סגור

מיכאלי רוצה את נמל אשדוד תחת אחריותה

מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק שלחה מכתב למשנה ליועמ"ש מאיר לוין, עליו מכותב גם מנכ"ל האוצר רם בלינקוב, ובו בקשה לקיים דיון דחוף בנוגע לאחריות המיניסטריאלית על הנמל

מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק שלחה בתחילת החודש מכתב למשנה ליועמ"ש מאיר לוין, עליו מכותב גם מנכ"ל האוצר רם בלינקוב, ובו בקשה לקיים דיון דחוף בנוגע לאחריות המיניסטריאלית על נמל אשדוד.


1 צפייה בגלריה
שרת התחבורה מרב מיכאלי עשרות מכולות מזון תקועות ב נמל אשדוד
שרת התחבורה מרב מיכאלי עשרות מכולות מזון תקועות ב נמל אשדוד
שרת התחבורה מרב מיכאלי
(צילום: גדי קבלו)
במכתב מציינת פרנק, כי הסיבה לפניה היא השינוי בשכר יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד אורנה הוזמן־בכור, שבוצע על בסיס החלטה של שר האוצר בלבד, ללא אישורה של שרת התחבורה, על בסיס הטענה כי מדובר ב"חברה בהפרטה". לפי פרנק, באוצר נתלו בכך שבעקבות החלטת ממשלה ב־2009, שקבעה כי יש להפריט את הנמל, על החברה מוחלות הוראות החוק לגבי חברה בהפרטה, שמשמעותן היא הקניית סמכות בלעדית לשר האוצר לקבל החלטות בנוגע לפעילות החברה. כמו כן, פרנק מציינת כי "אין זו הפעם הראשונה בשנים האחרונות בהן עשה משרד האוצר שימוש בסמכויות האלה".
פרנק סבורה, כי אין מקום להחיל לגבי החברה את הסדר הסמכויות הייחודי הנוגע לחברה בהפרטה, ומדגישה במכתב "כי מזה שנים, לא מתנהל כל הליך לצורך הפרטת החברה". עוד היא כותבת כי "האחריות לפעילות הנמלית נופלת ראשית כל על כתפיה של שרת התחבורה ועל משרד התחבורה. הנוהג המקובל בעבודה השוטפת, של אגפי משרד האוצר עם משרד התחבורה, הוא של שיתוף והתייעצות הדדיים".
בסוף המכתב מבקשת פרנק להקפיא את ההחלטה הנוגעת לשינוי שכר יו"ר הנמל.
מלשכת שרת התחבורה נמסר כי נכון לעכשיו השרה אינה בוחנת מחדש את ההפרטה, והמכתב לא קשור להיתכנות של הפרטה עתידית.