סגור
דוד אמסלם דודי אמסלם 13.3.23
השר דודי אמסלם בכנסת. ביקש לבחון את השימוש ביועצים פרטיים (צילום: שלו שלום)

אמסלם הורה להקפיא את כל מכרזי כוח האדם וההתקשרויות ברשות החברות

מחריף את המאבק: לאחר שניסה להשתלט על רשות החברות ולהדיח את המנהלת מיכל רוזנבוים, ביקש השר דודי אמסלם מנציבות שירות המדינה ומהאוצר להקפיא את כל מכרזי כוח האדם ברשות ואת כל ההתקשרויות. ברשות טוענים כי אין לו סמכות לכך ומתכוונים להמשיך כרגיל. במקביל אמסלם דורש מעובדי הרשות לפנות משרדים לראש המטה שלו ומנכ"ל משרדו המיועד משה סוויסה

השר לשיתוף פעולה אזורי דודי אמסלם, שאמון גם על רשות החברות, ביקש מנציבות שירות המדינה ומהאוצר להקפיא את כל מכרזי כוח האדם ואת הליכי ההתקשרויות ברשות. כמו כן, אמסלם דרש להיפגש עם כל עובדי הרשות ולפנות חדרים במשרדיה לטובת ראש המטה שלו ומנכ"ל המשרד שאותו הוא מבקש למנות משה סוויסה.
ברשות החברות טוענים כי השר פועל בחוסר סמכות וכי הוא לא יכול להקפיא את המכרזים וההתקשרויות שמבחינתם ממשיכים כרגיל. ברשות טוענים כי מכיוון שמדובר בגוף סטטוטורי (בדומה לרשות התחרות במשרד הכלכלה) לשר יש סמכות רק להתוות לו מדיניות. מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים מאמינה כי נציבות שירות המדינה והייעוץ המשפטי לממשלה יגבו אותה בנושא זה.
בשבוע שעבר עלתה מעל פני השטח המתיחות בין השר אמסלם לבין רוזנבוים ודווח כי השר מנסה "להשתלט" על הרשות ומעוניין שרוזנבוים תסיים את תפקידה, לאחר שלטענתו היא "הרסה את הרשות".
רוזנבוים מצידה לא מעוניינת להתפטר וטוענת כי היא מתפקדת כשומרת סף שתמנע מאמסלם לבצע מינויים פוליטיים. בלשכתו של אמסלם "בונים תיק" על רוזנבוים שיוכל לספק לאמסלם עילות לפיטוריה בפני הנציבות, תיק זה כולל, בין היתר, מקרים שנחשפו ב"כלכליסט" כמו נטייתה לשכור את שירותיהם של יועצים חיצוניים ויחסיה הרעועים עם עובדי הרשות. רוזנבוים נערכת לתרחיש הזה וסומכת על הייעוץ המשפטי לממשלה שיגן עליה במקרה של ניסיון הדחה.
בשבוע שעבר פורסם ב"כלכליסט" כי בין הנושאים שגורמים לחיכוך בין מנהלת הרשות רוזנבוים לאמסלם הוא אופן מינוי הדירקטורים בחברות הממשלתיות ובונוס בגובה של 60 מיליון שקל שרוזנבוים לא רצתה לאשר לרפאל בניגוד לעמדת אמסלם.
מלשכתו של השר דודי אמסלם נמסר בתגובה: "השר ביקש לבחון את בעיות כוח אדם ברשות, בעיקר בנושא ההתקשרות והשימוש של הרשות ביועצים פרטיים. השר ביקש חדר ברשות החברות לראש המטה שלו, למנכ"ל משרדו וליועץ המשפטי של המשרד על מנת שיוכלו לבצע את עבודתם כהלכה".
מרשות החברות נמסר: "אין ברשות החברות כל בעיית כח אדם. להיפך - מנהלת הרשות הובילה מיד כשנכנסה לתפקידה רפורמה במבנה הארגוני, משרות חדשות אויישו בעובדים מעולים, ואיוש משרות נוספות נמצא כרגע בהליכי מכרז. לעניין שכירת יועצים כמו מקנזי ודלויט, הדבר נדרש לצורך השלמת משימות מורכבות שבתחום התמחותן של חברות אלה. בשנים קודמות כמות היועצים החיצוניים אף היתה גדולה מזו של הקדנציה הנוכחית. רשות החברות נמצאת בתנופה של שינוי, ותהליך זה חייב להמשיך כדי לשפר את ביצועי החברות הממשלתיות ולהשיא לבעלי המניות, אזרחי ישאל, תשואות טובות יותר".