיה, והתחקיר על הירי בשלושת החטופים הישראלים יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה נפתח מחדש.
הכלב נהרג בהיתקלות של סיירת גולני בשג'אעיה ב-10 בדצמבר, במבנה שבו ניהל הכוח קרב עם מחבלים, ורק ב-18 בדצמבר אותרה המצלמה - שלושה ימים אחרי הירי בחטופים. הכלב נורה ונהרג לאחר שנשלח למבנה, אך המצלמה המשיכה לעבוד ולהקליט. החטופים, מעריכים בצה"ל, הוחזקו במבנה זה - שנמצא כק"מ מהמקום שבו הם נהרגו. לא מדובר על המבנה שבו היו שלטי ה-SOS שכתבו.
בצבא מעריכים שבהיתקלות שבה נהרג הכלב נהרגו גם המחבלים ששבו את השלושה. בתחקור הסרט מהמצלמה נשמעו צעקות הצילו במהלך הירי על הכלב, וגם צעקות "חטופים". ככל הנראה, בהקלטת הקשר נשמעה גם צעקה עם שם של אחד משלושת החטופים. ייתכן שהלוחמים של סיירת גולני שמעו מילים בעברית, אבל היו משוכנעים שמדובר במחבלים שירו עליהם.
בצבא העריכו שהמחבלים אכן ביצעו בהיתקלות הזו הטעיה, אך החטופים בכל מקרה שרדו, הצליחו לברוח מהמקום וככל הנראה צעדו במשך חמישה ימים לבדם בשכונה. הם כתבו שלטי "הצילו, 3 חטופים" ו-"SOS" משאריות מזון במבנה שאליו הגיעו, ובסמוך אליו גם נהרגו. ב-15 בדצמבר, יום שישי, הם יצאו החוצה כשהם ללא חולצות ואוחזים בדגלים לבנים, ובכל זאת נורו למוות על-ידי כוח שהחשיבם בטעות למחבלים.
בימים הקרובים יושלם התחקיר ויושלמו מידעים נוספים שטרם ידועים מהאירוע. בצה"ל, נדגיש, לא הספיקו לעדכן את המשפחות על הסרט - והן קיבלו את המידע על כך מכלי תקשורת אחרים שפרסמו אודותיו.