סגור

מרום אנרגיה יוצאת במכרז למכירת חשמל שיופק בנגב

לכלכליסט נודע כי הספק האגירה של המתקנים הוא כ-200 מגה ואט לשעה והם ממוקמים באדמות בדואים בצפון הנגב; עוד נודע לכלכליסט כי מרום פנתה לכל ספקי החשמל בישראל בהזמנה להציע הצעות לרכישת החשמל מארבעה מתקנים, לתקופה של 15 שנה

מרום אנרגיה הישראלית יוצאת במכרז למכירת חשמל שיופק מארבעה מתקנים בצפון הנגב. לכלכליסט נודע כי הספק האגירה של המתקנים הוא כ-200 מגה ואט לשעה והם ממוקמים באדמות בדואים בנגב.
מרום העוסקת בייזום, פיתוח והפעלה של מתקני ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת, נשלטת בידי קרן גנדיר של יהודית רקנאטי כשבעלי מניות נוספים הם היזמים יניב מלחי, יואב מעוז, וכן יניב ווידנפלד ואמיר אלשיך. וידנפלד משמש גם כמנכ"ל החברה.

1 צפייה בגלריה
מנכ"ל מרום אנרגיה יניב ויידנפלד
מנכ"ל מרום אנרגיה יניב ויידנפלד
מנכ"ל מרום אנרגיה יניב ויידנפלד
( צילום: יח"צ)

לכלכליסט נודע כי מרום פנתה לכל ספקי החשמל בישראל בהזמנה להציע הצעות לרכישת החשמל מארבעת המתקנים, לתקופה של 15 שנה. החברה יזמה את הפרוייקטים על אדמות של משפחות בדואית בנגב מתוך תפיסה חברתית כלכלית שנועדה לקרב את האוכלוסייה הבדואית בישראל.
הקרקעות הן פרטיות ורשומות בטאבו על שמן של משפחות בדואיות, לאחר שאלה נכללו בהסכם להסדרת הבעלות על הקרקעות מול מנהל מקרקעי ישראל. ההסדר היה כרוך בוויתור של המשפחות על מאות דונמים של קרקע בתמורה לרישומן בטאבו.
ארבעת המתקנים שהחשמל שלהם מוצע למכירה הם מתקן הממוקם בשטח היישוב אבו קרינאת שעתיד לכלול מתקן סולארי בהספק של כ-4.8 מגה-וואט, משולב עם מתקן אגירה בהספק של 44.2 מגה-וואט לשעה; מתקן בשטח היישוב פריג'את שעתיד לכלול מתקן סולארי בהספק של כ-6 מגה-וואט; ומתקן אגירה אשר יהיה בעל קיבולת השווה, לכל הפחות, ל-5 פעמים גודל החיבור לרשת של המתקן הסולארי.
מתקן בשטח היישוב אום בטין עתיד לכלול מתקן סולארי בהספק של כ-8.1 מגה-וואט, משולב עם מתקן אגירה בהספק של 35.6 מגה-וואט לשעה. ומתקן הממוקם ממערב ליישוב קסר-א-סר שעתיד לכלול מתקן סולארי בהספק של כ-20 מגה-וואט משולב עם מתקן אגירה בהספק של 88 מגה-וואט לשעה.
מרום שותפה בחברת אנרגיה מתחדשת ממרוקו בשם גאיה אנרג'י והשקיעה 70 מיליון שקל ברכישת 30% ממניותיה.