סגור
חטופים השלב השני בעסקה מול ה חמאס 25.11.2023
13 החטופים ששוחררו הלילה במשבי החמאס

הושלם השלב השני בשחרור 13 החטופים: אלה הפנים והשמות

אחרי עיכוב של שעות ו-50 יום בשבי חמאס - הם כאן: אמילי הנד וחברתה הילה רותם, שירי וייס ובתה נגה, שושן הרן, בתה עדי שהם ונכדיה נווה ויהל, האחים נעם ועלמה אור, שרון אביגדורי ובתה נועם ומיה רגב שנחטפה מהמסיבה. יחד עם 13 הישראלים שוחררו 4 זרים, 195 עדיין בשבי

אחרי שעות של עיכובים כחלק מהטרור הפסיכולוגי של חמאס, ולאחר 50 יום בשבי בעזה, הם סוף-סוף בישראל. אמש (שבת) בסביבות השעה 23:20 הגיעו 13 ישראלים חטופים - שמונה ילדים וחמש נשים - למעבר רפיח, ברכבי הצלב האדום. ביחד איתם הגיעו גם ארבעה זרים. כחצי שעה לאחר מכן הם שבו לשטח ישראל.
12 מהמשוחררים נחטפו מקיבוץ בארי. הראשונים שזוהו על ידי חבריהם מבארי הם שרון ונעם אביגדורי. אחר כך זוהו גם נעם אור ואחותו עלמה, וגם הילדות החברות אמילי הנד וחברתה הילה רותם - אבל אמה רעיה רותם נשארה בשבי. גם נוגה ושירי וייס חזרו, וכך גם יהל ונווה שהם, האמא עדי והסבתא ושושן הרן. כל אלו נחטפו מבארי, ואיתם חזרה גם מיה רגב שנחטפה ממסיבת הטבע - אבל אחיה הקטן איתי נותר בעזה. מיה רגב שהגיעה במצב רפואי מורכב פונתה לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה.

בניגוד לאתמול, הפעם לא יעברו החטופים בתחנת המעבר בבסיס חצרים - אלא יוטסו מכרם שלום ישירות לבתי החולים. בידי המחבלים נשארו עדיין 195 חטופים.
שרון ונעם אביגדורי
שרון אביגדורי, בת 52 מהוד השרון, נחטפה עם בתה נעם (12). הן הגיעו לסוף שבוע בבארי עם משפחתה של שרון, מטפלת רגשית המתמחה בילדים על הרצף האוטיסטי, ונחטפו עם שבעה בנות ובני משפחה נוספים. כמה מבני המשפחה, ובהם אבשלום הרן - אחיה של שרון - נרצחו.
האב חן אביגדורי היה ממובילי מאבק משפחות החטופים. אתמול, לאחר שחרור 13 החטופים בפעימה הראשונה, הוא כתב: "התמונות, ובעיקר התגובות אליהן, מילאו אותי בתקווה. יש מתווה. הוא עובד. ועכשיו - עוד ועוד ועוד. כל אזרח שיוצא משם על הרגליים הוא ניצחון. ניצחון של כולנו. של עם ישראל. של מדינת ישראל. ולכן - אסור לעצור. בואו לעצרת במוצאי שבת כי אשכרה יחד ננצח".

12 צפייה בגלריה
שרון אביגדורי שוחררה משבי החמאס 26.1.2023
שרון אביגדורי שוחררה משבי החמאס 26.1.2023
שרון אביגדורי
(צילום: מטה משפחות החטופים)

12 צפייה בגלריה
נעם אביגדורי שוחחרה משבי החמאס 26.11.2023
נעם אביגדורי שוחחרה משבי החמאס 26.11.2023
נעם אביגדורי
(צילום: מטה משפחות החטופים)

נעם ועלמה אור
בנוסף זוהו גם נעם אור, בן 16, ואחותו עלמה (13). השניים שוחררו מהשבי - אבל אביהם דרור נשאר בידי המחבלים. האמא יונת נרצחה בטבח בבארי ב-7 באוקטובר. הבן הבכור יהלי (18) ניצל מהתופת כי שהה באותה עת בצפון, שם הוא נמצא בשנת שירות. ליאם אור (18), בן הדוד של נעם ועלמא, נחטף גם הוא, ועדיין בשבי.

הילה רותם
הילה רותם נחטפה מהממ"ד בקיבוץ בארי עם אמה רעיה, ועם חברתה אמילי הנד, בת 9. אביה רמי סיפר כי בשיחה עם האמא רעיה היא ביקשה ממנו: "אל תאמר להילה שיש פה מחבלים, תאמר שיש מתקפת טילים". אחר כך כתבה האם לאחיה: "חוטפים אותנו".

12 צפייה בגלריה
המפגש הראשון בין הילה רותם שושני ודודה אחרי שחרור מ שבי החמאס 26.11.2023
המפגש הראשון בין הילה רותם שושני ודודה אחרי שחרור מ שבי החמאס 26.11.2023
המפגש הראשון בין הילה רותם שושני ודודה
(צילום: דובר צה"ל)

רמי כבר כמעט איבד את התקווה לאחר שפורסמו ידיעות לפיהן אמילי הנד נרצחה, אבל אז הודיעו לו כי השתיים, וגם אמילי, נחטפו לעזה בחיים. אחרי 50 יום בשבי חמאס, תחגוג הילה בעוד יומיים יום הולדת 14 בשטח ישראל.

12 צפייה בגלריה
הילה שושני רותם שוחררה משבי החמאס 26.11.2023
הילה שושני רותם שוחררה משבי החמאס 26.11.2023
הילה שושני רותם

אמילי הנד
הריאיון ב-CNN של אביה של אמילי הנד היה אחד הרגעים קורעי הלב במלחמה. אז, לפני יותר מחודש, סיפר תומאס הנד על הרגע שבו נאמר לו שאותרה גופת בתו. "הם אמרו: 'מצאנו את אמילי, היא מתה', ואני פשוט אמרתי: 'כן, כן', וחייכתי. כי אלו החדשות הטובות ביותר מהאפשרויות שהכרתי. כי מה שעושים לאנשים בעזה יותר גרוע ממוות", אמר אז.

12 צפייה בגלריה
המפגש הראשון בין אמילי הנד ו אביה אחרי השחרור מהחמאס 26.11.2023
המפגש הראשון בין אמילי הנד ו אביה אחרי השחרור מהחמאס 26.11.2023
המפגש הראשון בין אמילי הנד ואביה
(צילום: דובר צה"ל)

אבל כמה ימים לאחר מכן נמסר להנד כי מדובר בטעות בזיהוי. היום, שבוע לאחר שאמילי ציינה את יום הולדתה התשיעי בשבי חמאס, היא שוחררה בחיים ביחד עם חברתה הילה רותם - שבביתה שהתה בבוקר ה-7 באוקטובר.
אמה של אמילי, ליאת קרונברג, נפטרה מסרטן השד כשאמילי הייתה בת שנתיים וחצי. גרושתו של תומאס ואם שני ילדיו הגדולים, נרקיס הנד - שגידלה לאחר מכן את אמילי - נרצחה בטבח ב-7 באוקטובר.

12 צפייה בגלריה
אמילי הנד שוחררה משבי ה חמאס 26.11.2026
אמילי הנד שוחררה משבי ה חמאס 26.11.2026
אמילי הנד

מיה רגב
מיה רגב, בת 21 מהרצליה, היא הראשונה מבין החטופים והחטופות ממסיבת הטבע ברעים שמשתחררת מהשבי בעזה. היא נחטפה ביחד עם אחיה איתי מפסטיבל "נובה", מסיבה שהסתיימה בטבח הגדול בתולדות ישראל, שבו נרצחו יותר מ-350 איש.
האמא מירית סיפרה כי המשפחה חזרה מטיול במקסיקו ביום שישי ב-23:00 בלילה, ושעה לאחר מכן כבר היו בדרך למסיבה. השיחה האחרונה של מיה לפני שנחטפה הייתה עם אביה. "היא אמרה לו 'יורים עליי, יורים עליי', ואז היא הוסיפה: 'זהו ירו עליי. אני מתה'", סיפרה האמא. אבל פתח לתקווה נראה כשמיה ואחיה איתי תועדו בטנדר של מחבלים. מיה שוחררה כעת מהשבי, אבל אחיה הקטן עדיין בעזה.

12 צפייה בגלריה
מיה רגב עם אחיה איתי שנשאר בשבי חמאס 26.11.2026
מיה רגב עם אחיה איתי שנשאר בשבי חמאס 26.11.2026
מיה רגב עם אחיה איתי שנשאר בשבי חמאס

נוגה ושירי וייס
נוגה וייס (18) ואמה שירי נחטפו מביתן בבארי. אחרי 50 יום הן שוחררו, אבל האב אילן - חבר צוות החירום של הקיבוץ שיצא מהבית ב-7:15 בבוקר ה-7 באוקטובר - עדיין מוגדר נעדר.

12 צפייה בגלריה
שירה וייס נוגה וייס מיד אחרי שחרורם מ שבי ה חמאס 26.11.2023
שירה וייס נוגה וייס מיד אחרי שחרורם מ שבי ה חמאס 26.11.2023
שירי ונוגה וייס מיד אחרי שחרורם
(צילום: דובר צה"ל)
עם כניסת המחבלים לבית, נוגה נכנסה מתחת למיטה בממ"ד. הדלת הייתה פתוחה, והמחבלים נכנסו וחטפו את שירי, כשבתה שהייתה עדה לכך עדכנה על הזוועה בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית. לאחר ששירי נחטפה, שרפו המחבלים את הבית, ובעצת אחותה מיטל ברחה נוגה דרך חלון הממ"ד והתחבאה בסמוך. ב-11:30 היא כתבה שמחבל מתקרב אליה, ומאז נותק איתה הקשר. כעת היא ובתה שוב בשטח ישראל, אבל גורל האב עדיין לא ידוע.

12 צפייה בגלריה
אילן שירי ונגה וייס גורל האב לא ידוע שוחררו משבי ה חמאס 26.11.2023
אילן שירי ונגה וייס גורל האב לא ידוע שוחררו משבי ה חמאס 26.11.2023
אילן שירי ונגה וייס גורל האב לא ידוע
((מתוך פייסבוק))

עדי, יהל ונווה שהם, ושושן הרן
50 יום הייתה שושן הרן, בת 67 מבארי, בשבי חמאס. היום היא השתחררה סוף-סוף, ביחד עם חמישה בני משפחה נוספים - בתה עדי שהם (38); נכדיה יהל (3) ונווה (8); גיסתה שרון אביגדורי; ובתה של שרון, נועם. טל, בעלה של עדי והאבא של יהל ונווה, עדיין בשבי.
זהו יום מאושר עבור המשפחה, אבל הטרגדיה של שושן הרן קשה מנשוא - בעלה אבשלום נרצח, וגם אחותה לילך קיפניס וגיסה אביתר. פרט ללילך ולאביתר, שהיו בממ"ד אחר, כולם - וגם שרון ונועם אביגדורי - הסתתרו באותו ממ"ד.

12 צפייה בגלריה
שושן הרן עם נווה ויהל שהם שוחררו מ שבי ה חמאס 26.11.2023
שושן הרן עם נווה ויהל שהם שוחררו מ שבי ה חמאס 26.11.2023
שושן הרן עם נווה ויהל שהם

יהל הייתה אחת מסמלי המאבק לשחרור החטופים, כשתמונתה הופיע על שער "המוסף לשבת" של "ידיעות אחרונות". העורך אביב הברון כתב: "שמי אביב, עורך המוסף הזה. תמיד מאחורי הקלעים. אבל היום אני מפקיע את עמוד השער. זו יהל (3), בת אחייניתי. עכשיו בעזה עם יותר מ-200 ישראלים חטופים. תחזירו אותה ואותם. וננצח".
שלשום שבו לארץ במסגרת העסקה 13 חטופים ישראלים ו-11 עובדים זרים, מהם 10 תאילנדים ואחד פיליפיני. הם נבדקו עם שובם, ומצבם טוב.


הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר היום, לפני שחרור החטופים הנוספים, כי "מיד בתום הפסקת האש נחזור לתקוף בעזה ולתמרן בה. נעשה את זה כדי לפרק את חמאס, ולייצר לחץ גדול מאוד כדי להחזיר כמה שיותר מהר חטופים - עד האחרון שבהם. יש לנו חובה להילחם ולסכן את החיים שלנו כדי שתושבי עוטף עזה יוכלו לגור שם בביטחון".
לדברי הלוי, "הפסקת האש הזו לא הייתה מתרחש אלמלא הלחץ שצה"ל כולו מפעיל. אנחנו לא נעצור עד שנשיב את כל החטופים, כי כל אחד מהם הוא שלנו, ויש לנו חובה מוסרית עליונה להביא אותם חזרה. את ההפוגה שיש לנו עכשיו אנחנו מנצלים כדי ללמוד, להכין טוב יותר את היכולות שלנו וגם כדי קצת לנוח".