סגור

תוך יומיים: מספר החשודים בהידבקות באומיקרון כמעט הוכפל

במערכת הבריאות עוקבים בדאגה אחר העלייה החדה במספר הנחשפים לאומיקרון, שמיום שלישי זינק מ-150 ל-283 "חשודים ברמה גבוהה". נכון להערב, 89 ישראלים נדבקו בזן ו-355 נחשפו אליהם. בשלושת הימים האחרונים הגיעו 28 מאומתים לקורונה בטיסות לנתב"ג

עלייה חדה במספר החשודים בהידבקות באומיקרון: בעדכון האחרון של משרד הבריאות ביום שלישי, נכתב כי 150 בני אדם ברחבי הארץ נחשדו בחשד גבוה בהידבקות באומיקרון, ול-ynet נודע הערב (חמישי) כי המספר העדכני כמעט והוכפל - ועומד על 283 בני אדם. בנוסף, 72 בני אדם נוספים מוגדרים ב"חשד נמוך" להידבקות בזן החדש.


נכון לשעה זו, לא נמצא שינוי במספר המרוצפים המאומתים לזן שעדיין עומד על 89 - אך בהמשך הערב ייתכן שהנתון ישתנה. בסך הכל, 444 ישראלים נרשמו בנתוני משרד הבריאות כנשאים של אומיקרון, וחשודים ברמה גבוהה או נמוכה.
בתוך כך, לפי נתוני משרד הבריאות, הגיעו 28 מאומתים לקורונה (שטרם נודע אם מדובר באומיקרון, א"י), בטיסות שנחתו בנתב"ג. 13 הגיעו בטיסת 6h142 של ישראייר מגרנובל שבצרפת ב-10 בדצמבר, 12 בטיסת אל על שהגיעה אתמול ממיאמי (LY018), ושלושה נוספים בטיסה של חברת אתיופיאן מאדיס אבבה שנחתה שלשום.
1 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה בנתב"ג
בדיקת קורונה בנתב"ג
בדיקת קורונה בנתב"ג
(צילום: רויטרס)
בינתיים, בממשלה ממשיכים לגבש מתווה מוסכם להגבלות הקורונה בקניונים לאור חדירתו של האומיקרון לישראל, ובין המשרדים התפתחו ריבים עזים והתנגדויות מאחורי הקלעים. ישיבה שהתכנסה היום בנושא אצל ראש הממשלה נפתלי בנט פוזרה ללא הסכמות, ונכון לעכשיו - המתווה לא יוכל להיכנס לתוקף מחר מאחר שלא יספיק לעבור את השלבים הנדרשים לאישורו - הצבעה בממשלה ובוועדת החוקה של הכנסת.
שרים בממשלה אמרו כי בנט נחוש להעביר את המתווה המחמיר, אולם גורם בכיר בממשלה הודה בשיחה עם ynet כי הם "מחפשים איך לרדת מהעץ". מנגד, גורם ממשלתי אחר אמר כי אין החלטה לוותר על התו הירוק - אך הוא לא יתחיל מחר. "יש הרבה ריבים והתנגדויות מאחורי הקלעים", סיפרו כמה מהשרים שמעורבים בדיונים על המתווה. "יש שיחות קשות עם בעלי קניונים ואיומים משפטיים. משרד הכלכלה מתנגד לזה וחושב שזה יגרום לפגיעה בעסקים".