סגור
רפי כהן שף לשעבר בעלי מסעדת רפאל בבית המשפט 6.3.19
השף רפי כהן (צילום: יורם ירקוני)

פרסום ראשון
בית המשפט בהחלטה יוצאת דופן: יקצה 450 אלף שקל לשיקומו של השף רפי כהן

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט חגי ברנר, אישר את ההסכמות שאליהן הגיע הנאמן לנכסיו של כהן, עו"ד ליאור כספי, עם נושיו. השופט קבע בהחלטתו כי "ההסכמות האמורות נותנות משקל לערך החשוב של שיקום החייב". ביוני האחרון החליט השופט לפטור את כהן מחובותיו

בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט היום (ג') להקצות סכום של 450 אלף שקל לשיקומו של השף רפי כהן מתוך הכספים שהצטברו בתיק פשיטת הרגל שלו.
סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט חגי ברנר, אישר את ההסכמות שאליהן הגיע הנאמן לנכסיו של כהן, עו"ד ליאור כספי, עם נושיו. הנאמן ציין בפני השופט כי "ברור שזה תיק חריג וההתייחסות אליו הייתה חריגה, וגם בעלי החוב התייחסו אליו באופן חריג. אנחנו חושבים שכדאי לתת לו בכל זאת הזדמנות להשתקם". השופט קבע בהחלטתו כי "ההסכמות האמורות נותנות משקל לערך החשוב של שיקום החייב, ומשכך אני מאשר אותן ונותן להן בזאת תוקף של פסק דין. הנאמן יעביר את הכספים שהוקצבו לחייב לחשבונו של החייב".
השופט ברנר הוציא ביוני 2022 צו הפטר לשף רפי כהן, שהיה בעבר הבעלים של מסעדת רפאל היוקרתית והוכרז כפושט רגל בשנת 2018, ובכך אפשר לו למעשה לפתוח דף חדש. בקופת פשיטת הרגל הצטברו מיליוני שקלים שמקורם במימוש נכסים של רפי כהן. את כהן מייצג עו"ד חן שחרור.
מדובר בתיק פשיטת רגל שנפתח בשנת 2017 נגד רפי כהן ושתי חברות בשליטתו. השופט ברנר כתב ביוני בהחלטתו לפטור את כהן מחובותיו כי כהן "עבד כשף וכבעלים של מסעדת רפאל בתל אביב. מסיבות רפואיות כאלה ואחרות כשלו עסקיו של כהן, המסעדה נסגרה ונפתחו הליכי חדלות פירעון נגדו ונגד החברות. רפי כהן לא שיתף פעולה בהליך, אך הדבר לא נבע מחוסר תום לב אלא מחמת מצבו הרפואי".
1 צפייה בגלריה
עו"ד ליאור כספי
עו"ד ליאור כספי
עו"ד ליאור כספי
(צילום: ליה יפה)
בספטמבר 2019 נכנס לתוקף חוק חדלות הפירעון החדש, שנחקק במטרה להביא לשיקום החייב. לפי החוק החדש, חייבים לא נקראים יותר פושטי רגל כפי שנקראו בעבר. המטרה של החוק היא לא להעניש את החייבים, מתוך הבנה כי כל אחד עלול להיקלע למשבר כלכלי.
הנאמן, עו"ד ליאור כספי, מסר בתגובה: "אני מברך את מר כהן על קבלת ההפטר וכן קבלת הכספים. כנאמן לנכסיו הצלחתי לשכנע את הנושים, בית המשפט וכונס הנכסים הרשמי שיש מקום להשתמש בכספים שנגבו בהליך פשיטת הרגל גם לצורך שיקום החייב. מדובר בהחלטה תקדימית ששמה את שיקום החייבים בקדמת הבמה ולא רק את אינטרס הנושים, ואני שמח להיות חלק מגישה חדשה זו שאימץ בית המשפט ברוח הגישה החדשה של חוק חדלות פירעון החדש".