סגור
עו"ד עמית לדרמן ועו"ד דורית קרני
עו"ד עמית לדרמן ועו"ד דורית קרני (צילומים: טל שחר, ניר עמוס)

בלעדי
המחוזי מרכז מינה נאמן זמני לחברות נידם תקשורת וגלובל

נידם תקשורת עוסקת במסחר אלקטרוני ברשת, בעוד שנידם גלובל עוסקת בסחר מקוון והקמת חנויות באמזון. בין המשקיעים בנידם גלובל ניתן למצוא את חברת אדלר חומסקי תקשורת שיווקית וחברת האחזקות של קשת

בית המשפט המחוזי מרכז מינה נאמן זמני לחברות נידם תקשורת, העוסקת במסחר אלקטרוני ברשת, ונידם גלובל, העוסקת בסחר מקוון והקמת חנויות באמזון, של איש העסקים שלום נידם. בין המשקיעים בנידם גלובל ניתן למצוא את חברת אדלר חומסקי תקשורת שיווקית וחברת האחזקות של קשת.
מהבקשה שהגישה ביולי נידם גלובל לבית המשפט לעיכוב הליכים והצעת הסדר נושים עולה כי אדלר חומסקי השקיעה בחברה כ-868 אלף שקל וקשת אחזקות כ-500 אלף שקל. מנגד, יום לפני שחברת נידם פנתה לבית המשפט, הגישו 43 משקיעים בקשה להקפאת הליכים וצו לפתיחת הליכים כנגד החברות.
עוד ביקשו המשקיעים למנות לחברה נאמן זמני, וטענו באמצעות עוה"ד דורית קרני ועמית לדרמן, שותפים במשרד AYR-עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות', כי הם נושים של שתי החברות מכוח כספים שהעמידו להן במסגרת גיוס הון וחוב מהציבור: "המבקשים שאינם כרישי השקעות אלא אזרחים מן השורה שביקשו אפיק להשקעת חסכונותיהם, הלכו שבי אחרי הבטחותיה הערטילאיות של נידם תקשורת, שניתנו ללא גילוי ראוי לשמו, לתשואות בנות עשרות אחוזים, רק על מנת להיווכח כי נידם תקשורת שעמה התקשרו, התפוגגה וכי נידם גלובל נכנסה בנעליה, כי החברות אינן עומדות בהתחייבויותיהן כלפיהם וכי חוקיות פעילותן מוטלת בספק רב. ואף לגלות בימים האחרונים, כי ככל הנראה כספם נעלם בלי להותיר זכר. המבקשים שהעמידו הלוואות לנידם תקשורת קיבלו לידיהם תשלומי ריבית רבעוניים, אלא שלמי מביניהם שביקש לקבל בחזרה את סכום ההשקעה בהתאם להתחייבות החברה, נמסרה סדרת שיקים שחלקם לא כובד. יתרה מכך, גם חלק מהתשלומים הרבעוניים שמועד פירעונם בחודש יוני 2022 חוללו בהעדר יכולת פירעון, ונידם גלובל אף הודיעה כי היא מצויה בקשיים תזרימיים וכי בדעתה לעתור לאישור הסדר נושים".
חברת נידם גלובל טענה באמצעות עו"ד ליאור כספי כי בעל המניות הזרים בשנתיים האחרונות סך של כ-10 מיליון שקל מכיסו הפרטי לחברה ולחברת נידם תקשורת על מנת לאפשר לחברה לרכוש מלאים ולפתוח חנויות אלקטרוניות. עוד נטען כי עת התפרצה מגפת הקורונה, המסחר בעולם שותק והיה קושי רב בשינוע ומכירת הסחורה לאור העובדה כי סין סגרה את כול מפעליה ולא ניתן היה לעמוד בזמני אספקת וייצור הסחורה. עוד נטען כי גם ארה"ב הייתה משותקת וכן מדינות באירופה, "כך שהחברה התחילה אט אט לאבד את תזרים המזומנים ולצד עמידה בהחזרים הכספיים למשקיעים ותשלומי ריבית בסכומי עתק, דבר ש'חיסל' את תזרים המזומנים של החברה". עוד עולה מהבקשה כי לנידם גלובל חוב של כ-4 מיליון שקל לבנק הפועלים המובטח בשעבוד על ביתו של בעל השליטה, וכי מעל ל-40 משקיעים פנו לבעל השליטה וביקשו את כספם בחזרה, דבר אשר הביא את החברה לבעיה תזרימית קשה. נידם אף טענה כי שולמו ריביות אסטרונומיות מידי חודש מטעם החברה בסך כולל של 5 מיליון שקל עד כה. עוד עולה מתגובת החברה לבית משפט כי לחברה חובות בסך של כ-16 מיליון שקל ומתוכו שולמו הריביות בסך של כ-5 מיליון שקל.
השופטת עירית וינברג נוטוביץ קבעה בשבוע שעבר: "הגעתי למסקנה כי יש למנות בשלב זה נאמן זמני לחברות על מנת שייבחן את מצבן ויכולתן להציע הסדר חוב. אין מחלוקת כי החברות מצויות בחדלות פירעון. החברות מציעות הסדר במסגרתו ישולם 83 אלף שקל לחודש במשך 60 חודשים. לא צורפה לבקשה תוכנית הפעלה סדורה ולא ברור אם לחברה מקורות מספקים לממן את ההפעלה ואת הסדר הנושים המוצע". השופטת מינתה את עו"ד דורון ערוסי כנאמן זמני לחברות והוציאה צו הקפאת הליכים כנגדן.
עו"ד ליאור כספי, בא כוח החברות מסר בתגובה: "יש לברך על כך שמערכת המשפט קשובה וערה למצב העסקים שנפגעו אנושות הן בתקופת הקורונה והן כתוצאה מהמצב הכלל עולמי".