סגור
צפיפות ב תחנת אוטובוס ב מודיעין עילית
תחנת אוטובוס במודיעין עילית. הפער בין המשרדים עומד על חצי מיליארד שקל (צילום: שאול גולן)

אורי מקלב: אין סיכום על תקציב משרד התחבורה. הפער מול האוצר - חצי מיליארד שקל

לדברי מקלב, סגן השר במשרד התחבורה, המשרד הוא היחידי ללא סיכום תקציבי. מתוך פער של חצי מיליארד שקל מול האוצר - 100 מיליון שקל לטובת תגבור תחבורה למגזר החרדי

סגן השר במשרד התחבורה אורי מקלב (יהדות התורה) טוען כי משרד התחבורה הוא המשרד היחידי שלא הצליח להגיע לסיכום תקציבי למול משרד האוצר, וכי הפער בין הצדדים עומד על חצי מיליארד שקל בבסיס התקציב. נכון לעכשיו הפער עומד על כ-400 מיליון שקל לתוספות שירות, ועל 100 מיליון שקל לטובת תגבור לתחבורה הציבורית במגזר החרדי. לשכת מקלב אישרה את הדברים, שפורסמו במקור על ידי כלי תקשורת חרדיים.
בלשכת מקלב מפנים אצבע מאשימה לראש הממשלה נתניהו, וטוענים כי במידה ולא יגיעו לסיכום על ה-100 מיליון שקל למגזר החרדי אז מדובר בהפרה של ההסכמים הקואליציוניים, ושאם יגיעו למצב כזה אז האצבע שלהם אינה מובטחת בהצבעה על תקציב המדינה. הפגישה האחרונה בין האוצר לבין התחבורה, בנוכחות נתניהו, התרחשה לפני טיסתו של ראש הממשלה לרומא לפני שבוע וחצי. בשבוע הבא צפויה הצבעה בקריאה ראשונה בכנסת על תקציב המדינה, כאשר אישורו הסופי צפוי בחודש מאי, לאחר חזרת הכנסת מפגרת פסח.
בשבועות האחרונים מתנהל המשא ומתן בין משרד התחבורה לבין האוצר בקצב איטי במיוחד, והצדדים לא מצליחים להגיע לסיכומים. בין שר האוצר סמוטריץ' לשרה רגב שוררת מתיחות, והיחסים ביניהם עכורים עוד מהתקופה שבה החליפה רגב את סמוטריץ' במשרד התחבורה. בממשלה הנוכחית היחסים בין השניים התפוצצו סביב דיוני התקציב. בין השאר, רגב הכריזה ללא תיאום עם האוצר על רפורמה לשינוי תעריפי התחבורה הציבורית בעלות של 750 מיליון שקל תוספת לבסיס התקציב, ומאז אנשי משרדה ואנשי אגף התקציבים לא הצליחו להגיע לסיכום תקציבי. ההתעקשות של רגב על תקצוב הרפורמה הובילה לכך שזו כרגע אמורה להיות מתוקצבת על חשבון תוספות שירות.
כמו כן, רגב מידרה את הדרג המקצועי של המשרד מדיוני התקציב – מה שהוביל לכך שמי שמובילים את הדיונים הם ממלא מקום המנכ"ל אבנר פלור וממלא מקום המשנה למנכ"ל משה בן זקן שאין להם ניסיון בכך, מה שעוד יותר מקשה על העבודה מול האוצר. בשלב זה, משרד התחבורה בכלל לא יודע עדיין אילו תוכניות ופרויקטים יתוקצבו, מה שהוביל לקיפאון נוסף בעבודת המשרד. גורמים בממשלה שבקיאים בנעשה במשרד התחבורה טוענים כי נדמה שלרגב בכלל לא אכפת מהיעדר הסיכום התקציבי או מאובדן צמרת המשרד, ושזו משקיעה את מרבית מרצה בפגישות עם ראשי רשויות וסיורים ברשויות, ובארגון טקס יום העצמאות בהר הרצל שעליו היא אמונה.