סגור
סניף קואופ ירושלים
סניף קואופ בירושלים (צילום: עומר מסינגר)

בלעדי
כל אחד מ-15 אלף חברי הקו-אופ יקבל 1,400 שקל

הושלמו הליכי חדלות הפירעון של האגודה, שפעלה לשיווק מוצרי צריכה ומזון, ובקופה נותר עודף של 23 מיליון שקל, שיחולקו באופן שווה בין החברים; החלוקה תתבצע בסניפי הדואר - חברי האגודה יזדהו בפני פקיד ויקבלו את חלקם במזומן

כ-23 מיליון שקל יחולקו לכ-15,400 זכאים, חברי אגודת הקו-אופ בישראל. לכלכליסט נודע כי עו"ד איתי הס, המפרק של "קו-אופ ישראל אגודה צרכנית שיתופית" יחלק את הסכום ל-15,403 חברי האגודה באופן שווה, לאחר ניכוי מס במקור בשיעור 15%. המשמעות היא כי כל חבר אגודה יהיה זכאי לקבל סכום של כ-1,400 שקל ברוטו.
עו"ד הס ממשרד אגמון עם טולצ'ינסקי מבקש לבצע את החלוקה לאחר מיצוי הליכי חדלות הפירעון בעניינה של האגודה ולאחר קבלת אישור רשמת האגודות השיתופיות, עו"ד טלי ארפי - כהן.
למעשה, בכך מגיע לסיומו פרק משמעותי בקריסת רשת קו-אופ ישראל, שנכנסה להליכי הקפאה וחדלות פרעון ב-2018. לאחר שפרעה האגודה 100% מחובותיה תחל האגודה בחלוקתם של כ-23 מיליון שקל עודפים שנותרו בקופתה בין חברי האגודה.
1 צפייה בגלריה
עו"ד ד"ר איתי הס
עו"ד ד"ר איתי הס
עו"ד ד"ר איתי הס
(צילום: יורם רשף)
קו-אופ ישראל היא אגודה צרכנית שהתאגדה ב-1950 ורשומה בירושלים. מדובר בקואופרטיב הצרכני הגדול שהיה בישראל. החברה הפעילה תחתיה רשת סופרמרקטים למכירת מוצרי צריכה ומזון שכללה 42 סניפים בארץ. בנוסף לרשת הקמעונאית, לחברה היה מערך הסכמים עם 127 צרכניות במושבים וקיבוצים.
בנובמבר 2018, נקלעה רשת קו-אופ לחובות, נכנסה להליכי הקפאה וחדלות פרעון ומונו לה נאמנים בהקפאת ההליכים של האגודה והחברה שפעלה תחתיה והפעילה את רשת הסופרמרקטים.
נאמני הקו-אופ שהובילו למכירת חברת הקו-אופ הם ד"ר שלמה נס ורו"ח חן ברדיצב והרשת נמכרה למחסני השוק. בתחילת 2019 מונה הס כנאמן נפרד לאגודה והוביל את הליכי פירוק האגודה והפרדתה מהחברה. בית המשפט המחוזי בירושלים אף אישר את התקשרות האגודה עם רו"ח רן דקל לצורך עריכת הדוחות הכספיים של האגודה כמתחייב בהתאם להוראות הדין.
בסיום ההליך, בקופת האגודה הצטבר די כסף לפרוע את כל חובות האגודה ונשאר אותו עודף של כ-23 מיליון שקל. הס וצוותו גיבשו רשימה של חברי האגודה על ידי הקמת עמוד אינטרנט ייעודי שבו יכלו חברי האגודה לוודא את רישומם כחברים. בהמשך, לצורך חלוקת הכספים בצורה נגישה ותוך מתן מענה לפניותיהם (וזאת בשל העובדה כי רוב חברי האגודה הם בגילאי 90-80), התקשר הס עם בנק הדואר שפיתח מערכת שתאפשר את חלוקת הכספים באמצעות סניפי הדואר. כמו כן, הועמד לרשות חברי האגודה גם מוקד טלפוני זמין לצורך מתן מידע ומענה על שאלות.
חלוקת הכספים תתבצע בדרך פשוטה – חבר האגודה יזדהה בפני פקיד הדואר באמצעות תעודה רשמית, והפקיד יזין את מספר הזהות במסוף המחובר לפנקס החברים. אם הפונה מופיע במאגר, הוא יוכל לקבל את חלקו במזומן . לבירורים ניתן לפנות למוקד הטלפוני במספר 03-6555700.
הס מסר "היום אנו סוגרים מעגל משמעותי עבור חברי אגודת קו-אופ ישראל, לאחר שנים של תהליך מורכב ומאתגר. במסגרת זו הצלחנו לייצר הפרדה בין האגודה לחברה כדי לשמור על האינטרסים של חברי האגודה, לממש נכסים ולפרוע 100% מהחובות. מעבר לעובדה שמלוא החובות נפרעו, הצלחנו להיוותר עם יתרת כספים אשר אפשרה לחלק עודפים לחברי האגודה. בימים אלו, שבהם עסקים רבים נקלעים לקשיים ופונים להליכי חדלות פירעון, ורבים מהחובות אינם נפרעים, אנו שמחים שבמקרה הקו-אופ נוהל תהליך יעיל המסתיים בתוצאה המיטיבה עם כל הצדדים המעורבים".
יורשים של חברי אגודה שנפטרו מוזמנים לשלוח מייל לצוות עם כל הפרטים של בעל המניה והעתק צו ירושה למייל: Coop@agmon-law.co.il