סגור
יעל דניאלי מנכ"לית התאחדות המלונות
יעל דניאלי מנכ"לית התאחדות המלונות (צילום: סמדר כפרי)

מנכ"לית התאחדות המלונות: "הישראלים גילו את המלונות בת"א"

האתר של התאחדות המלונות קרס היום לאחר שאלפי ישראלים ניסו להזמין חופשה בהנחה באחד מ-200 המלונות שמשתתפים במבצע. "חשבנו, ולא טעינו, שהאקלים הציבורי והמתח שיש באוויר יוצרים צמאון לחופשה של ישראלים", הסבירה יעל דניאלי, מנכ"לית ההתאחדות

הירידה בתפוסת החדרים, והעובדה שהתיירות הנכנסת עדיין לא התאוששה לגמרי ביחס לשנת 2019, שהיתה שנת שיא בתיירות, הביאה את התאחדות המלונות לצאת במבצע חריג שבו היא מציעה חופשה בהנחה של לפחות 20% ביותר מ-200 מלונות ברחבי הארץ. מרגע ההודעה על המבצע היום בצהריים, קרס עמוד הנחיתה הייעודי שהעלתה ההתאחדות באתר שלה.
"אם מסתכלים על הישראלים, אז דווקא בשנת 2022 הישראלים רושמים גידולים יפים (בלינות במלונות - א.י) כי ברבעון הראשון השמיים עוד היו סגורים ולא היו טיסות לחו"ל. בהשוואה של שנת 2023 ביחס לשנת 2019, יש גידול של 7% בלינות ישראלים במלונות בארץ, אבל בסך כל הלינות במלונות בארץ, רואים ירידה של בין 3% ל-4% לעומת 2019", מסבירה יעל דניאלי, מנכ"לית התאחדות המלונות את הסיבה לקיום המבצע.
לדבריה, חלק מהירידה בתפוסה נובעת מעלייה במספר חדרי המלונות. "בשנת 2023 גדל מספר החדרים ב-5% ביחס ל-2019. תל אביב, למשל, מסיימת את השנה ממש טוב. זו עיר שבעבר היתה מובהקת תיירים והיום יש בה 70% תיירים, וירידה של 6% בלינות תיירים, אבל היא עלתה ב-40% בלינות של ישראלים שפתאום גילו את המלונות בתל אביב".
בשנת 2019 נכנסו לישראל 4.5 מיליון תיירים והצפי הוא כי שנת 2023 תסתיים עם כ-4 מיליון תיירים בלבד. כלומר, ביחס לשנת השיא, שהיתה לפני משבר הקורונה, התיירות הנכנסת עוד לא התאוששה במלואה. גם מבחינת לינות, הצפי בהתאחדות המלונות שבסוף 2023 תירשם ירידה של 14% בלינות תיירים במלונות לעומת שנת 2019. כשסך כל הלינות במלונות בארץ ירשמו ירידה של כ-4% ביחס לשנת 2019.
אם בשורה תחתונה הירידה בלינות במלונות מסתכמת רק ב-4% אז למה לעשות כזה מבצע?
דניאלי: "חשבנו, ולא טעינו, שהאקלים הציבורי והמתח שיש באוויר יוצרים צמאון לחופשה של ישראלים. האתר שהעלנו למבצע קרס כי היו למעלה מ- 10,000 כניסות ברגע נתון. אנחנו מפנים את הציבור להתקשר למלון ישירות ולקבל את ההנחה ונאריך את המבצע. יש פה עניין של אופק של יציבות גם לצרכן שמזמין חופשה שנה קדימה וגם לבית המלון. בסופו של דבר מדברים על יוקר המחיה ובין היתר, מעבר למבצעי הנחות, זה כולל גם הקלות ברגולציה והסרת חסמים".
אולי יצאתם במבצע גם כי מחירי החופשות בישראל הם בלתי אפשריים והציבור מעדיף חופשה בחו"ל?
דניאלי: "ברמת המאקרו גם לנו החמאה יותר יקרה כמו לכל הציבור. אבל מעבר לזה יש לנו עלויות של מערך כשרות שזה חצי מיליארד שקל, מאבטחים חמושים שזה עלות של מאות מיליוני שקלים בשנה ואין את זה במלונות בחו"ל, כח אדם שעולה הרבה יותר מאשר מדינות שכנות אבל גם ביחס למדינות אחרות בעולם. ויש עוד המון עניינים. אנחנו ענף שמשלם ארנונה 3% מהפדיון. כל הנושא של תכנון ובנייה נמשך אצלנו שנים ובחו"ל זה הרבה יותר מהיר. היזם בחו"ל פוגש את הכסף בתוך זמן קצר ואצלנו היזם פוגש את הכסף רק אחרי 10 שנים. שר התיירות החל מגמה של ניסיון לטפל ביוקר המחיה, מעבר לקמפיין שלנו. הוא מנסה להסיר חסמים בתכנון ובנייה ובסופו של דבר אם יושוו התנאים כאן לתנאים בחו"ל אז אולי תהיה תפנית".
טריק ידוע בענף מוצרי הצריכה, הוא שלפני מבצעים הקמעונאים מעלים מחירים. יכול להיות שגם המלונאים השתמשו בשיטה הזו לפני המבצע?
"המבצע לתקופה של 365 יום. מחיר חדר במלון יכול להשתנות כמה פעמים ביום. זה עובד לפי תפוסות ותקופות, אבל לא יכול להיות מצב שבו כל המלונות לקחו את המחירים שנה קדימה והעלו אותם ב-20% כדי לתת 20% הנחה. זה לא נכון לייחס למלונאים חשיבה באופן הזה וגם טכנית לא ניתן לעשות את זה. אפשר לעשות את זה שיש מבצע נקודתי, אבל אנחנו הולכים שנה קדימה ואף אחד לא יכול לחזות מה יהיה המחיר בקיץ הבא".