סגור
בנימין נתניהו ראש הממשלה בהצהרה לתקשורת 30.12.23 מלחמת עזה
נתניהו, הערב (צילום מסך: לע"מ)

נתניהו: "המלחמה תימשך עוד חודשים; ציר פילדלפי חייב להיות בידינו כדי להבטיח פירוז"

ראש הממשלה קיים מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב, גלנט וגנץ לא השתתפו. לדבריו, "אם חיזבאללה ירחיב את המלחמה - הוא יספוג מכות שלא חלם עליהן וכך גם איראן"; בתשובה לשאלת כלכליסט על הכספים הקואליציוניים אמר: "יש כסף לכולם. הניסיון להתמקד באוכלוסייה אחת פסול"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב. לפי הערכות, שר הביטחון יואב גלנט ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ סירבו לבקשתו להצטרף למסיבת העיתונאים.
נתניהו אמר: "יש לנו הצלחות גדולות אבל יש לנו גם מחירים כואבים. השגת הניצחון דורשת עוד זמן. המלחמה תימשך עוד חודשים. המדיניות שלי ברורה: אנו ממשיכים להילחם עד חיסול החמאס ושחרור כל חטופנו. איננו מרפים לרגע מהמאמצים להשיב חטופינו הביתה, גם ברגעים אלה. נבטיח שעזה לא תהיה עוד איום על ישראל. אני הודף הלחצים הבינלאומיים להפסיק הלחימה. אני מעריך התמיכה האמריקנית כפי שבאה לידי ביטוי באישור שנתן הממשל לאספקה נוספת של אמצעי לחימה ובהחלטה במועצת הביטחון.
"בכל מקום שאני מגיע - אני שומע מכל חלקי העם 'תמשיכו ואל תעצרו'. אני שומע את זה ממשפחות הנופלים הגיבורים, מהפצועים ומהמפקדים. אנו מעמיקים הפגיעה את בחמאס. כוחותינו מסתערים על המחבלים במרכז הרצועה. הם נלחמים בעוצמה ובשיטות חדשות מעל הקרקע ומתחת לקרקע. זו מלחמה מורכבת וידנו על העליונה. חיסלנו עד כה 8,000 מחבלים".
על הלחימה בגבול הצפון אמר נתניהו: "אישרנו תוכניות מבצעיות להמשך הלחימה. אם חיזבאללה ירחיב את המלחמה – הוא יספוג מכות שלא חלם עליהן וכך גם איראן. נפעל בכל דרך עד שנשיב הביטחון לתושבי הצפון. ביהודה ושומרון אנו מחסלים מחבלים רבים. מאז חומת מגן לא הייתה פעילות בהיקף כזה ביו"ש. לגבי החותים – אני שמח שקמה קואליציה לשמירה על חופש השיט".
באשר לאיראן הוסיף: "היא מובילה את ציר הרשע והתוקפנות נגדנו. היא מכוונת לא רק נגד ישראל אלא נגד העולם החופשי כולו. אנו פועלים נגד איראן בכל מקום ובכל דרך ואני לא אפרט. כל אחד מבין שהאיום מאיראן יגבר עשרות מונים אם יהיה לה נשק גרעיני. היעד נותר בעינו: לעשות הכל כדי למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני".
בתשובה לשאלת "כלכליסט" על העברות הכספים הקואליציוניות בשבוע שחלף, אמר נתניהו: "באנו עם תקציב ענק. כרגע יש כסף לכולם. הניסיון להתמקד באוכלוסיה מסוימת אחת הוא פסול. מספיק עם ההשתלחות במתיישבים".
בתשובה לשאלה על ציר פילדלפי ענה: "ציר פילדלפי או הסוגר הדרומי חייב להיות בידינו וחייב להיות סגור. כל הסדר אחר לא יבטיח את הפירוז שאנו רוצים וחייבים להבטיח".
בתגובה למאמר שפרסם נפתלי בנט בארה"ב ובו חשף תקיפה ישראלית באיראן ענה נתניהו: "זה חוסר אחריות חמור ביותר. לא עושים את זה. רק לראש הממשלה יש סמכות לפרסם וגם את זה הייתי עושה במשורה".
לגבי ההנחיה שלו לראש המוסד וראש השב"כ לא להשתתף בדיונים אצל גלנט: "אני לא מונע שום פגישה. אני לא מכיר שום פגישה בעלת ערך ביטחוני גדול. אני לא מכיר את זה ולא מונע מאף אחד להיפגש. להפך".
על חשיפת טיוטת בג"ץ עילת הסבירות ענה נתניהו: "העם רוצה אחדות. שמנו בצד הרבה דברים שהיו חשובים לנו. שמים בצד דברים שיכולים לפלג את הציבור והלוחמים בעזה".
על סוגיית היום שאחרי ברצועת עזה אמר: "קודם צריך לחסל חמאס. כבר התקיימו שמונה דיונים במל"ל בנושא הזה והדבר יובא בשבוע הבא בפני הקבינט. צריך לפרז הרצועה, אין גורם אחר שיפרז ויאכוף הפירוז זולת צה"ל. ואחר כך צריך להיות שם מינהל מקומי שלא מחנך את ילדיו לטרור, שלא מממן טרור ומחנך ילדיו להשמדת ישראל".