סגור
רה"מ בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים מהקריה, הערב
רה"מ בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים מהקריה, הערב (צילום: לשכת העיתונות הממשלתית)

נתניהו: "ביום שאחרי נשלוט ביטחונית בעזה"; גלנט: "שמנהיגי העולם לא יטיפו לנו מוסר"

"היום שאחרי יהיה רק אחרי חיסול חמאס, לא אסכים לוותר על השליטה הביטחונית בשום מצב", אמר רה"מ בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים משותפת עם שר הביטחון יואב גלנט ועם השר בני גנץ בקריה בת"א. "בני אבנר גויס בצו 8 ביום תחילת המלחמה. יאיר מתנדב ומסייע לארגוני חסד", הוא הוסיף במענה לשאלה על התנדבות בני משפחתו במלחמה והוסיף: "לא תומך בחזרה לגוש קטיף"

"שום לחץ בינלאומי לא ישנה את האמונה שלנו בצדקת דרכנו. היום שאחרי יהיה רק אחרי חיסול החמאס. עזה לא תהיה איום, וצה"ל ימשיך לשלוט ביטחונית ברצועת עזה", כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים משותפת עם שר הביטחון יואב גלנט ועם השר בני גנץ שהוא מקיים בקריה בת"א.
לדברי נתניהו, "הטבח של ה-7 באוקטובר הוכיח שבכל מקום שאין שליטה ביטחונית לישראל, הטרור חוזר ומכה בנו וזה הוכח גם ביהודה ושומרון. לא אסכים לוותר על השליטה הביטחונית בשום מצב".
רה"מ ציין כי "כוחות צה"ל השלימו את כיתור עזה, הם בפאתי שיפא,. החמאס איבד את השליטה הלכה למעשה בצפון הרצועה".
נתניהו פנה למנהיגי מדינות ערב: "אתם חייבים להתייצב נגד חמאס. ב-16 שנות עריצותו החמאס הביא לתושבי הרצועה רק דם ועוני. חמאס הוא חלק אינטגרלי של ציר הטרור שמובילה איראן והציר הזה מסכן את כל העולם וגם את העולם הערבי. אני משוכנע שרבים ממנהיגי ערב מבינים זאת".
במענה לשאלה בנושא על התנדבות בני משפחתו מעבר להתנדבות של כל העם, השיב נתניהו: "בני אבנר גויס בצו 8 ביום תחילת המלחמה. יאיר מתנדב ומסייע לארגוני חסד". נתניהו הדגיש כי הוא לא תומך בחזרה לגוש קטיף.
שר הביטחון יואב גלנט התייחס גם הוא להתקדמות הלחימה ברצועת עזה: "חמאס בלחץ גדול, הלחץ הולך וגובר. הם שומעים את הטנקים מעל המנהרות, שומעים את הדחפורים נוגחים הבתים ויודעים היטב שיגיעו אליהם. ככל שהתמרון עמוק יותר, ככל שהעוצמה חזקה יותר, כך חמאס בלחץ גדול יותר, וכך גדלים הסיכויים להגיע אל החטופים. יש לנו משימה עליונה גם לנצח במלחמה וגם להחזיר את החטופים לביתם".
גלנט תקף את מנהיגי העולם שהעבירו ביקורת נגד ישראל, בהם גם נשיא צרפת עמנואל מקרון. "אני שומע חלק מהם ושואל את עצמי ואותם - מאיפה עוז הרוח הזה להטיף לנו מוסר בעיצומה של לחימה? אני רוצה להגיד לאותם מנהיגים אירופים - מדינת ישראל בשנת 2023 אינה נמצאת בשנת 1943. יש לנו היכולת והחובה להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, וזה מה שנעשה. לא נשקוט ולא ננוח עד שנבצע המשימה כך שחמאס יוכרע".
שר הביטחון התייחס לאיום שהעביר לחיזבאללה, שאם יצטרפו למלחמה התמונות מרצועת עזה יחזרו על עצמן בביירות. בתגובה לשאלה מהו הקו האדום שבעקבותיו ישראל תתקוף בלבנון ענה גלנט: "אם תשמעו שתקפנו בביירות תבינו שחיזבאללה עבר את הקו האדום".
השר גנץ תקף גם הוא את מנהיגי העולם שהעבירו ביקורת על הלחימה הישראלית. "אין לחימה מוסרית מהלחימה על זכותנו לחיות בארצנו בביטחון. עליכם לפעול כדי שתתאפשר בהמשך מציאות אחרת באזור, ועזה לא תוחזק בידי מי שידיהם מגואלות בדם של חפים מפשע. מי שמביא את החורבן על תושבי עזה הוא חמאס. עליו צריך ללחוץ ואותו צריך לתקוף כדי שהחטופים יחזרו ושבבוא היום המלחמה תגיע אל סופה".