סגור

בלעדי
הסדר פשרה להראל וכלל ביטוח: יעניקו ביטוח חינם לעשרות אלפי נוסעים לחו"ל

ההסדר הושג במסגרת בקשה לאישור תובענה ייצוגית שהוגשה נגד שתי החברות ב-2014. בבקשה נטען כי מחזיקי כרטיסי אשראי של כ.א.ל וישראכרט, שלהם נמכרו פוליסות על ידי הראל וכלל, הוטעו בכך שנאמר להם כי מדובר ב"הרחבה" או "תוספת" של הפוליסות הבסיסיות שלהם היו זכאים דרך כרטיסי האשראי - בזמן שנמכרה להם פוליסה רחבה יותר

חברות הביטוח הראל וכלל ביטוח יפצו לקוחות בביטוח חינם לנוסעים לחו"ל – זאת במסגרת הסדר פשרה שאושר על ידי השופטת הדס עובדיה מבית המשפט המחוזי מרכז. לזכאים להטבה תישלחנה הודעות באמצעות מסרון או הודעה בדואר האלקטרוני. על פי הערכות, קבוצת הזכאים מונה עשרות אלפי אנשים.
הסדר הפשרה הוגש במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה בשנת 2014. הבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד שאול ציוני ממשרד ציוני פילרסדורף פיליפ , נגע למכירת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל לבעלי כרטיס אשראי של חברת כ.א.ל על ידי חברת הביטוח הראל ולבעלי כרטיס אשראי של חברת ישראכרט על ידי כלל ביטוח. אותם לקוחות היו זכאים בתקופה הרלוונטית לפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל ללא צורך בתשלום נוסף.
בבקשה נטען כי המוצר שנמכר על ידי חברות הביטוח אינו "הרחבה" או "תוספת" של הפוליסות הבסיסיות, כפי שהוצג ללקוחות באופן מטעה, אלא פוליסות המדף של חברות הביטוח שנמכרו במחיר מלא, ואשר מעניקות כיסוי מ"השקל הראשון", ללא התחשבות בערך הכלכלי של הפוליסה הבסיסית, באופן שאותם מבוטחים, מחזיקי כרטיס האשראי, שרכשו את ההרחבה, שילמו שלא לצורך על החלק החופף שבין שתי הפוליסות האמורות.
בהקשר זה נטען כי בשל מעשי החברות חברי הקבוצה מבוטחים פעמיים מ"השקל הראשון" בכל הנוגע לכיסויים החופפים, פעם אחת מכוח הפוליסה הבסיסית ופעם שנייה מכוח הפוליסה הרחבה שנמכרה להם. חברות הביטוח דחו בתוקף את הטענות נגדן, טענו כי הלקוחות לא הוטעו וביקשו לדחות את התובענה נגדן.
1 צפייה בגלריה
עו"ד שאול ציוני
עו"ד שאול ציוני
עו"ד שאול ציוני שהגיש את התביעה הייצוגית. המבוטחים שילמו על חלקים חופפים
(צילוםף יח"צ)
בהמלצת השופטת פנו הצדדיים לגישור שבסופו הגיעו לפשרה מבלי להודות בטענות.
על פי הסדר הפשרה, הראל תעמיד לרשות חברי הקבוצה הזכאים 580 אלף ימי ביטוח נסיעות לחו"ל ללא צורך בתשלום כספי כלשהו על ידם. הפיצוי על פי ההסדר יינתן לחברי הקבוצה אשר רכשו, בתקופה הרלוונטית, לפחות 10 ימי ביטוח חופפים.
כלל, לעומת זאת, תעמיד לרשות חברי הקבוצה מאגר ימי ביטוח נסיעות לחו"ל בשווי כולל של 5.6 מיליון שקל. עוד הוסכם כי כל חבר קבוצה יהיה זכאי לקבל בכל הפעלת ביטוח נסיעות לחו"ל שלושה ימי ביטוח מתוך מאגר ימי הביטוח לפיצוי ללא תשלום.
הקבוצה הוגדרה בהסכם הפשרה ככל מחזיקי כרטיסי אשראי של כאל ושל ישראכרט אשר היו זכאים לקבלת ביטוח נסיעות לחו"ל ללא צורך בתשלום נוסף, אשר רכשו בשבע השנים שקדמו להגשת התביעה (מנובמבר 2007) ביטוחי נסיעות לחו"ל מהראל ומכלל דרך המוקדים הטלפוניים שהפעילו הראל וכלל.
את כלל ייצגו עורכי הדין ברק טל, גיא פורר וגיא קורתני. את הראל ייצג עו"ד שמואל גלינקא.
עו״ד שאול ציוני, בא כוח הקבוצה הזכאית מסר בתגובה: "אנחנו שמחים שלאחר שנים ארוכות מאז הוגשה התביעה, אישר בית המשפט המחוזי הסדר פשרה מצוין ביחס לביטוחי נסיעות לחו"ל. הסדרי הפשרה יוצרים מאגר עצום של ימי ביטוח נסיעות לחו"ל, כאשר חברי הקבוצה יהיו זכאים לביטוח נסיעות בחינם, ללא כל תשלום נוסף מצידם. הזכאים צפויים לקבל הודעה אישית על כך. אני קורא לכל מי שזכאי, לנצל את ההסדר, ולקבל ימי ביטוח נסיעות לחו"ל בחינם וללא כל תשלום נוסף".
מכלל ביטוח ופיננסים נמסר בתגובה: “בתקופה המדוברת בין 2007-2016, כלל פעלה בהתאם להוראות הדין, כשהציגה בפני המבוטחים שתי אופציות לביטוח נסיעות לחו"ל: ביטוח חינם מכרטיס האשראי וביטוח רחב יותר בתשלום. כלל קשובה להלך רוח הציבורי והיא שמחה להעניק במסגרת הסדר הפשרה שאושר שלושה ימי ביטוח נסיעות לחו"ל בחינם, וזאת לציבור רחב מאוד הכולל בשלב ראשון את ההטבה לכל מי שרכשו ביטוח דרך ישראכרט בתשלום. יובהר, כי אין הגבלה מצד ציבור הזכאים לכמות המימושים (3 ימים בכל נסיעה). כלל מזמינה את הציבור ליהנות ולממש את ההטבה”.