סגור

תנובה: השופטת בדימוס הילה גרסטל תצורף כבודקת נוספת לחברה

גרסטל תצטרף לעו"ד שמוליק קסוטו לבדיקת הסכסוך בתנובה, זאת לאחר שהקיבוצים התנגדו למינויו; מועמדותה של השופטת בדימוס הוצעה ע"י ברייטפוד, והקיבוצים הסכימו; הצוות המשותף יבדוק טענות לניגודי עניינים וכן את עסקאות בעלי העניין בחברה

הסכסוך בין ברייטפוד והקיבוצים בתנובה: הוועד המנהל החליט פה אחד למנות את נשיאת בית משפט מחוז מרכז בדימוס, השופטת הילה גרסטל, כבודקת נוספת להתנהלות בחברה לצידו של עו״ד שמוליק קסוטו. השופטת גרסטל הוצעה על ידי נציגי ברייטפוד בוועד המנהל, ונציגי הקיבוצים, שהציעו מועמדים אחרים, הסכימו לכך.

השניים יבדקו לעומק את עסקות בעלי העניין בתנובה, וכן את טענות ברייטפוד לניגודי עניינים של סגן יו״ר הדירקטוריון, גיא רוזן. זאת, כחלק מתהליך היערכות החברה להנפקה.

1 צפייה בגלריה
הוועידה הכלכלית הלאומית 2016  השופטת בדימוס הילה גרסטל
הוועידה הכלכלית הלאומית 2016  השופטת בדימוס הילה גרסטל
שופטת בדימוס הילה גרסטל. נציגי הקיבוצים אישרו
(צילום: נמרוד גליקמן)

המינוי הכפול מגיע לאחר שהסכסוך הייצרי בדירקטוריון תאגיד המזון תנובה אינו מאפשר לצדדים להסכים אפילו על הגורם שיבדוק אותם. דירקטוריון החברה מינה את עו"ד קסוטו לבדוק את הטענות של שני הצדדים הניצים – הדירקטורים מטעם בעלת השליטה חברת ברייטפוד הסינית ומטעם הקיבוצים.
אולם, הקיבוצים התנגדו למינוי של עו"ד קסוטו וטענו כי הוא "בודק מטעם בעלת השליטה". זאת, כך נטען בתצהיר שהגיש סגן יו"ר תנובה גיא רוזן, משום שעו"ד קסוטו מונה באופן חד-צדדי, ונציגי ברייטפוד דרשו שיהיה זה עו"ד קסוטו - והוא בלבד.
לטענת הקיבוצים, מדובר בהוכחה כי הבדיקה לא תהיה אובייקטיבית. עם זאת, לא עלתה טענה ספציפית נגד קשר כזה או אחר של עו"ד קסוטו לברייטפוד או נציגיה. נציגי הקיבוצים ביקשו כי במקום עו"ד קסוטו ימונה שופט בדימוס של בית המשפט העליון או המחוזי.
לאחר שהקיבוצים ביקשו צו מניעה למינוי קסוטו מבית המשפט, החליט, כאמור, הוועד המנהל של תנובה להוסיף את השופטת גרסטל לבדיקה.
במסגרת הסכסוך דורשים הקיבוצים מצד אחד להדיח את היו"ר חיים גבריאלי על רקע הטענה לקיום יחסי מרות, ומנגד הטענות של ברייטפוד לניגודי עניינים של סגן היו"ר רוזן, הנושא תפקיד בחממת פודטק המתחרה בתנובה, וכן ניגודי העניינים של הקיבוצים בחברה.