סגור
שר האוצר אביגדור ליברמן יוני 2022
שר האוצר אביגדור ליברמן יוני 2022 (צילום: רויטרס)

בלעדי
הדיבידנדים שביקש ליברמן ממשיכים לזרום: המדינה תקבל מתש"א 200 מיליון שקל

חברת תשתיות אנרגיה (לשעבר תש"ן) תחלק דיבידנד למדינה, לאחר ששר האוצר אביגדור ליברמן הורה למנהלת רשות החברות לגייס מהחברות הממשליתות דיבידנדים בהיקף מיליארד שקל; תש"א מצטרפת לרפאל, שחילקה במאי דיבידנד של 206 מיליון שקל

חברת תש"א (תשתיות אנרגיה, תש"ן לשעבר) מחלקת דיבידנד של 200 מיליון שקל למדינה. לכלכליסט נודע כי דירקטוריון החברה בראשות היו"ר משה קלצ'ין החליט היום (ב') על חלוקת הדיבידנד.
זהו דיבידנד ראשון של החברה בחמש השנים האחרונות לאחר שב-2017 חילקה 195 מיליון שקל וב-2013 חילקה 32.8 מיליון. תש"א מצטרפת לרפאל שחילקה במאי 206 מיליון שקל כדיבידנד. בחמש השנים האחרונות קיבלה המדינה דיבידנדים מהחברות תעשיה אווירית, רפאל, קצאא, ערים, ענבר, חברת החשמל, נמל אשדוד, איסורד, רותם ועמידר.
בין הדירקטוריונים של החברות הממשלתיות ובין משרד האוצר קיים קונפליקט בקשר לחלוקת דיבידנדים מרווחי החברות. החברות מעוניינות להשאיר רווחים בקופתן לשימושים שונים, כשהטענה הרשמית היא לצרכי מו"פ והתרחבות אבל באוצר יש טענות שהדבר מונע התייעלות.
עם כניסת מיכל רוזנבוים לתפקיד מנהלת רשות החברות הנחה אותה שר האוצר אביגדור ליברמן לגייס דיבידנדים בהיקף של מעל מיליארד שקל מהחברות הממשלתיות. רוזנבוים החמיאה למנהלי תש"א קלצ'ין וחיימוביץ' ואמרה: "מדובר בצעד נוסף שמגלם את האחריות והדאגה של חברה ממשלתית לבעלי המניות שלה- הציבור בישראל. נמשיך ליישם את מדיניות שר האוצר, אביגדור ליברמן, ונקפיד על ייצור דיבידנדים שוטפים כפי שמתחייב מכל חברה כלפי בעלי מניותיה".
תש"א והחברה הבת שלה קו מוצרי דלק (קמ"ד) הוקמו בתקופת המנדט לצורך הובלת דלקים ותזקיקים. החברה הולאמה עם קום המדינה, וכיום היא אחראית לאספקת צורכי משק האנרגיה, לרבות פריקה, אחסון וטעינה של נפט גולמי ומוצריו, ניפוק מוצרי דלק לחברות השיווק והזרמת דלק ברשת קווים תת־קרקעית
החברה פעילה בארבעה תחומים: אחסון וניפוק תזקיקים; אחסון נפט גולמי; הזרמות של הנפט הגולמי ממכלי האחסון לבתי הזיקוק והזרמות התזקיקים למתקני האחסון ומשם לחברות הדלק; ושירותי פריקה וטעינה של מוצרי נפט גולמי בנמלים.