סגור
הילולת הבאבא סאלי בנתיבות
הילולת הבאבא סאלי בנתיבות (צילום: הרצל יוסף)

שיפוץ מקוואות והילולת הבאבא סאלי: אושרה העברת כ-150 מיליון שקל עבור שירותי דת

ועדת הכספים אישרה את ההעברה כחלק מההסכמים הקואליציוניים עם יהדות התורה, ש"ס והציונות הדתית. ח"כ לזימי: "פעם אחר פעם אנחנו לא מקבלים תשובה לגבי מקור הכספים"

ועדת הכספים אישרה הבוקר (ג') העברה תקציבית בסך של כ-150 מליון שקל עבור שירותי דת. הכסף מועבר בעקבות ההסכמים הקואליציוניים עם יהדות התורה, ש"ס והציונות הדתית.
הסכום מיועד בין היתר להקמת מוסדות דת, פיתוח תשתיות ועבודות בטיחות בקבר הרשב"י במירון, שיפוץ מקוואות בעיר בית שמש, הילולת הבאבא סאלי בנתיבות, תוכניות קבורה עבור קברי אבות, תפעול בתי הדין הרבניים ושכר העובדים ברבנות הראשית. מדובר בתקציב שוטף של 60 מיליון שקל ובמסגרת אשראי להוצאה (הרשאה להתחייב) של 88 מיליון שקל.
חברי האופוזיציה תקפו את העברת הכספים מסעיף "רשויות פיקוח" וביקשו להבין מה מקורם. נציגי האוצר הסבירו כי אין מדובר בכסף שנגרע מתקציב הרשויות האמונות על הפיקוח, וכי אין פגיעה בתוכניות גופים אלה.
מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד), טען כי "למרות שבקואליציה ובאוצר ניסו להסתיר את זה בדיון מחברי הכנסת, חשפתי הבוקר בוועדת הכספים את הכוונה לקצץ 12 מיליון שקל מתקציב היחידה הארצית לפיקוח על הבנייה ולהעביר את הכסף לצורכי המשרד לשירותי דת". לדבריו, לא התקבל הסבר מניח את הדעת לקיצוץ משמעותי בתקציב היחידה, במציאות בה השנה נרשמה עלייה גדולה במספר ההרוגים בתאונות בנייה.
ח"כ נעמה לזימי (עבודה): "פעם אחר פעם אנחנו לא מקבלים את התשובות מאיזה מקורות (מגיע הכסף, צ"ז) ומאיפה. בשבוע שעבר זה היה גם העברה על חשבון קיצוץ רוחבי. עודפי תקציב זה משהו שניתן להשתמש בו לצורך אחר במשרד, אפשר להשתמש בעודפים כדי להרחיב את השירותים החברתיים".
ח"כ גלעד קריב (עבודה): "למה צריך לתגבר את תקצוב הרבנים האורתודוקסים, אם בוועדת חוקה אתם מוסיפים עוד מאות תקנים של רבנים?"
בשבוע שעבר אישרה ועדת הכספים העברת 736 מיליון שקל ליישום הסכמים קואליציוניים, בכפוף לקיצוץ רוחבי של חצי מיליארד שקל בתקציביהם של משרדי הממשלה. בין היתר יועברו 122 מיליון שקל לרשת החינוך העצמאי המקורבת ליהדות התורה ו-114 מיליון שקל לרשת מעיין החינוך התורני המקורבת לש"ס.