סגור
מימין מנהלת רשות החברות עו"ד מיכל רוזנבוים יו"ר הדואר המודח מישאל וקנין היועמ"שית גלי בהרב מיארה
מימין: מנהלת רשות החברות עו"ד מיכל רוזנבוים, יו"ר הדואר המודח מישאל וקנין והיועמ"שית גלי בהרב מיארה (צילומים: אלעד מלכה, אוראל כהן, יואב דודקביץ)

מנהלת רשות החברות פנתה ליועמ"שית נגד הדחת יו"ר הדואר: "פגיעה באינטרס הציבורי"

במכתב לבהרב-מיארה טענה רוזנבוים כי הדחתו של וקנין היא "מהלך תקדימי" והוסיפה כי "ודאי שאין די בחילוקי דעות אודות גישות ניהוליות שונות כדי להצדיק צעד חריג זה"

מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, פנתה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה והציגה את עמדת הרשות כי הדחת יו"ר הדואר מישאל וקנין "פוגעת באינטרס הציבורי".
המכתב נשלח לאחר שאתמול החליטו שר התקשורת שלמה קרעי והשר הממונה על רשות החברות דודי אמסלם על הדחתו של וקנין, על אף התמיכה הרחבה שקיבל מכלל גורמי המקצוע באוצר וברשות החברות. לאחר ההחלטה על ההדחה הגישו בדואר עתירה לבג"ץ נגד ההדחה. הבוקר קבע בג"ץ כי על המדינה להשיב לעתירה נגד ההדחה עד 9 באוגוסט.
המכתב של רוזנבוים נשלח בהקשר הדיון המשפטי בנושא העתירה. "הליך הדחה של יו"ר חברה ממשלתית מכהן הוא מהלך תקדימי", נכתב. "אוסיף ואציין כי למיטב בדיקתנו עד היום לא נעשה שימוש בסמכות זו של השרים מכוח החוק, מה שמעיד על היותה של סמכות זו חריגה ביותר וכי מדובר במקרה תקדימי. ודאי שאין די בחילוקי דעות אודות גישות ניהוליות שונות כדי לעמוד ברף זה ולהצדיק צעד חריג זה".
לפי רוזנבוים, שבימים אלה מקדם דודי אמסלם גם את הדחתה: "הליך ההדחה יהווה פגיעה באינטרס הציבורי בעת הזו. כלומר ענייננו לא רק בהדחה ללא עילה מוצדקת, אלא בפעולה שעלולות להיות לה, בייחוד בעיתוי הזה, השלכות מהותיות על טובת החברה ועל קופת המדינה". כמו כן טוענת רוזנבוים כי וקנין ממלא את תפקידו "בהצלחה רבה".
רוזנבוים מזהירה שהליך ההדחה יפגע ביכולת להפריט את הדואר לאור החלק המשמעותי בו וקנין לקח במסגרת קידום ההפרטה, שרק בשבוע שעבר החלה את השלב הפומבי הכולל הצגת הנתונים הכספיים ונכסי הדואר למשקיעים פוטנציאליים. החשש הוא שהדחתו של וקנין תפגע ביכולת להשלים את ההפרטה, אף שהמדינה השקיע בה כבר 1.7 מיליארד שקל.