סגור
דקל סטולרו Shoes Online
דקל סטולרו (צילום: אוראל כהן)

פרסום ראשון
הצעת ההשקעה נפלה: מפעילת אתר שוז אונליין מבקשת צו פתיחת הליכים

לפי הבקשה, סיפקו אונליין נקלעה באחרונה לקשיים והיא חדלת פירעון;  החברה, שצברה התחייבות לספקים בהיקף כ-10 מיליון שקל, מבקשת גם צו הקפאת הליכים אישי נגד המנכ"ל, דקל סטולרו

חברת סיפקו אונליין, שמפעילה את אתר שוז אונליין (Shoesonline) למכירת מוצרי אופנה ונעליים, הגישה בסוף השבוע לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה למתן צו לפתיחת הליכים וצו הקפאת הליכים אישי נגד מנכ"ל החברה, דקל אשר סטולרו.
משמעות הבקשה היא כי החברה מבקשת למנות לה נאמן זמני שינהל את ענייניה, ובתקופת צו פתיחת ההליכים לא ניתן יהיה לנהל נגדה הליכים משפטיים. באשר למנכ"ל התבקש צו הקפאת הליכים על מנת שבתקופת הצו לא ניתן יהיה לתבוע אותו והוא יסייע לנאמן שצפוי להתמנות.
שוז אונליין הוא אתר הנעלים הגדול בישראל, ולאחרונה פורסם בידיעות אחרונות כי נקלע לקשיים. החברה מתווכת בין ספק המוצרים לפלטפורמת הרכישה. התוכנה עליה מבוסס האתר מקשרת בין צרכן הקצה הרוכש דרך האתר, לבין הספק של המוצר הנרכש, ומרוויחה מהפרש המחירים.
במסגרת הבקשה שהגישה סיפקו באמצעות עו"ד אמיר דולב ממשרד מיתר, נטען כי החברה נקלעה לקשיים עקב משבר כלכלי שפגע ביכולתה לגייס כספים. עוד נטען כי החברה הינה חדלת פירעון ונצברו לה התחייבויות לספקים שמועד תשלומם חלף, בסך מוערך של כ-9.7 מיליון שקל; עוד נטען כי טרם שולמו משכורות לעובדים לאפריל 2024 בסך כולל של כ-327 אלף שקל, וזאת בנוסף לחובות נוספים לעובדים בגין גמר חשבון, וכן חוב כולל של כמיליון שקל בחשבונות הבנק של החברה.
בבקשה נטען כי בעקבות המלחמה בעזה "הרבעון האחרון של 2023, שהוא גם לרוב הרבעון החזק ביותר בשנת הפעילות, היה הרסני לפעילות החברה, והיקף המכירות הרבעוני קרס בכ-40%. במקביל, מרבית שדרת הניהול של החברה גויסה למילואים".
עוד נטען כי ב-11 באפריל התקבלה הצעה ממשקעים פרטיים להשקעה בסיפקו, ואולם העסקה נפלה. ב-3 במאי התקבלה פנייה מגורם aהביע התעניינות בהשקעה בחברה וקבלת השליטה בה, אך פנייה זו לא התגבשה לכדי הצעה מחייבת.
לפי הבקשה שהוגשה לבית המשפט, "מכיוון שלא נמצאו המקורות הכספיים הדרושים למימון החברה, לא נותרו מהלכי הצלה בידי חברי הדירקטוריון והם נדרשים לעצור את פעילות החברה כדי להימנע מהגדלת הגירעון". עוד נטען כי לחברה קיים חוב לבעלי מניותיה בסך כ-7.7 מיליון שקל. בנוסף, נטען, היא קיבלה הלוואה בסך כ-8 מיליון שקל מבעלי מניותיה.
לבקשה צורף תצהיר הסתבכות כלכלית מאת סטולרו, שבו כתב בין השאר כי החברה רוכשת חלק מהמלאי שלה מספקים בפולין, אך בשלב מסוים השקל נחלש לעומת הזלוטי הפולני, דבר ששחק את הרווחיות הגולמית של החברה.