סגור
מירי רגב שרת ה תחבורה ב אולפן ווינט
מירי רגב. פחות מתחברת לנת"צים (צילום: אבי מועלם)

מירי רגב מבטלת בפועל את האכיפה בנתיב פלוס בכביש החוף

שרת התחבורה הודיעה כי החל מהיום הצבת שוטרי התנועה הגלויים בנתיב תחל מ-09:30 "כחלק מהפעולות להקלה בעומסי התנועה"; בפועל המשמעות היא שלא תתבצע אכיפה ב"נתיב פלוס" בשעות העומס, והוא יהפוך ללא רלוונטי

שרת התחבורה מירי רגב הודיעה כי החל מהיום (ג') "הצבת שוטרי התנועה הגלויים בנר"ת (נתיב רב תפוסה) בכביש החוף תחל מהשעה 09:30 כחלק מהפעולות להקלה בעומסי התנועה". המשמעות של הודעת רגב היא שלא יהיו שוטרים בשעות העומס עד 09:30 ולא תתבצע אכיפה.
כאמור, מאחורי ההודעה העמומה הזו מסתתרת הצהרה של רגב על ביטול דה-פקטו של האכיפה ב"נתיב פלוס" של כביש החוף בשעות העומס, והפיכתו ללא רלוונטי. רגב התבטאה בשבוע שעבר נגד נת"צים ובאופן ספציפי נגד הנתיב בכביש החוף. אין למשטרת ישראל או למשרד התחבורה שום דרך לבצע אכיפה סמויה של נתיבי תחבורה ציבורית ונר"תים, מפני שאין כלי טכנולוגי שנמצא בשימוש המדינה שיודע לספור כמה נוסעים יש ברכב והשימוש שלו קביל בבית משפט. לכן, ביטול האכיפה הגלויה משמעה ביטול האכיפה כולה.
בדף הפייסבוק שלה, כתבה רגב כי "מבדיקה שערכנו מתברר כי סקרנות הנהגים והאטה בקרבת שוטרי התנועה הגלויים בכביש החוף בין מחלף נתניה צפון למחלף פולג יצרה עומס תנועה" וזו הסיבה לשינוי המדיניות.
ביום שני בשבוע שעבר, בטקס כניסתה לתפקיד, אמרה השרה רגב ש"הנחיתי הבוקר את ראש האגף לתחבורה הציבורית לבחון מחדש את סוגיית הנתצ"ים על כביש 1, איילון וכביש החוף. להיתקע בפקקים ולראות נתצ"ים ריקים זה לא יהיה בבית ספרי".
הנר"ת על כביש החוף, שידוע בכינויו "נתיב פלוס", היה פרויקט הדגל של בצלאל סמוטריץ' כשר התחבורה. בניגוד לנר"תים והנת"צים על כביש 1 ואיילון, נתיב פלוס הוא נתיב "2+" שמאפשר לרכבים פרטיים לנסוע עליו גם אם הם מסיעים רק שני נוסעים. המיזם של סמוטריץ' זכה בזמנו לביקורת גם מצד ראש עיריית נתניה מרים פיירברג וגם להתנגדותה של מחליפתו רגב, שהחליטה לא להרחיב את המיזם. לפני כשנתיים פורסמו נתונים על ידי עמותת פיוצ'ר מוביליטי שהראו כי זמן הנסיעה ממחלף פולג לקריית עתידים ב־8 בבוקר בנתיב פלוס עמד על 45 דקות לעומת 62 דקות בנתיב הרגיל.