סגור
הייטק פיטורים משרד ריק שבוע עבודה מקוצר
(צילום: גטי אימג'ס)

שיעור המשרות הפנויות בהייטק צנח ב-22% בתוך שני רבעונים

מספר המשרות הפנויות במשק עדיין גבוה - מעל 150 אלף; אולם שיעור המשרות הפנויות בענף המידע והתקשורת ממשיך לרדת

מספר המשרות הפנויות במשק עלה קלות מ-151.7 אלף באוגוסט ל-152.3 אלף בספטמבר. בכך הוא שומר על רמה הגבוהה בכ-50% מהמספר לפני משבר הקורונה (כ-100 אלף). כך עולה מנתוני סקר המשרות הפנויות לספטמבר שמפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. עם זאת שיעור המשרות הפנויות בענף המידע והתקשורת (שירותי ההייטק) מכלל המשרות ירד ב-11% ברבעון השלישי לעומת הרבעון השני, וב-22% לעומת הרבעון הראשון.
סדרות הנתונים מחושבות מדי חודש מחדש גם אחורה, ולכן לא ניתן להשוות את הפרסום הנוכחי לפרסומים קודמים.
מאז נסיגת משבר הקורונה נרשמה עלייה גדולה במספר המשרות הפנויות במשק, שמעידה על צמיחה וקושי לאייש משרות פיזיות בשכר נמוך. על פי נתוני שירות התעסוקה, על כל משרה פנויה במשק יש פחות ממובטל אחד.
כאמור, מספר המשרות הפנויות במשק עלה קלות ל-152.3 אלף בספטמבר. עם זאת בשיעור המשרות הפנויות מכלל המשרות במשק דווקא נרשמה ירידה קלה מ-4.91% באוגוסט -4.87% בספטמבר מה שמעיד על עלייה במספר המועסקים במשק.
בשנה שעברה רוב המשרות הפנויות התרכזו בשני הקצוות של שוק העבודה, כלומר מצד אחד משרות בשכר נמוך כמו מלצרות, שמירה וניקיון ומצד שני משרות בהייטק. אלא שמתחילת השנה נרשמת ירידה בשיעור המשרות הפנויות בענף המידע והתקשורת (שירותי הייטק), מ-8.6% מכלל המשרות בענף ברבעון הראשון של השנה ל-6.8% ברבעון השלישי שהסתיים בספטמבר. כאמור, זו ירידה של 22% מהרבעון הראשון לשלישי ושל 11% מהשני לשלישי. זאת בעוד ביתר הענפים נשמרת היציבות בביקוש למשרות.
עם זאת ראוי לציין ששיעור של 6.8% משרות פנויות הוא עדיין אחד הגבוהים בענפי המשק. בסך הכל חסרים כרגע כ-14 אלף מהנדסים במשק, ובעיקר מהנדסי תוכנה.