סגור
פאנל סולארי חדש
פאנל סולארי (שאטרסטוק)

בלעדי
מנזקי עליית הריבית: שחר אנרגיה מבקשת צו עיכוב הליכים לאחר חובות של כ-21.8 מיליון שקל

לטענת החברה היא נקלעה לקשיים תזרימיים בשל עליות הריבית במשק ובשל הטלטלה שחווה תחום האנרגיות המתחדשות וענף האנרגיה הסולרית בישראל. בשנות פעילותה בנתה מאות פרויקטים סולאריים בהיקף של למעלה מ-150 מיליון שקל

חברת שחר אנרגיה הגישה היום לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה דחופה לעיכוב הליכים לפי תיקון 4 לחוק חדלות פירעון זאת, לאחר שצברה חובות בסך 21.8 מיליון שקל. הבקשה הוגשה במסגרת תיקון 4 המספק הקלות לחברות שנקלעו לקשיים בעקבות הקורונה ובמסגרתו לא מתמנה נאמן המשתלט על החברה אלא מנהל הסדר שתפקידו לסייע בגיבוש הסדר חוב עם הנושים.
במסגרת הבקשה שהוגשה באמצעות עו"ד משה תורג'מן ודניאל בניטה ממשרד בר יוסף, נאוי, תורג'מן ושות' טוענת החברה כי מאז הקמתה היא עוסקת בהתקנות של מערכות אנרגיה מתחדשות לרשויות מקומיות וללקוחות קצה עד לחיבור המערכת לרשת החשמל, וכן פועלת בתחום היזמות ומקימה מערכות אנרגיות מתחדשות לצורך הפקה ומכירה של חשמל על גגות של בעלי נכסים למשך 25 שנים. החברה היא זו שנושאת בכל עלויות מימון ההקמה לרבות תשלום דמי שכירות חודשיים עבור בעל הנכס ובתמורה מקבלת את הרווחים מחברת חשמל.
לאחרונה, היא נקלעה לקשיים תזרימיים קשים, בין היתר, בשל נסיבות חיצוניות גלובליות אשר אינן קשורות לטענתה לאופן פעילותה. החברה מציינת כי עם פרוץ משבר הקורונה, החלו מחזוריה לקטון בצורה משמעותית. מעבר לכך שצבר ההזמנות הלך ופחת והיא נתקלה בקשיי גבייה מהותיים מלקוחותיה השונים. "החברה סובלת ממצוקה תזרימית קשה, שמקורו מהוצאות מימון כבדות הואיל ומימון פרויקטים בתחום האנרגיות המתחדשות נע בין 80%-100% מעלות הפרויקט. משכך, ובשים לב לעלויות הריבית במשק הישראלי בעת האחרונה נשחק רווחיותה של החברה עד דק. על מנת להתמודד עם הבור התזרימי נאלצה לפנות לקבלת אשראים מגופים פיננסים שונים ומגוונים. לכך יש להוסיף את הטלטלה שחווה תחום האנרגיות המתחדשות וענף האנרגיה הסולרית בישראל, בין היתר, בשל מחסור חמור בתשתיות חשמל".

1 צפייה בגלריה
עו"ד משה תורג'מן
עו"ד משה תורג'מן
עו"ד משה תורג'מן
(באדיבות: משרד עורכי דין ממשרד בר יוסף, נאוי, תורג'מן ושות')

במסגרת הבקשה נטען כי חובות החברה מסתכמים בסך של כ-21.8 מיליון שקל ולאחר ניכוי פיקדונות ולקוחות חייבים לזמן הקרוב מסתכם לסך של כ-16.6 מיליון שקל. נכסי החברה מוערכים על ידה במיליוני שקלים. בין נושי החברה ניתן למנות את בנק הפועלים המיוצג על ידי עו"ד ישראל בכר ובנק מרכנתיל דיסקונט המיוצג על ידי עוה"ד דורית לוי טילר ומור נרדיה.
החברה מציינת בבקשתה כי "בעלי מניותיה מאמינים ביכולת החברה להשתקם ואף לגבש מתווה להסדר חוב כולל ללא הפקעת סמכויותיהם של בעלי המניות ותוך ניצול קשריהם וניסיונם של בעלי המניות לצורך גיוס משקיעים למימון פרויקטים מהותיים של החברה, משא ומתן עם חברות מובילות בתחום האנרגיות המתחדשות למכירת זכויות החברה בפרויקט מסוים ובהמשך בחינת כדאיות למכירת פעילותה".
עוד נטען כי פעילות החברה -שהוקמה בשנת 2009 - מאז ועד היום התרכזה בתחום האנרגיות המתחדשות ובמיוחד בהקמת מערכות בטכנולוגיית PV (פוטו וולטאי). "בשנות פעילותה בנתה מאות פרויקטים סולאריים ברחבי הארץ בהיקף של למעלה מ - 150 מיליון שקל. החברה מעסיקה כיום 19 עובדים". טרם ניתנה החלטת בית המשפט.