סגור

חברו של מיכאל בן ארי החשוד בהונאת משקיעים הורשע כי סייע לו להימלט מישראל

על פי ההסדר, בית משפט השלום בת"א צפוי לגזור על נחום אייזנשטאט שבעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבירות שירות, קנס של 50 אלף שקל ומאסר על-תנאי. בן-ארי חשוד בהונאת משקיעים בהיקף של מאות מיליוני שקלים

נחום אייזנשטאט, חברו של איש העסקים מיכאל (מייק) בן-ארי שחשוד בהונאת משקיעים בהיקף של מאות מיליוני שקלים, הודה והורשע היום (ג') כי סייע לבן-ארי להימלט מישראל לאחר פתיחת החקירה נגדו. על בריחתו של בן-ארי מישראל, דווח לראשונה ב"כלכליסט".


אייזנשטאט הודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות שיבוש מהלכי משפט והפרת הוראה חוקית בצוותא, וכן בעבירות לפי חוק הדרכונים. על פי ההסדר, בית משפט השלום בת"א צפוי לגזור על אייזנשטאט עונש של שבעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבירות שירות, קנס של 50 אלף שקל ומאסר על-תנאי.

1 צפייה בגלריה
מייק בן ארי חברת EGFE
מייק בן ארי חברת EGFE
מייק בן ארי
(מתוך אתר EGFE)
לפי כתב האישום המתוקן שבו הודה אייזנשטאט, בחודש אפריל 2021 נפתחה חקירה גלויה נגד בן ארי, מנכ"ל חברת EGFE, בחשד כי הונה מאות משקיעים בהיקף כספי של מאות מיליוני שקלים במשך שנים ארוכות. לאחר חקירתו, שוחרר בן-ארי על ידי בית משפט השלום בתנאים מגבילים שכללו, בין היתר, צו איסור יציאה מן הארץ, הפקדת דרכוניו במשרדי רשות ניירות ערך וערבות בנקאית בסך 2 מיליון שקל. אייזנשטאט היה חבר קרוב זה שנים רבות של בן-ארי ואף נמנה עם משקיעיו. בתוך כך היה מודע לכך שנגד בן ארי מתנהלת חקירה פלילית וכי נאסר עליו לצאת מן הארץ.
עוד לפי כתב האישום המתוקן, אייזנשטאט איפשר לבן-ארי לעשות שימוש בדרכונו, תוך הבנה שבן ארי יתחזה אליו וייצא מן הארץ חרף ההגבלות שהוטלו עליו. בן-ארי אכן יצא מהארץ באמצעות דרכונו של אייזנשטאט, שבו הוחלפה התמונה לתמונתו של בן-ארי, והפר בכך את התנאים המגבילים. אייזנשטאט אף ביצע פעולות נוספות שנועדו לתמוך בתכנית הבריחה של בן ארי, וביניהן איפשר לבן ארי לבצע בדיקת קורונה על שמו, והצהיר בפני משרד הפנים שדרכונו אבד, באישור ועידוד בן-ארי.
כתב האישום הוגש על ידי עו"ד סתיו גינת ועו"ד הדר קולה ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. התיק נחקר על ידי מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.