סגור
ניר ברקת שר הכלכלה
שר הכלכלה ניר ברקת (צילום: נחום סגל)

משרד הכלכלה יקבל עוד 240 מיליון שקל, ברקת יצביע בעד התקציב

לאחר שאיים כי לא יתמוך בתקציב המדינה והחרים את הקריאה הראשונה בשבוע שעבר, שר הכלכלה הגיע להסכמות עם משרד האוצר על הגדלת תקציב משרדו. ברקת בירך על ההסכמות, ובלשכתו אישרו כי יצביע בעד התקציב

שר הכלכלה ניר ברקת הגיע הבוקר (א') להסכמות עם משרד האוצר על הגדלת תקציב משרדו ב-240 מיליון שקל, לאחר שאיים כי לא יתמוך בתקציב המדינה אם יקוצץ התקציב של משרד הכלכלה. ברקת בירך על ההסכמות, ובלשכתו אישרו כי יצביע בעד התקציב.
בין היתר, 93 מיליון שקל יועברו להשקעות בתעשייה ובהון אנושי בפריפריה, 50 מיליון שקל להכשרות מקצועיות חיוניות לתקופת המלחמה ו-11.5 מיליון שקל לסוכנות לעסקים קטנים שבמשרד הכלכלה. לאחר ההודעה, הודיע יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת דוד ביטן כי הדיון שהיה אמור להיערך היום בנושא קיצוץ בתקציב משרד הכלכלה בוטל.
בשבוע שעבר עבר תקציב המדינה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, בעוד ברקת החרים את ההצבעה. לפני ההצבעה אמר ברקת בדיון בוועדת הכלכלה: "לא אתמוך בתקציב המדינה אם לא יקצו למשרד הכלכלה לפחות 250 מיליון שקל כדי להציל את העסקים בדרום ובצפון מקריסה. למישהו בחדר הזה נשמע סביר שהמילואימניקים שמחרפים את נפשם בחזית יתעסקו בדאגות של פרנסה? אם העסקים באזורי הלחימה יקרסו ולא ישרדו את המלחמה, זה יהיה ניצחון לחמאס. אני כשר הכלכלה של מדינת ישראל לא אתן ידי לתקציב שיביא לקריסה של העסקים בפרירפריה".
כעת תוספת התקציב מאפשרת לברקת "לרדת מהעץ" ולסיים את המשבר בקואליציה. עם ההודעה על הגדלת התקציב מסר ברקת: "אני שמח לבשר שהגענו להסכמות עם משרד האוצר על תוספת של 240 מיליון ש"ח לטובת סיוע לעסקים בפריפריה וצמיחה במלחמה, כפי שביקשתי. אני מודה לראש הממשלה, לשר האוצר, לאנשי אגף התקציבים וליו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן. לצד הניצחון בשדה הקרב הצבתי יעד של ניצחון בשדה הכלכלי. חובתנו להציל את העסקים בפרירפיה ובאזורי הלחימה ולשמור על הכלכלה שלנו שתצא מחוזקת מהמלחמה. יחד ננצח".