סגור

מגעים במטרה לפתוח ביום שלישי במו"מ מחודש לעסקת חטופים

המתווכחים מנסים לשפר את הצעת חמאס; מפגינים למען שחרור החטופים חסמו את איילון דרום במשך כמעט שעה, 7 נעצרו; אחמד אל-יעקובי, שהיה אחראי על סידורי האבטחה של בכירי חמאס, חוסל מהאוויר ברפיח

22:50 - משפחות החטופים יגישו תלונה נגד ראשי חמאס בבית הדין הבינלאומי בהאג. מטה משפחות החטופים יגיש תלונה רשמית נגד ראשי חמאס בבית הדין הבינלאומי בהאג. על התלונה, שבה יואשמו בכירי חמאס בחטיפות ובעינויים, עבדה המחלקה המשפטית של מטה המשפחות במשך ארבעה חודשים. ביום רביעי תצא להולנד "רכבת אווירית" עם כ-100 נציגי משפחות, עם עורכי דין מהארץ והעולם. (יעל צ'כנובר)
22:10 - המשטרה מבהירה: העצורים באיילון ובקפלן אינם בני משפחות חטופים. משטרת ישראל הבהירה כי העצורים בקפלן ובאיילון "אינם נמנים בין בני משפחות החטופים שהפגינו הערב בתל אביב". עוד נמסר כי "המשטרה פועלת ברגישות המתבקשת בכלל הזירות, במטרה לאפשר את חופש המחאה ולמנוע הפרות סדר ופגיעה בחופש התנועה". (אדם קוטב)

13 צפייה בגלריה
חסימה של נתיבי איילון תל אביב הפגנה מפגינים מפגינות מחאה מוחים נגד הממשלה 10.2.24
חסימה של נתיבי איילון תל אביב הפגנה מפגינים מפגינות מחאה מוחים נגד הממשלה 10.2.24
החסימה בנתיבי איילון
(צילום: איתן סלונים)

22:05 - שבעה מפגינים נעצרו באיילון. המשטרה עצרה שבעה מפגינים בחשד "להפרת הסדר הציבורי וחסימת איילון דרום בסמוך למחלף השלום, כולל הדלקת מדורות על הכביש". בנוסף, נרשמו דוחות לחמישה מפגינים נוספים. (אדם קוטב)
21:45 - איילון נפתח לתנועה. כביש איילון לכיוון דרום נפתח לתנועת רכבים, לאחר שנחסם על ידי משפחות חטופים במחאה לשחרורם. (רועי רובינשטיין)
21:20 - מגעים חשאיים במטרה לשפר את הצעת חמאס ולפתוח ביום שלישי במו"מ לעסקה. למרות שישראל דחתה את תשובת החמאס ואמרה שהיא "נון סטארטר", מאחורי הקלעים מתנהלים מגעים חשאיים ואינטנסיביים, במסגרתם מנסים המתווכים לשפר את הצעת החמאס - ולייצר מתווה שיהווה נקודת פתיחה למו"מ לעסקה. המתווכים הם ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד א-תאני וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל.
נכון לעכשיו יש פער אדיר בין תשובת החמאס לבין מה שישראל מגדירה כנקודת פתיחה אפשרית למו"מ. ראש ה-CIA אמור להגיע לקהיר ביום שלישי, כאשר השאיפה היא שעד אז יצומצמו הפערים – ואז תצא למצרים משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד דוד ברנע.
בישראל מדגישים שאם הפערים לא יצומצמו היא לא תגיע לשולחן המו"מ. את העמדה הזו אישר קבינט ניהול המלחמה ביום חמישי בלילה לאחר שדן לעומק בתשובת החמאס. בדיון היה קונצנזוס מלא שלא נכון להיכנס למו"מ בקהיר לפני צמצום הפערים. (איתמר אייכנר)
21:15 - המשטרה: ארבעה מפגינים נעצרו בקפלן. המשטרה מסרה כי עצרה ארבעה מפגינים סמוך למתחם שרונה בתל אביב, לאחר שחסמו את התנועה בשני הכיוונים. בהודעה נכתב כי הארבעה נחשדים ב"הפרות הסדר הציבורי ברחוב קפלן, לאחר שקצין משטרה הכריז כי ההפגנה אינה חוקית והורה על פיזורה". (אדם קוטב)
21:00 - משפחות חטופים חוסמות את איילון לכיוון דרום. משפחות חטופים חוסמות את איילון לכיוון דרום, במחאה לשחרור בני משפחותיהן הנמצאים בעזה כבר 127 ימים. (יעל צ'כנובר)
20:55 - לאחר שנחסם על ידי מפגינים: קפלן נפתח לתנועה בשני הכיוונים. הכביש שנחסם ברחוב קפלן נפתח שוב לתנועה בשני הכיוונים. מוקדם יותר ירדו מפגינים אל הכביש, בקטע שבין רחוב אבן גבירול לקניון עזריאלי, במחאה הקוראת להחלפת הממשלה. (מאיר תורג'מן)

13 צפייה בגלריה
חסימה של נתיבי איילון תל אביב הפגנה מפגינים מפגינות מחאה מוחים משפחות החטופים 10.2.24
חסימה של נתיבי איילון תל אביב הפגנה מפגינים מפגינות מחאה מוחים משפחות החטופים 10.2.24
חסימה של נתיבי איילון
(צילום: יאיר שגיא)

20:45 - המחאה בתל אביב: שתי מפגינות נעצרו. שתי מפגינות נעצרו על ידי המשטרה במחאה נגד הממשלה בתל אביב. המפגינים חוסמים את הכביש ברחוב קפלן, בקטע שבין רחוב אבן גבירול לקניון עזריאלי.

13 צפייה בגלריה
מעצר ב קפלן תל אביב הפגנה מפגינים מפגינות מחאה מוחים נגד הממשלה 10.2.24
מעצר ב קפלן תל אביב הפגנה מפגינים מפגינות מחאה מוחים נגד הממשלה 10.2.24
מעצר במחאה
(צילום: מאיר תורג'מן)

במקביל, בכיכר החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב נערכת הערב עצרת תמיכה נוספת במשפחות שיקיריהן נמצאים בשבי חמאס 127 ימים. העצרת שאליה הגיעו כעשרת אלפים בני אדם מתקיימת בסימן המסר: "אם נציל אותם, נציל את מדינת ישראל. זה יהיה הניצחון המוחלט". לצד הנואמים שרים באירוע דני בסן, רן דנקר ודורית ראובני ובני משפחתה. בסן "הקדיש" את השיר "ככלות הכול והתמונה" לראש הממשלה בנימין נתניהו: "מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו?". (מאיר תורג'מן)
20:15 - אמל"ח של חמאס אותר במטה המרכזי של אונר"א. כוחות של צוות הקרב החטיבתי של 401, לוחמי שייטת 12, יחידת שלדג, יחידת עוקץ ויחידות מיוחדות נוספות פשטו לצד לוחמי שב"כ על המטה המרכזי של ארגון אונר"א, שם איתרו אמצעי לחימה ומסמכים המעידים כי מחבלי חמאס עשו שימוש במתקן. כך מסר דובר צה"ל בהודעה משותפת עם שב"כ. עוד נמסר כי הכוחות פשטו על מרחב "שאטי" ברצועה, בפעילות שבמהלכה חוסלו כ-120 מחבלים והגיעו לפיר מנהרה סמוך לבית ספר של אונר"א בהכוונה מודיעינית של שב"כ. (יואב זיתון)



18:35 - צה"ל: שני בכירי חמאס חוסלו ברפיח. דובר צה"ל ודוברות שב"כ אישרו כי פעיל חמאס אחמד אל-יעקובי, שהיה אחראי על סידורי האבטחה של בכירי חמאס, חוסל במרחב רפיח בתקיפה אווירית מוקדם יותר היום. על פי ההודעה התקיפה בוצעה בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן. לצידו של אל-יעקובי חוסלו פעיל חמאס אימאן רנתיסי, שהיה בכיר במחלקת החקירות של הארגון, ושוטר בבולשת של מחוז רפיח.



18:10 - טיל נ"ט פגע במבנה בקריית שמונה, לא דווח על נפגעים. מוקדם יותר מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון, בהן שלוש מפקדות צבאיות ושתי תשתיות טרור. כך מסר דובר צה"ל, שאישר במקביל כי מוקדם יותר היום זוהו שלושה שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטח פתוח במרחב שלומי שבגליל. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי בארטילריה.(שמעון אלבז ויואב זיתון)



17:10 - רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" דיווחה כי 17 מורדים חות'ים נהרגו בתקיפות של ארה"ב ובריטניה. בדיווח לא צוין מתי בוצעו התקיפות. (ליאור בן ארי)

13 צפייה בגלריה
לוחמים חות'ים תימן
לוחמים חות'ים תימן
לוחמים חות'ים בתימן
(צילום: רויטרס )

16:55 - שר החוץ האיראני ביקר בביירות: "לא מעוניינים להרחיב את המלחמה באזור". שר החוץ של לבנון עבדאללה בוחביב אמר כי "לבנון לא רוצה מלחמה ולא מחפשת אותה". הוא הוסיף כי נפגש בביירות עם שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן, ודן עימו במצב באזור. השר האיראני מסר כי "איראן רוצה את הטוב ביותר עבור לבנון ולא שואפת להרחיב את המלחמה", וכי "אם ארה"ב רוצה רגיעה היא צריכה לעצור את פשעי המלחמה של ישראל בעזה. לדבריו, "ההתנגדות הפלסטינית וחמאס נקטו בפעולה חכמה נגד הפשעים שבוצעו על ידי ישראל, שלא השיגה אף תוצאה אחרי יותר מארבעה חודשים". (ליאור בן ארי)
16:20 - דיווח בלבנון: צה"ל תוקף בדרום המדינה. הערוץ הלבנוני "אל-מנאר" של חיזבאללה דיווח על תקיפות ישראליות באל-חיאם וב-א-נאקורה שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי).
16:00 - עיתון קטארי: משלחת חמאס תדון בעסקת חטופים עם הבכירים בדוחא. העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי משלחת חמאס למצרים תבקר בדוחא בירת קטאר - ואז תחזור לקהיר. על פי הדיווח המשלחת תתייעץ בדוחא עם הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס בהצעה שהועלתה להפסקת אש ושחרור חטופים. (עינב חלבי)
14:59 - היעד בלבנון - באסל סאלח, בכיר חמאס; מצבו לא ברור. יעד מתקפת הכטב"ם צפונית לצידון היה באסל סאלח, פעיל חמאס בלבנון שאחראי על גיוס והפעלת פעילים בין היתר ביהודה ושומרון. סאלח, שהיה מעורב בהפעלת מגויסים והוצאת מתווי פעולות טרור גם בימים אלו תוך כדי המלחמה, מוגדר כעת כפצוע באורח לא ברור. בתקיפה נהרגו שלושה בני אדם, שלפי דיווחים שונים הם פעילי חמאס. (יואב זיתון)
14:37 - משרד הבריאות בעזה: 117 נהרגו ביממה האחרונה, יותר מ-28 אלף מפרוץ המלחמה. משרד הבריאות ברצועת עזה, המצוי תחת שלטון חמאס, הודיע כי 117 פלסטינים נהרגו ו-152 נפצעו ביממה האחרונה. לדבריו, "ישנם עדיין מספר קורבנות מתחת להריסות ובכבישים". עוד מסר המשרד כי מתחילת המלחמה נהרגו 28,064 פלסטינים ברצועה ונפצעו 67,611. (עינב חלבי)
13:34 - לפחות שלושה הרוגים בחיסול החריג בלבנון, עשרות קילומטרים מהגבול עם ישראל. מקורות רפואיים וביטחוניים אמרו לערוץ הקטארי "אל-ערבי" כי ארבעה בני אדם נהרגו בתקיפת הרכב צפונית לצידון. לדברי המקורות, התקיפה, שבוצעה במרחק של 41 קילומטרים ממטולה, הייתה באמצעות שני טילים שנורו מכטב"ם ישראלי. בתחנת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה" דווח, מפי מקור ביטחוני לבנוני, כי לפחות שלושה נהרגו בתקיפה. במקביל, כלי תקשורת בלבנון מדווחים על תקיפות ישראליות בעיירות מרכבא, חולא ומרוחין שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
13 צפייה בגלריה
זירת התקיפה בלבנון
זירת התקיפה בלבנון
זירת התקיפה בלבנון


13:18 - דיווחים בלבנון על תקיפה ישראלית מצפון לצידון: "פצועים והרוגים במקום". רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי כטב"ם ישראלי תקף רכב ואופנוע בעיירה ג'דרא מצפון לצידון. לפי דיווחים בכלי תקשורת בלבנון, במקום יש כמה פצועים והרוגים. (ליאור בן ארי)
13:12 - סעודיה מזהירה מפני מבצע ברפיח: "זה המקלט האחרון של מאות אלפי עזתים". משרד החוץ הסעודי מזהיר מהשלכות תקיפה ברפיח, וכתב בהודעה רשמית כי מדובר ב"מקלט האחרון של מאות אלפי בני אדם שנאלצו לברוח. אנחנו דוחים העברה בכפייה של הפלסטינים ברצועה, ומחדשים את הדרישה להפסקת האש". סעודיה קראה בנוסף למועצת הביטחון של האו"ם "להתכנס בדחיפות כדי למנוע מישראל לגרום לאסון הומניטרי, שיהיה אחראי לו כל מי שתומך בתקיפות". (ליאור בן ארי)

13 צפייה בגלריה
הרס ב רפיח מלחמה בעזה 3.1.2024
הרס ב רפיח מלחמה בעזה 3.1.2024
הרס ברפיח
(צילום: גטי אימג'ס)

12:29 - דיווחים: 3 בכירים במשטרת חמאס חוסלו מהאוויר ברפיח. ברצועת עזה מדווחים כי שלושה בכירים במשטרת חמאס חוסלו בתקיפה מהאוויר ברפיח. לפי הדיווח, השלושה, אחמד אל-יעקובי, איימן אל-רנטיסי ואיברהים שטאט, נהרגו כשרכבם הותקף בשכונת תל אל-סולטן מערבית לרפיח. (עינב חלבי)




11:45 - פיקוד העורף על החשש לחדירת כלי טיס: "האירוע הסתיים". פיקוד העורף עדכן, בעקבות ההתרעות שהופעלו ביישובים גליל העליון ובמבואות החרמון על חשש לחדירת כלי טיס, כי "האירוע הסתיים". לא נמסר אם כלי טיס כלשהו יורט.
11:44 - דיווח בלבנון על תקיפה אווירית בדרום המדינה. הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על תקיפה אווירית בכונין שבדרום לבנון.
11:34 - חשש מחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון. התרעת חשש מחדירת כלי טיס עוין הופעלה בדישון, יפתח, רמות נפתלי, מלכיה, מרכז אזורי מבואות חרמון, נאות מרדכי, כפר סאלד, שדה נחמיה, עמיר, שמיר, גונן, כפר בלום ולהבות הבשן.
11:03 - שר החוץ האיראני נפגש עם ר"מ לבנון: "נתניהו רואה את המשך המלחמה כפתרון להציל את עצמו". שר החוץ של איראן, חוסין אמיר עבדאללהיאן, נפגש עם ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, והדגיש בפניו את המשך התמיכה של טהרן בביטחונה ויציבותה של לבנון. השר הוסיף כי "היו שניסו לעורר מחלוקת בין הממשלה והעם מצד אחד לבין ההתנגדות מהצד השני, אבל הם נכשלו. אנחנו מודים על תמיכתכם בעם ובהתנגדות הפלסטינית. ההתפתחויות ברצועת עזה הולכות לכיוון פתרון המשבר בצורה מדינית, אבל נתניהו רואה את המשך המלחמה כפתרון, כדי להציל את עצמו". (ליאור בן ארי)
10:16 - דיווח: מניין ההרוגים בתקיפות ברפיח עלה ל-28. מניין ההרוגים בתקיפות האוויריות ברפיח עלה ל-28. כך דווח בסוכנות הידיעות AP, מפי גורם בריאות ברצועת עזה ועיתונאי הסוכנות שנמצאים ברצועה. לפי הדיווח, מדובר בשלוש תקיפות שכוונו לעבר בתים של שלוש משפחות, והובילו למותם של לפחות עשרה ילדים. בתוך כך, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי צה"ל ממשיך לפעול סמוך למתחם הרפואי נאסר בחאן יונס שברצועת עזה, וטענו כי כוחות ישראליים מקיפים את המתחם. (AP)
9:55 - דיווחים: 3 סורים נפצעו בתקיפת כטב"ם באל-חיאם שבלבנון. כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי שלושה אזרחי סוריה נפצעו בתקיפת כטב"ם באזור אל-חיאם שבלבנון. "הסורים עבדו בשטח חקלאי באזור", נמסר בדיווח. (ליאור בן ארי)

9:39 - שר החוץ האיראני נועד עם נסראללה בביירות: דנו על המצב בחזיתות "ציר ההתנגדות". מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נפגש עם שר החוץ של איראן חוסין אמיר עבדאללהיאן שהגיע לביקור בלבנון. השניים דנו על ההתפתחויות המדיניות והביטחוניות באזור, בדגש על המצב ברצועת עזה, דרום לבנון ושאר חזיתות "ציר ההתנגדות". בנוסף, הם שוחחו על המצב בלבנון והאזור בעתיד הקרוב. (ליאור בן ארי)
9:15 - המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם: "3 נהרגו בתקיפה הישראלית מערבית לדמשק". המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון היושב בלונדון ומזוהה עם האופוזיציה, דיווח כי שלושה בני אדם נהרגו בתקיפה שיוחסה לישראל הלילה ליד אזור א-דימאס מערבית לדמשק שבסוריה. מהמרכז נמסר כי בשלב זה זהותם לא ידועה. (ליאור בן ארי)
8:21 - חיסול מחבלים, איתור אמל"ח ותקיפת תשתיות טרור: הלחימה ברחבי הרצועה נמשכת. כוחות צה"ל ממשיכים בלחימה עצימה במערב חאן יונס ובצפון ומרכז הרצועה, מחסלים מחבלים רבים, מאתרים אמצעי לחימה ותוקפים תשתיות טרור. בפעילות במערב חאן יונס ממשיכה עוצבת הקומנדו לפשוט על יעדי טרור, ולוחמי מגלן איתרו אמצעי לחימה רבים, בהם רובים מסוג קלצ'ניקוב, עשרות רימונים ומחסניות, טילי RPG, וסטים ומטענים. (יואב זיתון)
13 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל ברצועת עזה
פעילות צה"ל ברצועת עזה
פעילות צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

13 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל ברצועת עזה
פעילות צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

8:13 - המצוקה הפוליטית של ביידן, והקלטת עוזרו הבכיר: "אין לי אמון בממשלת ישראל". סגן היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ונתן פיינר, שנחשב לאחד מבכירי העוזרים של הנשיא ג'ו ביידן בכל הנוגע למדיניות חוץ, הביע חרטה בפגישה עם מנהיגים פוליטיים אמריקנים-מוסלמים על "צעדים שגויים" שעשה הממשל האמריקני במלחמה. כך דיווח הלילה הניו יורק טיימס, שציין כי הדברים נאמרו בהקלטה מהפגישה שהגיעה לידיו.
לפי הדיווח, בפגישה בדירבורן שבמישיגן פיינר אמר כי אין לו "שום ביטחון" שממשלת ישראל מוכנה לנקוט "צעדים משמעותיים" לקראת מדינה פלסטינית. הוא הוסיף כי "אנחנו מודעים היטב לכך שעשינו כמה צעדים שגויים בתגובה למשבר הזה, מאז 7 באוקטובר. השארנו רושם מזיק מאוד לגבי כמה הנשיא, הממשל והמדינה מעריכים את חייהם של הפלסטינים. וזה התחיל, למען האמת, די מוקדם בסכסוך".
8:10 - היום ה-127 למלחמה: אלו כותרות הלילה המרכזיות
לראשונה בתולדות המדינה – דירוג האשראי של ישראל הופחת הלילה. חברת דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס, אחת משתי החברות הגדולות והנחשבות בעולם, הודיעה על הורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל לרמה A2 (מרמה של A1). החברה אף הוסיפה להורדת הדירוג "תחזית שלילית", שעלולה להוביל להורדת דירוג נוספת, אם מצבה הביטחוני, הגיאו-פוליטי והכלכלי של ישראל יורע בקרוב בשל המלחמה בעזה או עקב פתיחת חזית נוספת בצפון. זוהי הפעם הראשונה שדירוג האשראי של ישראל יורד. לכתבה המלאה של אדריאן פילוט.
כלי תקשורת פלסטיניים טענו כי ישראל תקפה הלילה מהאוויר בית ודירה ברפיח שבדרום רצועת עזה, ודיווחו כי לפחות 18 בני אדם נהרגו במקום. בנוסף, כלי התקשורת דיווחו על פצועים והרוגים בהפגזה ארטילרית סמוך למתחם הרפואי נאסר בחאן יונס שברצועת עזה, וטענו כי כוחות ישראליים מקיפים את המתחם.
סוריה האשימה את ישראל בתקיפה באזור הכפרי של הבירה דמשק. משרד ההגנה הסורי מסר כי "ההגנה האווירית התמודדה עם התקיפה הישראלית". העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח מפי מקורות כי התקיפה כוונה ל"מפקדה הממוקמת בתוך חווה המשמשת את המיליציות הפרו-איראניות, סמוך לאזור א-דימאס". לפי הדיווח, התקיפה גרמה לשריפה במקום, אמבולנסים הגיעו, אבל לא דווח על נפגעים. בדיווח אחר מהלילה, של אתר החדשות "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, נטען כי שני בני אדם נהרגו בתקיפה.
הערוץ הלבנוני "אל-מנאר" של חיזבאללה דיווח על תקיפות צה"ל באזור העיירות חארוף, ג'בשית וא-דויר שבאזור א-נבטיה בדרום המדינה.