סגור
דואר ישראל
דואר ישראל (צילום: טל אזולאי)

בגלל העיכוב בכנסת: רשות החברות דחתה בשבוע את השלב הבא בהפרטת הדואר

היום היה המועד האחרון שבו אמורות הקבוצות המתמודדות בהפרטת הדואר לחתום על הסכמתן לתנאים לרכישת החברה; ואולם מאחר שהכנסת טרם אישרה את ההפרטה - המהלך לא יצא לפועל, והמועד האחרון נדחה ל-6 במאי

רשות החברות הממשלתיות דחתה בשבוע את השלב הבא ברכישת דואר ישראל בשל העיכוב באישור מתווה ההפרטה בוועדת הכספים של הכנסת בראשות משה גפני. על אף העיכוב בשלב הנוכחי הכולל חתימה של הקבוצות על הסכמתן לתנאי הרכישה של הדואר, המועד האחרון להגשת ההצעות ולבחירת הזוכה במכרז נותר בעוד כשבועיים. כפי שפורסם בכלכליסט, גפני מעכב את ההחלטה בשל אי העברת 590 מיליון שקל למורות החרדיות.
היום (ג') היה המועד האחרון שבו אמורות הקבוצות המתמודדות בהפרטת הדואר לחתום על הסכמתן לתנאי רכישת החברה, אך מכיוון שהכנסת טרם אישרה את ההפרטה המהלך לא יצא לפועל והמועד האחרון נדחה בשבוע ל-6 במאי, זאת בהנחה שוועדת הכספים תאשר את ההפרטה בזמן הקרוב.
אם ועדת הכספים לא תאשר את צו האינטרסים, שבשלב זה מדובר בעיקר באישור טכני שכן תנאים רבים בצו כמו רמת השירות וסגירת הסניפים יהיו בסמכות שר התקשורת גם לאחר ההפרטה, מלבד החשש לעיכוב בהפרטה – עולה החשש שהמשך עיכובים ודחיות יובילו את אחת הקבוצות שנותרו במירוץ לרכישת הדואר לסגת מההצעה – מה שיוביל לירידה ברמת התחרותיות של המכרז. נכון להיום, נותרו 2-3 קבוצות בלבד שמעוניינות ברכישת החברה.