סגור
קניון מול הים ב אילת
קניון מול הים באילת (צילום: אוראל כהן)

בתגובה לצמצום הטיסות של המתחרות: באל על שוקלים לשוב לאילת אחרי 12 שנים

רשות שדות התעופה הודיעה כי החל מה-1 במאי אל על צפויה להפעיל טיסות יומיות לשדה התעופה רמון, שנמצא במרחק של 20 דקות נסיעה מהעיר הדרומית; ברקע, המתחרות ארקיע וישראייר צמצמו טיסותיהן; באל על טרם התקבלה החלטה

בשורה חדשה לטסים לאילת, רשות שדות התעופה הודיעה כי חברת אל על צפויה להפעיל קרוב טיסות יומיות לעיר הדרומית ולשנות משמעותית את לוח הטיסות בשדה התעופה רמון שכיום סובל ממחסור חמור של טיסות. לאחר ההצטרפות של אל על יעמוד סך הטיסות היומיות בין נתב"ג לרמון על 13-15 טיסות, זאת בנוסף ל 2-3 טיסות יומיות מחיפה לרמון. האם מדובר במהלך היסטורי לטובת הטסים, או לחץ פנימי על חברות שמצמצמות טיסות לאילת?
מאז השבתתו ההדרגתית לפעילות של טרמינל 1, דורשת חברת ארקיע להחזיר את פעילותה מטרמינל 2 לטרמינל 1, בו ההוצאות שלה מצומצמות יותר.
בארקיע טענו כי החברה לא מספיק גדולה להפעיל אופרציה בשני טרמינלים שונים וכי מעבר מלא לטרמינל 1 יסייע להוזיל את מחירי הכרטיסים. הם אף הגישו בג"ץ בניסיון לאלץ את רשות שדות התעופה לאפשר זאת.
העתירה אמנם נמחקה אך בית המשפט קרא לצדדים להגיע להסכמות. בניסיון לגשר על הפערים, ארקיע נסוגה מהאיום לצמצם את הטיסות לאילת, ואף הציעה לתגבר את הטיסות, ובתמורה לקבל מעבר מלא לטרמינל 1.
גם ישראייר צמצמה את הטיסות לאילת וברשות החליטו לא להמתין למשא ומתן ולעקוף את שתי החברות, אשר לטענתם לא רואות באילת יעד מספיק רווחי, ומצאו פתרון יצירתי.
היום הודיעה רשות שדות התעופה כי לראשונה מזה 12 שנים, בחודש מאי הקרוב, חברת אל על תוציא טיסות לאילת. טיסת הבכורה צפויה להתקיים ב-1 במאי.
הטיסות החדשות של אל על, במידה ויצאו לפועל, צפויות לשנות את לוח הזמנים של הטיסות לעיר הדרומית באופן משמעותי. היום יוצאות לעיתים טיסות בודדות בלבד מנתב"ג לאילת.
המהלך לא רק ישפר את הגישה לעיר, אלא גם יכול להוזיל את הכרטיסים כאשר ההיצע יגדל והתחרות תפרח. בעבר נעשו מספר ניסיונות להשיב את הטיסות של אל על לאילת. הן הופסקו עקב מחלוקת בנושאי בטיחות, לאחר שבוצעו שינויים בשעות ומסלולי הנחיתה.
בתקופת הקורונה נעשה ניסיון שלא צלח לחדש את הטיסות, ונראה כי הפעם המצב עומד להשתנות. גם אם ההצעה של ארקיע נשקלת, אל על עדיין מובילה עם מספר טיסות שימלאו את לוח הטיסות משמעותית.
גורמים באל על אומרים כי לבקשת משרד התחבורה, הם בוחנים את הפעלת הקו לאילת, אך עדיין לא התקבלה החלטה סופית בעניין.
"ברור שכל המהלך הזה נועד להחליש את ארקיע", טוען גורם בענף, ומוסיף כי "רק אתמול ארקיע הגישו לו"ז עמוס טיסות שתואם עם עיריית אילת. ההצעה רק הונחה על השולחן וכבר עושים צעד כזה שברור שמטרתו לתת לארקיע קונטרה. הם ממש הופתעו מההחלטה, מבחינתם התפעול בין 2 טרמינלים יקר. הם לא בגודל של אל על, לא ממש משאירים להם ברירה. חייבים למצוא פתרון".